קיה ספורטאז' 2022 החדש הושק בישראל עם עיצוב מוחצן מתמיד
loader image

קיה ספורטאז' 2022 החדש הושק בישראל

קריאה
🌎 חדשות רכב > דור חמישי: קיה ספורטאז' 2022 החדש הושק בישראל

בא לנצח

לאחר שהושק בעולם ביוני 2021, קיה ספורטאז׳ החדש מתחיל את דרכו בארץ בדור החמישי, ונכנס לנעליים גדולות מאוד של הדגם היוצא. מדובר באחת ההשקות החשובות ביותר שיקרו השנה בישראל, מכמה סיבות: 1. מדובר בדגם הפופולארי ביותר (לצד בן הדוד שלו הטוסון), בסגמנט החם והצומח ביותר. 2. החל מ-2008 ועד היום, קודמיו מכרו לא פחות מ-80,000(!) יחידות 3. הספורטאז׳ זכה שלוש פעמים בתואר ״הרכב נמכר בישראל״.

עיצוב

המותג קיה עשה את הפריצה הגדולה שלו לפני שנים רבות בעיקר בגלל העיצוב, כשפיטר שרייר קיבל את המפתחות וסיפק את הסחורה מהר מאוד. ב-2019 הצליחו בקיה לגנוב את קארים חביב, לדעתי מעצב הרכב הטוב בעולם כיום והמעצב הראשי של BMW בעבר, ואת התוצאות אנחנו רואים בדגמים האחרונים שהמותג השיק, ביניהם הסורנטו וה-EV6.

קיה ספורטאז' 2022 החדש
קיה ספורטאז' 2022 החדש

קיה ספורטאז' 2022 החדש מציג עיצוב מוחצן יותר, כשבחזית נעשה שימוש בלא פחות מ-7(!) אלמנטים שונים. בניגוד לבן הדוד יונדאי טוסון, כאן לא נעשה שימוש בקווים חדים מדי, וגם מאחור נשמר המראה החלק עם קימור בדלת תא המטען. הספורטאז׳ החדש נועל צמיגי 17 או 19 אינץ׳, תלוי ברמות הגימור. קחו בחשבון שהוא עוד יותר חתיך במציאות.

גם מבחינת המידות הוא השתדרג בקטנה, עם תוספת של ס״מ אחד לבסיס הגלגלים שעומד עכשיו על 268 ס״מ, 452 ס״מ אורך (פלוס 3 ס״מ), 187 ס״מ רוחב (פלוס 1.5 ס״מ) ורק בגובה הוא נותר זהה עם 165 ס״מ. השינוי הדרמטי מתרחש בתא המטען, עם תוספת של 27% מ-466 ל-591 ס״מ בגרסאות הבנזין ו-571 ליטרים בגרסת הדיזל. הגרסאות ההיברידיות הצפויות להיות מושקות בהמשך השנה, צפויות לנגוס בנתון הזה.

קיה ספורטאז' 2022 החדש
קיה ספורטאז' 2022 החדש

עיצוב פנימי ואבזור

תא הנוסעים החדש והמשודרג של קיה ספורטאז׳ 2022 החדש הוא לא פחות מחוויה, ומעניק תחושת פרימיום אמיתית, לפחות בגרסת הקצה שבה נהגנו. זה מתחיל עם צמד מסכים ענק וסופר איכותי בגודל 12.3 אינץ׳ ללוח המחוונים (12 אינץ׳ ״בלבד״ בגרסאות אורבן, טופ ו-EX) ומסך בגודל זהה עבור צג המולטימדיה, שדובר עברית מלאה ותומך כמובן ב-Android Auto ו-Apple CarPlay. ההפתעה מגיעה בקונסולה המרכזית שכולה בגימור שחור פסנתר יוקרתי, ובה ידית הילוכים Shift-by-Wire, בורר מצבי נהיגה (Eco, Normal, Sport) ו… גם חימום וגם איוורור למושבים, כולל חימום להגה!

קיה ספורטאז' 2022 החדש
קיה ספורטאז' 2022 החדש

הספורטאז׳ החדש מציג לראשונה את הפאנל הדו שימושי המאפשר שליטה בבקרת האקלים ובמערכת המולטימדיה, עם כפתור הבורר בין שתי המערכות ואפשרות לברירת מחדל שתוצג. לוקח חמש דקות להתרגל לזה, אבל אח״כ מבינים שזה קל, פשוט וחוסך הרבה מקום. אנחנו פשוט השארנו את זה על מצב בקרת האקלים, מהסיבה הפשוטה שניתן לשלוט בקלות במערכת המולטימדיה באמצעות הכפתורים שעל ההגה.

בצידי המושבים מלפנים יש שקעי USB Type C לטעינה עבור היושבים מאחור, ומלפנים יש שקע USB רגיל ועוד אחד Type C. משענת הראש של המושבים הקדמיים תוכננה כך שתוכל להחזיק טאבלט עבור הנודניקים במושב האחורי. סליחה, הילדים במושב האחורי. שאפו גדול לחבר׳ה בקיה. דלת תא המטען נפתחת חשמלית וגם במחוות רגל, ואפילו תוכלו לקפל את שורת המושבים השנייה (40:20:40) בקלות באמצעות ידיות נגישות בתא המטען. חסר כפתור לנעילת הרכב מתא המטען, אבל סלחתי להם.

קיה ספורטאז' 2022 החדש
קיה ספורטאז' 2022 החדש

דיזל או בנזין עכשיו, היברידי ופלאג אין בהמשך

בעוד שהטוסון כבר משווק אצלנו עם מנוע 2 ליטרים אטמוספרי המיועד בעיקר לציי הרכב, קיה ספורטאז׳ 2022 החדש ישווק בישראל עם מנוע דיזל (136 כ״ס) בגרסת הכניסה בלבד, אורבן, לצד מנוע הטורבו בנזין 1.6 ליטר המוכר של הקונצרן, המפיק 180 כ״ס ו-27 קג״מ. נכון, בדיוק כמו של הטוסון. שני המנועים שודכו לתיבת 7 הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים. לפי היצרן, נתון התאוצה מעמידה ל-100 קמ״ש עומד על 8.8 שניות, אבל במבחן שכפיר כשריאן ואני ערכנו לו, הוא קיבל תוצאה מרשימה של 9.2 שניות. צריכת הדלק הממוצעת בנסיעה שערכנו היום (שורק-קיסריה-שורק) עמדה על 9.7 ק״מ לליטר.

קיה ספורטאז' 2022 החדש
קיה ספורטאז' 2022 החדש

רמות גימור

כמיטב המסורת, גרסת הכניסה של קיה ספורטאז׳ 2022 החדש, זוכה לשם אורבן, והיא כוללת כסטנדרט צג מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ׳, לוח מחוונים בגודל 12 אינץ׳, בקרת אקלים מפוצלת, בלם יד חשמלי, אפשרות להנעה מרחוק, תאורת LED מלפנים וחיישני חנייה מאחור.

גרסת TOP מוסיפה גג פנורמי נפתח ותאורת LED פנימית.

אם תלכו על גרסת EX מוסיפה לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ׳, חימום וכיוונון חשמלי למושבים מלפנים, חימום להגה, ריפוד עור משולב בד, חיישני חנייה גם מלפנים, פקדים להעברת הילוכים מאחורי ההגה ותאורת LED גם מאחור.

הדגם המאובזר ביותר, שזכה לשם פרימיום, משדרגת את ידית ההילוכים ל-Shift-by-Wire, מושבים בריפוד עור משולב זמש, מוסיפה גם אוורור למושבים מלפנים וזיכרונות למושב הנהג, דלת תא מטען חשמלית ותאורת Matrix Led מלפנים.

קיה ספורטאז' 2022 החדש
קיה ספורטאז' 2022 החדש

בטיחות

קיה ספורטאז׳ 2022 החדש ישווק עם מפרט סטנדרטי מכובד הכולל, לצד 7 כריות אוויר, את כל המערכות המוכרות של קונצרן יונדאי-קיה: מניעת התנגשות מלפנים כולל זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי; תיקון סטייה מנתיב (החל מ-60 קמ״ש) ושמירת מרכז נתיב; ניטור רכב הנמצא בשטח מת כולל בלימה כדי למנוע מעבר לנתיב לא פנוי; מניעת סינוור רכב המגיע ממול ומניעת פתיחת דלת כאשר רכב מתקרב עלול לסכן את נוסעי הרכב.

כאמור, מגרסת TOP ומעלה תקבלו גם בקרת שיוט אדפטיבית ובלימת החירום תכלול גם בלימה אוטומטית כשתפנו שמאלה בצומת ותהיו במצב של סכנת התנגשות.

שורה תחתונה

קיה ספורטאז׳ 2022 החדש נכנס לזירת ה-C-SUV כשידו על העליונה מבחינת המתחרים, עם עיצוב, טכנולוגיה ואבזור ברמה גבוהה מאוד, לצד מחירים שעלו בהתאם. אז נכון שגרסת הכניסה כבר לא נמכרת במחיר של משפחתית כפי שקרה ב-2015, אבל אז זה היה כדי לחמם את הקטגוריה שכיום נמצאת בנקודת רתיחה. בהמשך השנה צפויות לנחות כאן גם גרסאות היברידיות ופלאג אין, שיהפכו אותו לנחשק עוד יותר בקרב קהלים חדשים. כרגע נראה שהאיום העיקרי היחיד שלו ימשיך להגיע מכיוון היונדאי טוסון והראב 4 ההיברידי יש להזכיר, שכבר משווק כאן אצלנו גם בגרסת פלאג אין מוצלחת במיוחד.

רמת גימורמנועמחיר
קיה ספורטאז׳ 2022 החדש אורבן1.6 טורבו בנזין169,000 ₪
קיה ספורטאז׳ 2022 החדש אורבן1.6 טורבו דיזל174,900 ₪
קיה ספורטאז׳ 2022 החדש EX1.6 טורבו בנזין184,900 ₪
קיה ספורטאז׳ 2022 החדש פרימיום1.6 טורבו בנזין194,900 ₪

להורדת מפרט טכני מלא של קיה ספורטאז׳ 2022 החדש לחצו כאן

תמונות: רונן טופלברג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *