ה-SUV ה-100% חשמלי החדש של פולקסווגן: תכירו את ID4 • Car Blog | מגזין רכב, חדשות רכב, ביקורות רכב.
loader image

ה-SUV ה-100% חשמלי החדש של פולקסווגן: תכירו את ID4

קריאה

וולטסווגן

פולקסווגן ערכה את אחת ההשקות היותר מעניינות וחשובות בתולדות המותג שלה, כשהשיקה לראשונה את ה-SUV הסדרתי הראשון שלה, שתוכנן מאפס כ-100% חשמלי. ה-ID.4 מתבסס על פלטפורמת ה-MEB שעליה מתבססות בין השאר סקודה אניאק ואאודי Q4 והוא למעשה חלק ממשפחה שלמה של רכבים 100% חשמליים של פולקסווגן, תחת המותג ID.

כרגיל ברכב חשמלי, נתחיל בטווח. ה-ID.4 מבטיח לכם לא פחות מ-520 ק״מ בין טעינות, לפי תקן WLTP, מה שאומר בפועל תקבלו בסביבות 420 ק״מ בנסיעה נורמלית. המנוע החשמלי שנמצא מאחור יונק מסוללה בקיבולת של 82kWh (קירור נוזלי) ומפיק 204 כ״ס ומומנט מיידי של 31.5 קג״מ. ה-ID.4 תיקח אתכם ל-100 קמ״ש מעמידה בתוך 8.5 שניות ועד לקצה סקאלה של 160 קמ״ש, מוגבל אלקטרונית כמובן.

בפולקסווגן מתכננים בהמשך הדרך גרסאות נוספות ל-ID.4, עם 150 ו-180 כ״ס וסוללות בקיבולת נמוכה יותר וגרסאות עם הנעה כפולה ואותה סוללת 82kWh, שיודעות להפיק 262 ו-304 כ״ס.

פתח הטעינה של ה-ID.4 הוא בצד ימין מאחור ועם מטען Type 2 ביתי (Wall Box 11kW) תוכלו להטעין את הסוללה במלואה בתוך כשמונה שעות. עם מטען DC מהיר וחיבור CCS, תוכלו להטעין 80% מהסוללה בתוך כחצי שעה בלבד, מה שיאפשר לכם טווח של כ-300 ק״מ להמשך הנסיעה. מכובד בהחלט. מרכב הסוללה עטוף במסגרת אלומיניות קשיחה במיוחד, השומרת עליה במקרה של תאונה וגם יודעת לנתק את החשמל במקרה של פגיעה. כן, כן, היא אשכרה מורידה את השאלטר.

כיאה למותג של פולקסווגן, העיצוב הוא עדכני אך שמרני משהו. בחזית הוא מציג גריל צר ואום, כשפס LED מחבר בין פנסי ה-LED הקדמיים. מהצד הוא קצת מזכיר את הפיג׳ו 3008, וחישוקי ה-״20 או ״21 ״הסגורים״ הותאמו ליעילות ואווירודינמיות הנדרשת מרכב 100% חשמלי. ה-ID.4 מצטרף לקטגוריית ה-C-SUV, קרוסאובר קומפקטי, ומציג מידות זהות לקטגוריה, הקרובות מאוד לקרובות המשפחה החולקות איתה את הפלטפורמה: בסיס גלגלים 2,766 מ״מ, 4,585 מ״מ אורך, 1,852 מ״מ ברוחב ו-1,636 מ״מ בגובה. נפח תא המטען עומד על 543 ליטרים בהיעדר גלגל חלופי (יש ערכת ניפוח, אל דאגה) ו-1,575 ליטרים כשהמושבים מאחור מקופלים.

מבפנים תא הנוסעים עוצב באופן מינימלי שקצת מזכיר את האניאק של סקודה. לא תמצאו כאן עור, אלקנטרה או עץ, אלא חומרים ״צנועים״ יותר שלפי פולקסווגן אמורים לתת לכם תחושה ״ביתית״. לוח השעונים הדיגיטלי קטן ב-50% ממה שפוגשים בדרך כלל, ״5.3 בלבד. לצידו לא התקמצנו והתקינו צג מולטימדיה בגודל של עד ״12. מבט למעלה יגלה לכם גג פנורמלי גדול ונדיב. בפולקסווגן בחרו לצערי להכניס את כפתורי בקרת האקלים בעלת שלושת האיזורים אל החלק התחתון של מסך המגע במקום כפתורים פיזיים, כמו גם… את כפתור הווליום. חבל. מאוד. כאופציה ה-ID.4 תאפשר הפעלת פיצ׳רים באמצעות פקודות קוליות וגם תצוגת נתונים לנהג על גבי השמשה (HUD).

אני יודע שזה מיותר לפרט על הבטיחות של דגמי פולקסווגן, אבל בכל זאת כדי שתדעו שהיא צויידה במערכת המתריעה מפני התנגשות, בלימת חירום אוטונומית, זיהוי הולכי רגל, ניטור רכב בשטח מת, מערכת לתיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, חיישני חניה ושש כריות אוויר כסטנדרט.

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו