רוח חדשה ביוקרה: מזראטי גרקאלה 2022 החדש מושק בישראל
loader image

רוח חדשה ביוקרה: מזראטי גרקאלה מושקת בישראל

קריאה

רוח חדשה

חמישה חודשים לאחר שמותג היוקרה האיטלקי חשף רכב פנאי שני במספר, מזראטי גרקאלה נוחת בישראל בשלוש רמות גימור שונות, בתמחור המגרד את המיליון שקלים מלמטה. לפני הנחות.

סמלת, יבואנית מזראטי בישראל, החלה לשווק את רכב הפנאי השני של מותג היוקרה, מזראטי גרקאלה (Grecale). דגם הפנאי הקומפקטי (באופן יחסי) קטן מאחיו הבכור, מזראטי לבנטה, שנחשף לראשונה בשנת 2016, והוצג מאז בגרסה היברידית מתונה. לצד ההשקה הישראלית עומדת איתנה ההבטחה של מזראטי, והגרקאלה עתיד להתרחב עם השקת גרסה 100% חשמלית בשימוש בטכנולוגיית 400 וולט. כחלק ממסורת המותג, הדגם החדש קרוי גם הוא על שם סוג של רוח צפון מזרחית ים תיכונית, בדומה למיסטראל האגדי, ולדגמי גיבלי, בורה, חמסין ולבנטה, ה-SUV הראשון בהיסטוריית מותג הקלשון.

מזראטי גרקאלה
מזראטי גרקאלה

אני מודה, לעיתים רכבי פנאי של מותגי יוקרה נראים בעיניי כמו קיה ספורטאז' מהודרת. אני חוששת כי במזראטי גרקאלה זה לא המקרה. הגרקאלה כמובן חולק דמיון בלתי ניתן להכחשה עם הלבנטה, אך מאמץ גינונים עיצוביים מובחרים ממכוניות העל של המותג, למשל בחלקו האחורי, פנסי הבומרנג מעוצבים בהשראת מכונית הספורט האייקונית מבית מזראטי, ה-Giugiaro 3200 GT. אני לא חסידה של הגריל שעושה לי פלאשבקים לביקור אצל האורתודנט בתיכון, אבל משהו בו בכל זאת עובד. חלוקת פלטפורמה משותפת יחד עם אלפא רומיאו סטלביו, לצד דקויות קלשוניות, הולמת גם היא את ה- SUV החדש.

מזראטי גרקאלה

הגרקאלה מוצע בישראל בשלוש רמות גימור שונות: 'GT', 'מודנה' ו-'טרופאו' הספורטיבית.

גרסת הכניסה 'GT', שמחירה עומד על 570,000 שקלים, בעלת מנוע טורבו-בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר, עם טכנולוגיית Mild Hybrid במתח 48 וולט. הגרסה הזאת מצוידת בהספק של 300 כוחות סוס, והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.6 שניות, כאשר המהירות המרבית מטפסת ל-240 קמ"ש. המפרט הטכני כולל בין היתר, חישוקי 20 אינץ', גג שמש פנורמי, תא מטען חשמלי, משטח טעינה אלחוטי ותאורת מטריקס לד. באשר למערכות הבטיחות, תקבלו בין השאר מערכת להתרעה מפני עייפות נהג ושטחים מתים, בלימת חירום אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית.

גרסת הביניים שעונה לשם 'מודנה', בעלת מנוע 4 צילינדרים בנפח זהה לגרסת הבסיס, אך מתוגברת ב-330 כוחות סוס. לעומת ה-GT, מודנה זקוקה ל- 5.3 שניות בלבד על מנת להגיע למהירות של 100 קמ"ש.

גרסת הקצה 'טרופאו', היא כמובן המעניינת ביותר ומלפנים יש לה מנוע בנזין כפול-מגדשים בתצורת V6 ובנפח 3.0 ליטרים, המייצר לא פחות מ-530 סוסים איטלקיים. ואנחנו כבר יודעים כמה סוסים איטלקיים הם משובחים, כן? תנו לה 3.8 שניות בלבד ואתם ב-100 קמ"ש. עם עיצוב חיצוני בגימור שחור וסיבי פחמן, חלונות כהים מאחור ומושבי עור ספורטיביים חשמליים עם 14 כיוונים – קשה להישאר אדישים לטרופאו, כמעט כמו שקשה להישאר אדישים למחיר שלה, 950,000 שקלים. לפני הנחות אומרים לכם.

אין ספק כי מזראטי גרקאלה נכנס למשבצת צפופה ותוססת בשוק, והתמחור שנושק למיליון שקלים לא משחק לטובת רכב הפנאי-יוקרה. עם זאת, מול מתחרות דומיננטיות וחזקות כמו BMW X3, מרצדס GLC, ואיך אפשר שלא- פורשה מקאן, נראה שמותג הקלשון דווקא יעמוד באתגר למי שיש לו עוד קצת עומק בכיס ורצון עז להיות מעט שונה.

מזראטי גרקאלה
מזראטי גרקאלה
גרסהמחיר
מזראטי גרקאלה רמת גימור GT570,000 ₪
מזראטי גרקאלה רמת גימור Modena680,000 ₪
מזראטי גרקאלה רמת גימור Trofeo950,000 ₪

תמונות: יצרן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *