טויוטה תשיק SUV חשמלי חדש במהלך 2021
loader image

טויוטה תשיק SUV חשמלי חדש במהלך 2021

קריאה

החליפו סוללה

טויוטה הודיעה על פיתוח SUV חשמלי חדש המונע באמצעות סוללה (BEV) שיהיה מבוסס על הפלטפורמה החדשה של המותג, e-TNGA, שפותחה בשיתוף סובארו. טויוטה צופה למכור כ-1.4 מיליון רכבים חשמליים מבוססי סוללה כבר ב-2025, מה שייתן להם צפי של כ-6.5% מנתח השוק. לפי התחזיות, באותה שנה חלוקת המכירות שלה צפויה להתחלק לפי 70% בהנעה היברידית, 10% היברידי נטען, 10% למכוניות חשמליות לחלוטין ו-10% למכוניות בעירה פנימית.

הפלטפורמה החדשה, שכפי שניתן לראות בתמונות, היא סוג של לגו ומאפשרת לטויוטה גמישות מקסימלית בפיתוח כלי רכב חשמליים, שכן ניתן להתאים את המידות, בסיס הגלגלים והגובה בהתאם לקטגוריה. זמני הפיתוח והייצור צפויים גם כן לרדת, ונותר רק לקוות שהתהליך הזה יתגלגל אלינו הצרכנים.

ה-SUV הראשון שכאמור עתיד להיחשף כבר במהלך 2021, צפוי להיות במידות של ה-RAV4 והוא ראשון מתוך שישה דגמים שטויוטה תשיק תחת ה-e-TNGA, שתהפוך את הייצור של דגמים בעלי הנעה כפולה, קדמית או אחורית לפשוטה יותר. כל הדגמים החדשים צפויים להיות מיוצרים במפעל ZEV של טויוטה ביפן, לצד דגמים חשמליים נוספים, בהם שיתוף פעולה נוסף עם סוזוקי בפיתוח פלטפורמה לרכבים קטנים יותר. כחלק משיתוף הפעולה עם סובארו, גם היא אמורה להוציא דגם חשמלי משלה המתבסס על אותה הפלטפורמה.

ההצהרה של טויוטה מגיעה זמן קצר לאחר שהשיקה את הטויוטה מיראי החדשה, הדור השני למכונית המבוססת על תאי דלק מימן, שרבים הניחו כי לשם הענקית היפנית מכוונת, בשונה משאר העולם ומהשוק הסיני. כפי שזה נראה כרגע, בטויוטה שומרים על כל האופציות פתוחות.

טויוטה מיראי החדשה. תסתכלו עליה טוב כי כנראה שלעולם לא נראה אותה בישראל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו