סיאט אטקה 2020 החדש עכשיו בישראל (גרסת מתיחת פנים)
loader image

סיאט משיקה בישראל את האטקה החדשה

קריאה

עושה שריר

צ׳מפיון מוטורס מודיעה על תחילת השיווק של הסיאט אטקה (Seat Ateca) החדשה בישראל, לאחר שעברה מתיחת פנים בחודש יוני 2020. ה-SUV הקומפקטית הגיעה אלינו בשלוש רמות גימור: סטייל, XP ו-FR. מבחוץ, נראה שהאטקה החדשה עבדה שעות נוספות בחדר הכושר, עם מראה חטוב ושרירי יותר, כשברמת הגימור FR נראה שהיא אפילו קצת על סטרואידים… המידות לא שונו ביחס לדגם הקודם, מלבד תוספת צנועה של 1.8 מ״מ לאורך, הודות לשינויים בגריל (שבכה בעברית!) ובפגושים. אבל היי, מה זה 1.8 מ״מ לאחר 4 שנים בחדר כושר…?

האטקה מבוססת על פלטפורמת MQB של קונצרן פולקסווגן, עליה מבוססות בין השאר הטיגואן, סקודה קארוק ואאודי Q3. נפח תא המטען נותר על 510 ליטרים כמו בדגם הקודם. את הפיצ׳ר החדש שאישית הכי אהבתי, תפגשו כשתפתחו את האטקה עם השלט ותקבלו מופע קטן של אנימציית LEDים ותאורת Hola שתקבל את פניכם.

עיצוב חיצוני

מכסה המנוע עוצב מחדש ובחזית תמצאו כסטנדרט זוג פנסי Full LED ופנסי ערפל, גם כן מ-LED וחלונות כהים מאחור. מאחור היא התחדשה בדלת תא מטען כשהכיתוב הוא בפונט כתב יד בסגנון חתימה. גם הפגושים מקדימה ומאחור התעדכנו ובגרסת XP (שזה לא בגלל ה-Windows רחמנא לצלן, אלא סתם קיצור של Experience) תקבלו גג פנורמי, גימור כרום חיצוני, חישוקי ״18 (במקום ״17 כסטנדרט) ואיתות דינאמי א-לה אאודי. בגרסת הקצה, ה-FR, תקבלו גם מסילות גג בצבע שחור וגימור חיצוני שחור.

עיצוב פנים ואבזור

כשנכנסים פנימה מבלי להוציא את המפתח מהתיק בזכות ה-Keyless (זמין בגרסת XP ומעלה), פוגשים רמת אבזור די נדיבה כבר בגרסת סטייל הסטנדרטית: צג מולטימדיה בגודל ״8.25 ו-8 רמקולים, בקרת אקלים מפוצלת ופתח למושבים מאחור, כפתור הנעה, בלם יד חשמלי, מושבים מתכווננים לגובה + גב תחתון. גרסת XP תפנק אתכם בלוח שעונים דיגיטלי, מסך בגודל ״9.2, מנופים מאחורי ההגה להעברת הילוכים (paddle shifters) ומערכת Drive Profile המכיילת את מערכות הרכב לפי סגנון הנהיגה. גרסת הקצה, ה-FR, תפנק אתכם בגימורים ומושבים בעלי לוק ספורטיבי, מערכת סאונד של Beats וריפוד תקרה שחור.

מנועים (או יותר נכון, מנוע)

אין חדש תחת מכסה המנוע שמארח בנזין 1.5 TSI עם הספק של 150 כ״ס, משודך לתיבת DSG אוטומטית עם שבעה הילוכים ומומנט מירבי של 25.5 קג״מ המתחבא בין 1,500 ל-3,500 סל״ד. המפרט הזה יביא אתכם מעמיד ל-100 קמ״ש בתוך 8.6 שנ׳, עד למהירות מקסימלית של 200 קמ״ש. מה עם גרסה היברידית נטענת? עדיין אין, גם לא תמיכה היברידית (Mild Hybrid), שתי טכנולוגיות שנמצאות על המדף של קונצרן פולקסווגן.

בטיחות

ספרדיה שובבה, אבל עדיין בבעלות של קונצרן גרמני חובב בטיחות. כסטנדרט בגרסה הבסיסית סטייל תקבלו מערכת לניטור מרחק מלפנים, בלימת חירום, בקרת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת להתראה בפני עייפות נהג, 7 כריות אוויר, חיישני חניה מקוריים וניטור לחץ אוויר בצמיגים. יפה, לא? התפנקתם ברמת גימור XP? קבלו גם מצלמת חניה אחורית שב-2020 חייבת כבר להגיע כסטנדרט… ומערכת לזיהוי כלי רכב בשטח מת. בגרסה המאובזרת ביותר תקבלו גם חיישני חניה מקדימה ומערכת עזר לחניה. מה היה אפשר לצפות מרכב כזה? מצלמת 360, זיהוי הולכי רגל, זיהוי תמרורים ודו גלגלי והתראה בפני שכחת ילדים במושב האחורי.

צ׳ק אאוט

את האטקה תוכלו לצלם אצלכם בחניה בתמורה לצ׳ק ע״ס 143,000 ש״ח בגרסת הבסיס, סטייל. גרסת XP תעלה לכם 20,000 ש״ח יותר, וגרסת הקצה, ה-FR מסתיימת ב-168,900 ש״ח. ברמת המחיר של גרסת הבסיס לאטקה צפוי קרב לא פשוט מול הקיה סלטוס, העולה החדש מארה״ב, פיג׳ו 2008, יונדאי קונה, סקודה קארוק ועוד. לפני שאתם מחליטים, כדאי להציץ בתמונה ולדעת שהקופרה אטקה, הגרסה הספורטיבית של האטקה, צפויה להגיע אלינו ב-2021 כשהיא מחביאה באורווה לא פחות מ-296 סוסים…

סעו בזהירות.

תמונות: סיאט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו