כלמוביל מרימה את השאלטר: יונדאי איוניק 5 הראשונה אי פעם מושקת בישראל ⚡
loader image

כלמוביל מרימה את השאלטר: יונדאי איוניק 5 הראשונה אי פעם מושקת בישראל ⚡

קריאה
🇮🇱 השקה מקומית > כלמוביל מרימה את השאלטר: יונדאי איוניק 5 הראשונה אי פעם מושקת בישראל (דגם ראשון)

התשובה

במהלך החודשים האחרונים צפו בכלמוביל מהצד בחדירה האגרסיבית של טסלה לישראל עם המודל 3, שהיא מכונית עממית לכל דבר ועניין, אך בגלל תג המחיר שלה, יש המתבלבלים ונוטים לחשוב שמדובר במוצר יוקרה (שנע בין $34,190-$69,990 בארה״ב). ועכשיו, בזמן שהמודל 3 חוגגת 3,000 מסירות, ביונדאי ישראל משחררים את האס החשמלי שלהם אל השוק עם תג מחיר שמסמן מטרה על הגב של טסלה, ועם אחד המותגים העממיים האהובים ביותר על הישראלים.

יונדאי איוניק 5
יונדאי איוניק 5

למרות שבכלמוביל כבר משווקים גרסה חשמלית של היונדאי איוניק המוכרת, האיוניק 5 היא סיפור אחר לגמרי. מדובר במכונית חדשה לגמרי, המבוססת על פלטפורמה חדשה לחלוטין שפותחה ע״י יונדאי-קיה, E-GMP, והיא כבר מארחת את שתי החשמליות החדשות של ג'נסיס, G80 שנחשפה ו-GV60 שיושק בקרוב וקיה EV6, בת הדודה של האיוניק 5 שגם כן צפויה לעלות לישראל בתחילת השנה הבאה.

תכירו: V2L

לפני שחברי כת הטסלה מתחילים לצקצק, כדאי שתדעו שהאיוניק 5 מציגה תכונה מאוד שימושית שאין כיום באף דגם של טסלה, והיא תהיה זמינה בכל המכוניות שיתבססו על הפלטפורמה החדשה. אז תכירו מונח חדש: V2L (ראשי תיבות של Vehicle-to-Load). התכונה הזאת מאפשרת לשקע הטעינה להפוך ל״דו כיווני״ ולהפעיל באמצעות מתאם מיוחד המותקן עליו, מוצרי חשמל בהספק של עד 3.6 קילוואט, והיא זמינה גם כשהרכב כבוי! ה-V2L גם מאפשר לבעלי איוניק 5 להטעין רכבים חשמליים אחרים במידת הצורך. כן כן, מהיום כל אחד יכול להפוך לנהג חילוץ ולסייע למצחיקים האלה שאיכשהו מצליחים להיתקע בלי סוללה.

טווח וסוללה

יונדאי איוניק 5 משווקת בישראל עם הסוללה הגדולה המוצעת בדגם, בקיבולת של 72.6 קוט״ש. יש גם סוללה של 58 קוט״ש אך בשלב זה היא לא תגיע לישראל, אולי בהמשך במידה והשוק יראה צורך לגרסאות זולות יותר של הדגם.

הסוללה במתח 800 וולט מאפשרת טעינה אולטרה-מהירה במתח של 400 וולט ובהספק מקסימלי של עד 350 קילוואט (לעומת 190 קילוואט בטסלה). ביונדאי טוענים שהם גם טיפלו בקטע של התחממות הסוללה בזמן הטעינה, עובדה שלעיתים גורמת להפחתת מהירות הטעינה כדי להגן עליה. אגב, נכון לכתיבת שורות אלה, אין בישראל מטען מהיר בהספק שכזה, כשהמטענים המהירים ביותר מספקים מהירות טעינה של 175 קילוואט או 250 קילוואט במקרה של טסלה, שעתידה לפתוח את המטענים שלה גם לבעלי רכבים אחרים. נחמד מצידם.

יונדאי איוניק 5
יונדאי איוניק 5

קצת מספרים על מהירות טעינה: טעינה מלאה מ-0 ל-100 אחוז סוללה באמצעות מטען ביתי (Wallbox) בהספק של 11 קילוואט תארך כ-8 שעות ותעלה לכם קצת פחות מ-40 ש״ח.

טעינה באמצעות מטען DC אולטרה-מהיר בהספק של 150 קילוואט, מ-10 ל-80 אחוז סוללה תארך כ-22 דקות ותוסיף לכם על הנייר כ-330 ק״מ נוספים או 100 ק״מ בתוך כחמש דקות.

מנוע

יונדאי איוניק 5 הוצגה בעולם בשתי גרסאות: הנעה אחורית והנעה כפולה. בשלב זה בכלמוביל החליטו לייבא את הגרסה עם ההנעה האחורית בלבד, כשבסרן האחורי מותקן מנוע בהספק של 217 כ״ס ומומנט מיידי של 35.7 קג״מ, המזניקים את האיוניק 5 בתוך 7.4 שניות מעמידה ל-100 קמ״ש, עד למהירות מקסימלית של 185 קמ״ש.

הגרסה החזקה יותר שאולי תגיע אלינו בהמשך, מגיעה עם שני מנועים בהספק של 302 כ״ס, מומנט מיידי של 60 קג״מ ו-5.2 שניות מעמידה ל-100 קמ״ש.

המהנדסים של האיוניק 5 ״העתיקו״ את הפיצ׳ר הגאוני שיש באאודי e-tron, המאפשר לשלוט על שלוש רמות של בלימת הטעינה (Regenerative Braking) באמצעות צמד הפקדים מאחורי ההגה. אין לכם מושג כמה זמן נוח.

יונדאי איוניק 5
יונדאי איוניק 5

עיצוב ומידות

עם בסיס גלגלים זהה למרצדס S-Class, שעומד על 300 ס״מ, יונדאי איוניק 5 הופכת לאחת מהמכוניות הפרקטיות והמרווחות ביותר בישראל, בטח ברמת המחיר ובקטגוריה שלה. באמצעות התכנון המתקדם שלו, ניתן להזיז גם את המושבים האחוריים קדימה ואחורה על גבי מסילה וגם את הקונסולה שבין המושבים הקדמיים. לפעמים זה נראה כאילו הם התייעצו עם המהנדסים של איקאה.

אורכה של האיוניק 5 עומד על 463.5 ס״מ, 189 ס״מ ברוחב ו-164.7 ס״מ גובה. הודות לתכנון נכון, הצליחו להשיג נתון מרשים של 531 ליטרים בתא המטען מאחור (1,591 ליטרים כששורת המושבים האחורית מקופלת) ו-57 ליטרים נוספים בתא המטען מלפנים.

יונדאי איוניק 5
יונדאי איוניק 5

יונדאי איוניק 5 מציגה עיצוב סופר עתידני שקרוב מאוד לדגם הקונספט המקורי. אלמנט המרובעים חוזר על עצמו כמעט בכל מקום ברכב, כשאפילו על ההגה אין את הלוגו של יונדאי ובמקומו ארבעה מרובעים. שאפו על האומץ. בגלל מבנה הפלטפורמה החדשה, ליושבים מאחור יש רצפה שטוחה ומרווחת כשבחלק התחתון של הקונסולה יש תא אחסון ושקעי USB רגילים, אבל אין להם איזור נפרד לבקרת האקלים וחבל. ליושבים מלפנים יש גם משטח טעינה אלחוטי (ברמת גימור Elite) ואינסוף מקומות אחסון. איקאה אומרים לכם.

את המושבים מלפנים אפשר לפתוח ממש כמו במחלקת עסקים, ולתפוס תנומה בזמן שאתם מטעינים את הרכב או אחרי ויכוח עם האישה.

מלפנים יש צמד מסכים בגודל 12.25 אינץ׳ כל אחד, עבור לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה, שתומכת כמובן ב-Android Auto ו-Apple CarPlay ומציגה הרבה מאוד מידע על היסטוריית הנהיגה וצריכת החשמל, כמו גם על הטווח שנותר בפועל, בהתאם לצריכת החשמל הנוכחית שלכם. בעברית אגב, הצמד הזה עדיין לא תומך, אבל זה יקרה בהמשך.

מה לא נפגוש אצלנו בארץ הקודש? מראות מצלמות א-לה e-tron, תצוגת נתונים עילית וזיהוי תמרורים ומערכת סאונד של Bose. חבל.

אבזור ורמות גימור

בשלב זה, יונדאי איוניק 5 תשווק בישראל בשלוש רמות גימור. גרסת הכניסה Prestige כוללת בין השאר כניסה והנעה ללא מפתח, מצלמה אחורית, חיישני חניה אחוריים, קיפול מראות חשמלי, תאורת לד מלפנים ומאחור, מושב מתכוונן חשמלית לנהג, שמשות אחוריות מושחרות, בלם יד חשמלי, וחישוקי ״19.

רמת הגימור Supreme מוסיפה גג שמש פנורמי ו… זהו.

הגרסה המאובזרת ביותר, Elite, כבר מוסיפה הרבה יותר עניין. בין ה״פינוקים״ שתמצאו בה: מצלמות 360, מושבי ״מחלקת עסקים״ הניתנים לפתיחה מלאה, חימום ואוורור למושבי העור מלפנים וחימום בלבד למושבי העור מאחור, תאורת אווירה, חימום להגה, משטח טעינה אלחוטי, ידיות ״צצות״ כשמתקרבים אל הרכב, משטח טעינה אלחוטי, חניה אוטומטית, דלת תא מטען חשמלית, מושבים מתכווננים חשמלית גם מאחור ועוד.

בכלמוביל ישווקו את יונדאי איוניק 5 בישראל עם 5 שנות אחריות מלאה על הרכב או 100,000 ק״מ ו-7 שנות אחריות או 150,000 ק״מ על הסוללה. בנוסף, מחיר הרכב יכלול גם את ה״טיפולים״ (כי אין ממש טיפולים ברכב חשמלי) לתקופה של 3 שנים או 45,000 ק״מ, המוקדם מביניהם, וגם עמדת טעינה ביתית (Wallbox) בהספק של 11 קילוואט.

יונדאי איוניק 5
יונדאי איוניק 5
רמת גימורמחיר
יונדאי איוניק 5 Prestige 190,000 ש"ח
יונדאי איוניק 5 Supreme 200,000 ש"ח
יונדאי איוניק 5 Elite 216,000 ש"ח
להורדת מפרט טכני

תמונות: יונדאי

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו