מבחן דרכים: טויוטה ראב 4 פלאג אין (דור רביעי ללהיט המכירות)
loader image

מבחן דרכים: טויוטה ראב 4 פלאג אין

קריאה
🔍 מבחן דרכים > טויוטה ראב 4 פלאג אין (דגם חדש, דור חמישי)

תג מחיר


👍 יתרונות: טווח בין טעינות, תאוצה, אבזור
👎 חסרונות: התנהגות כביש, תג מחיר

רכב הפנאי המוצלח של טויוטה מקבל גרסה היברידית נטענת משקע (פלאג אין), ומצטרף למועדון אקסקלוסיבי שבו נמצאים פיג׳ו 3008, קיה נירו ואופל גרנדלנד X. על הנייר, הנתונים שלו משאירים אבק למתחרים עם טווח של 75 ק״מ בין טעינות על טהרת החשמל, לצד כל התכונות המוכרות שהפכו את הסמל שלו בחזית ואת הדגם הנוכחי לפופולרי עם למעלה מ-230,000 מכירות ברחבי העולם, כזה שנושם באופן קבוע את אוויר הפסגות של טבלאות המכירות.

לצד הכוח והאבזור, יש לו גם לא מעט חסרונות, ואת כל זה אפשר לסכם בשתי מילים: ״תג מחיר״. פרטים בהמשך 👇

טויוטה ראב 4 פלאג אין
טויוטה ראב 4 פלאג אין

בגלל שלא מדובר בדגם חדש, אתעכב בעיקר על השינויים והעדכונים הנוגעים לדגם ההיברידי נטען משקע שלמרות משבר הקורונה, הצליח להחתים דרכון ולעשות עלייה. הוא משווק ברמת גימור אחת בלבד ומאובזרת מאוד שקיבלה את השם E-Motion.

עיצוב חיצוני

נתחיל מהעיצוב החיצוני שנותר זהה מלבד חישוקי ״19 במקום ״18, סמלים עם הכיתוב Plugin Hybrid וגריל בעיצוב קצת שונה בחזית. הוא גם מגיע בצביעה דו גוונית עם גג בצבע שחור שמשדרג את המראה שלו עוד יותר. 

תא נוסעים, פרקטיקה ואבזור

חלל הנוסעים מרגיש אמריקאי וקשוח עם נגיעות בדמות תפרים אדומים ומושבים במראה  ספורטיבי יותר, עשויים מבד משולב עור. כל המושבים מחוממים(!) ולנהג יש כוונון חשמלי עם תמיכה לגב התחתון. איכות החומרים טובה מאוד עם חיפויים דמויי עור, אבל גם פלסטיקים קשיחים ופחות נעימים למגע. מסך המולטימדיה בגודל 9 אינץ׳ תומך ב-Android Auto ו-Apple CarPlay עם כפתורים פיזיים (תודה טויוטה) וסופר אינטואיטיביים גם לבקרת האקלים. החסרון הגדול שלו הוא הממשק המיושן שנראה כמו מסך CGA, בטח ביחס למתחרים ברמת המחיר הזאת. מפצה על זה תצוגת נתונים עילית (Head Up Display) באיכות טובה המקרינה נתוני נסיעה שימושיים על גבי השמשה הקדמית.

מבחן דרכים: טויוטה ראב 4 פלאג אין
טויוטה ראב 4 פלאג אין

במרכז הקונסולה יש את החוגה לבחירת מצב הנהיגה ולידה כפתורים המאפשרים לבחור בין מצב EV לנהיגה על חשמל בלבד, מצב היברידי או מצב השומר על הסוללה ומטעין אותה תוך שימוש במנוע הבנזין בלבד. פיצ׳ר קלאסי המאפשר לשמור את הסוללה לנסיעה מחוץ לעיר.

תא המטען קטן ביחס לגרסאות האחרות עם 490 ליטרים במקום 580, מקומות אחסון יש ובשפע.

יחידת הינע

טויוטה ראב4 פלאג אין מציג את מערכת ההנעה הכפולה של הענק היפני, שקיבלה את השם המפוצץ AWD-i. הוא נהנה מהספק משולב של 306 כ״ס בזכות מנוע בנזין ארבעה צילינדרים בטור בנפח 2.5 ליטר ששודך לתיבה רציפה, המבוסס על המנוע של הגרסה ההיברידית, עם שינויים קלים שבוצעו כדי להתאים אותו להנעת פלאג אין. אבל, הפאוור קאפל האמיתי בדגם הזה הוא צמד המנועים החשמליים. המנוע שמותקן על הסרן מלפנים מפיק 180 כ״ס ומומנט מיידי של 27.5 קג״מ. מנוע חשמלי נוסף, צנוע יותר, מותקן על הסרן האחורי ומפיק 54 כ״ס ו-12.3 קג״מ. שניהם ביחד מספקים הרבה מאוד כוח וסוחבים בקלות את שני הטונות ומעיפים אותו מעמידה ל-100 קמ״ש (ביחד עם מנוע הבנזין) בתוך 6 שניות עגולות, עד למהירות מירבית של 180 קמ״ש.

צמד המנועים החשמליים יונק מסוללה בקיבולת 18.1 קוט״ש המוסיפה יותר מ-300 ק"ג למשקל הרכב (כשעתיים טעינה באמצעות מטען AC ביתי בהספק של 11 קילוואט). טויוטה ראב4 פלאג אין מתהדר בנתון מוצהר של 75 ק״מ בין טעינות, כשבפועל הצלחנו לעשות 66 ק״מ בנהיגה לא יותר מדי אגרסיבית. עדיין, מדובר בנתון מאוד מרשים לרכב פלאג אין שהוא גם הגבוה בקטגוריה.

יוצאים לדרך

עם נתון של 6 שניות מ-0 ל-100, הגעתי עם לא מעט ציפיות למפגש בינינו. ספוילר: הוא עמד בהן ואפילו השאיר טעם של עוד. למרות תוספת 300 הקילוגרמים של ההנעה החשמלית, הוא מפתיע לטובה בכל הקשור לדינמיות. אמנם קצת קשה לו לספוג שיבושים קטנים שבהחלט מורגשים בתא הנוסעים, אך דווקא על פסי האטה הוא מתגבר ביעילות. בסיבובים ופניות הוא רוכן באופן לא מפתיע ביחס למידות ולמשקל שלו, אך עדיין, אם לא תיקחו אותו יותר מדי אל הקצה – הוא יתנהג יפה וגם לא תפגשו תת היגוי. 

כאמור, האצות זה החלק החזק שלו, בעיקר בקו ישר והוא בהחלט משרה בטחון שמדובר בפרטנר מצוין לעקיפות או סתם כשבא ליהנות, רק קחו בחשבון שמשלמים במזומן על הקוט״שים שמתאיידים מהסוללה לנגד עיניכם. החלק הפחות טוב של הצמדת הדוושה לרצפה.

צריכת הדלק הממוצעת במצב היברידי (וגם בנזין בלבד) עמדה על 16.9 ק״מ לליטר ו-4.2 ק״מ לקוט״ש.

מבחן דרכים: טויוטה ראב 4 פלאג אין
צריכה ממוצעת במצב נהיגה על חשמל בלבד
מבחן דרכים טויוטה ראב4 פלאג אין היברידי נטען משקע
צריכה ממוצעת במצב נהיגה היברידי

בטיחות

טויוטה ראב 4 פלאג אין מצויד בחבילת הבטיחות המתקדמת ביותר של טויוטה, TSS 2.5 הכוללת בין השאר בלימה אוטונומית, זיהוי הולכי רגל ביום ובלילה, זיהוי דו גלגלי (ביום), בקרת שיוט אדפטיבית שמתנהגת בנימוס בריטי, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה שקיבלה את אותם נימוסים בריטיים ולא מגיבה באגרסיביות, זיהוי תמרורים (מצוינת) והתרעה מפני רכב הנמצא בשטח מת. כל החבורה הזאת העניקו לו ציון בטיחות 8 מקסימלי של משרד התחבורה ו-5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של Euro Encap.

טויוטה ראב 4 פלאג אין
טויוטה ראב 4 פלאג אין

שורה תחתונה: ★★★★★

טויוטה ראב 4 פלאג אין מוביל בבטחה קטגוריה מאוד מצומצמת של רכבי פנאי היברידיים נטענים משקע, עם יתרון בולט כמעט בכל פרמטר, בעיקר בטווח החשמלי בפועל. יחד עם זאת, תג מחיר של 254,900 ש״ח שמגלם הפרש של 72,000 ש״ח מול גרסת הכניסה ההיברידית, יאתגר את הארנקים של לא מעט רוכשים פוטנציאליים שיקבלו בתמורה נוחות נסיעה, הרבה ביצועים, אבזור ובטיחות וככל הנראה גם חסכון משמעותי בדלק לטווח הארוך. 

מצד שני, גם המתחרים הישירים, פיג׳ו 3008 ואופל גרנדלנד X מגיעים עם תג מחיר לא רחוק של כ-230,000 ש״ח בגרסאות ההנעה הכפולה.

בהחלט שווה נסיעת מבחן.

להורדת מפרט טכני

תמונות: טויוטה ויוסי צרפתי. אויש, זה נשמע כמו שם של סרט בונה קופות (שזה ההיפך משובר קופות אם לא הבנתם).

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו