תוצאות המרוץ ההיברידי-חשמלי הראשון בישראל של טויוטה (מוקדמות)
loader image

תוצאות המירוץ ההיברידי-חשמלי הראשון בישראל: 84% מזמן הנסיעה על חשמל בלבד 🔋🏁

קריאה
🇮🇱 חדשות רכב > תוצאות המירוץ ההיברידי-חשמלי הראשון בישראל

אליפות החסכון

יוניון מוטורס יבואנית טויוטה, ערכה בשישי האחרון את ״המירוץ ההיברידי חשמלי״ הראשון בישראל. מדובר בשלב המוקדמות שבחן כמה רכב היברידי יכול לנסוע בפועל על חשמל בלבד, בתנאי אמת. את התוצאה המפתיעה סיפק המשתתף טל גולדברג שהגיע למקום הראשון עם נתון מדהים, כאשר 84% מזמן הנהיגה שלו על הטויוטה קורולה ההיברידית, התבצעה על חשמל בלבד, עם נתון דמיוני של 40.7 ק״מ לליטר.

המרוץ ההיברידי-חשמלי הראשון בישראל של טויוטה
המרוץ ההיברידי-חשמלי הראשון בישראל של טויוטה

במירוץ השתתפו כ-100 בעלות ובעלי טויוטה קורולה היברידיים בגרסאות סדאן, שהשיגו נתון ממוצע של 75% מזמן הנסיעה על חשמל בלבד (מצב EV Mode) וצריכת דלק ממוצעת של 37 ק״מ לליטר. הפיינליסטים השיגו תוצאה ממוצעת מרשימה עוד יותר: 81% של נסיעה על חשמל. המדידה נערכה באמצעות מכשיר ייעודי שהותקן בכל אחד מהרכבים ותיעד את נתוני הנסיעה.

המשתתפות והמשתתפים במירוץ נסעו במסלול שאורכו כ-70 ק״מ שהחל והסתיים באיצטדיון בנתניה ועבר בתוך רחבי העיר, אזור התעשייה, פארק איטליה, גבעת אולגה, חדרה ופארק חדרה. כדי לדמות שימוש יומיומי, הוא הורכב מדרכים עירוניות ובין עירוניות, כשבטויוטה ישראל תיעדו בדרכים עירוניות נתונים של 77% מזמן הנסיעה על חשמל בלבד ו-38 ק״מ לליטר. מחוץ לעיר נרשמו נתונים של 70% ו-36.5 ק״מ לליטר.

המרוץ ההיברידי-חשמלי הראשון בישראל
המרוץ ההיברידי-חשמלי הראשון בישראל

המירוץ ההיברידי-חשמלי נערך כדי לעודד נהיגה ירוקה וחסכונית ולעודד מעבר לנהיגה חשמלית. מעבר לכך שלא נעשה שימוש בדלק ואין פליטת מזהמים, רכבים חשמליים גם יודעים להחזיר כ-10% מהאנרגיה לסוללה בנסיעה ממוצעת, באמצעות הבלימה הרגרנטיבית היוצרת אנרגיה באמצעות חיכוך שנוצר מהבלמים ומחזירה אותה לסוללה.

ביוניון מוטורס ערכו בדיקה מעניינת שהעלתה שדרגת הזיהום הממוצעת של רכבי טויוטה שנמכרו בישראל השנה, עמדה על 3.8 לפי ציון משרד התחבורה. כמה חבל שהלנד קרוזר דפק להם את הממוצע עם דרגת הזיהום 15 שלו 😜

בטויוטה מכרו עד היום למעלה מ-130 רכבים היברידיים בישראל, מ-12 דגמים שונים, המהווים כ-80% מסך המכירות של המותג. בעולם כולו הנתון הזה עומד על למעלה מ-16 מיליון רכבים.

המרוץ ההיברידי-חשמלי הראשון בישראל של טויוטה
המרוץ ההיברידי-חשמלי הראשון בישראל של טויוטה

תמונות: רונן טופלברג, וידאו: אריאל זנדברג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו