הג׳יפ החשמלי הראשון: ג׳יפ אוונג׳ר הושק בישראל
loader image

הג׳יפ החשמלי הראשון: ג׳יפ אוונג׳ר הושק בישראל

קריאה

בייבי ג׳יפ

עם טייטל מפוצץ כמו ״רכב השנה באירופה לשנת 2023״, ג׳יפ אוונג׳ר נוחת בישראל באמצעות קבוצת סמלת, ונכנס אל סגמנט B-SUV חשמלי שהולך ומסתמן כאחד המעניינים, לאחר שלאחרונה הושקו כאן Volvo EX30 וסמארט #1, לצד לקסוס LBX שהוא אמנם היברידי ״בלבד״, אך בכל הקשור למיצוב ורמת המחיר – מדובר במתחרה ישיר. וזה עוד לפני שדיברנו על זיקר X שיושק בישראל בהמשך החודש. אגב, למרות הפז״מ הקצר שלו, הוא זכה בפרס ה-SUV הטוב ביותר לשנת 2023 מטעם Women's World Car of the Year, מה שמעיד בצורה מובהקת על קהל היעד הנשי שלו. ואם כבר לפרגן, אז שווה להזכיר שהוא זכה גם בפרס המכונית הקטנה הטובה ביותר מטעם Autocar והמכונית החשמלית העירונית הטובה ביותר של Top Gear.

״אמא הבאתי גביע!״ מגנט הנשים הבא של ישראל. ג׳יפ אוונג׳ר.

גנים טובים, אבל יש אבל

ג׳יפ אוונג׳ר החדש וגם הראשון אי פעם שהוצג לראשונה באוקטובר 2022, הוא אח תאום של שני דגמים שכבר משווקים בישראל: פיג׳ו 2008 ואופל מוקה החשמליים. הוא חולק איתם פלטפורמה ומכלולים כחלק מתאגיד סטלנטיס החדש שנולד ב-2021 כתוצאה מהמיזוג בין FCA ו-PSA, וככה מתאפשר למתוח את מותג השטח האייקוני של ג׳יפ לרכבים אורבניים ורגילים לחלוטין, ללא שום זיקה לשטח. כן, גם אם היבואנית ממש תתעקש 😉

למרות שבחו״ל הוא משווק גם בגרסת הבנזין שלו, אצלנו הוא ישווק בגרסה החשמלית בלבד, וטוב שכך. העיצוב החיצוני שלו מסגיר כבר במבט ראשון לאיזו שושלת הוא שייך, למרות המימדים הקטנים שלו. וכן, זה בסדר אם גם אתם תקראו לו ״בייבי ג׳יפ״. האוונג׳ר מציג מידות של 408.4 ס״מ אורך, 177.6 ס״מ רוחב, 152.8 ס״מ גובה ובסיס גלגלים צנוע של 256.2 ס״מ, מה שהופך אותו להכי פחות מרווח מבין המתחרים בקטגוריה. ובגלל שהוא שייך לשושלת ג׳יפ, אז תדעו שמרווח הגחון שלו עומד על 20 ס״מ, אבל עדיין, שלא ייכנסו לכם רעיונות לראש. תא המטען גם כן לא גדול, והנפח שלו עומד על 380 ליטרים.

מה שמבדל אותו היטב ממתחריו, זה המראה שמתחבר בצורה לא רעה בכלל לגנים של ג׳יפ, והמראה של ״בייבי גרנד צ׳ירוקי״. למרות שמדובר במותג אמריקאי אייקוני, האוונג׳ר מגיע אלינו מפולין, ובשילוב של הצהוב/ירוק/חרדל בתא הנוסעים הוא גם נראה מצוין. תא הנוסעים לא מזכיר אף דגם אחר של המותג, מלבד הסמל על ההגה.

ג'יפ אוונג'ר חשמלי 2024
ג'יפ אוונג'ר חשמלי 2024

אבזור ורמות גימור

רשימת האבזור הסטנדרטית בגרסת הכניסה Longitude כוללת בין השאר 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית מלפנים, שמירת נתיב הנסיעה, זיהוי תמרורים, בקרת שיוט (לא אדפטיבית), בלם יד חשמלי, תאורת Full LED קדמית, חישוקי 16 אינץ׳, צמד שקעי USB, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ׳, צג מולטימדיה בגודל 10.25 אינץ׳ עם 6 רמקולים ותמיכה אלחוטית ב-Android Auto/Apple CarPlay. מה חסר? נכון, מצלמת רוורס. עוד נגיע אליה. אגב, במקומה יש חיישנים בלבד.

גרסת הביניים, Altitude, מוסיפה בין השאר בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי רכבים הנמצאים בשטח המת, אורות גבוהים אוטומטיים, תאורת אווירה, קיפול מראות חשמלי, דלת תא מטען חשמלית, שקע USB נוסף מאחור, חישוקי 18 אינץ׳, ולוח מחוונים שגדל ל-10.25 אינץ׳. וכן, גם בגרסה הזאת אין מצלמת רוורס, אבל מבטיח שהיא תגיע.

גרסת הקצה Summit מוסיפה… מצלמת רוורס! כן כן, קראתם נכון, אבזור כ״כ סטנדרטי ומובן מאליו, נמצא בג׳יפ אוונג׳ר הזה אך ורק בגרסת הקצה, וחבל. הגרסה הזאת מוסיפה גם גג בצבע שחור, דשבורד בצבע צהוב (נראה מעולה!), חימום למושבים הקדמיים וטעינה אלחוטית לנייד. תכל׳ס, אם התקציב שלכן מאפשר והתאהבתן באוונג׳ר – זאת הגרסה עבורכן.

ג'יפ אוונג'ר חשמלי 2024
ג'יפ אוונג'ר חשמלי 2024

מנוע וסוללה

אז ג׳יפ אוונג׳ר אמנם ישווק בשלוש רמות גימור שונות, אך בכולן יחידת הינע זהה עם מנוע חשמלי המותקן מלפנים ומפיק 156 כ״ס ו-26.5 קג״מ, בדיוק כמו אחיו התאומים מאופל ופיג׳ו. לוקח לו 9 שניות להאיץ מעמידה ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 150 קמ״ש. הסוללה בקיבולת 54 קוט״ש מאפשרת טווח של עד 400 ק״מ בין טעינות, לפי נתוני היצרן ותקן WLTP, אך אם נסתמך על הנתונים של האחים שלו, אז בפועל סביר להניח שהטווח הריאלי יהיה כ-300 ק״מ.

הוא יודע לקבל טעינת AC בהספק של עד 7.4 קילוואט ו-DC בהספק של עד 100 קילוואט.

בטיחות

עד לרגע זה, האוונג׳ר טרם נבחן ב-Euro NCAP שם אחיו התאומים המוקה וה-2008 זכו לציון של ארבעה כוכבי בטיחות בלבד. גרסת הכניסה Longitude זכתה לציון בטיחות 5 מטעם משרד התחבורה בארץ, כששתי רמות הגימור הבכירות זכו לציון 6. כל זה קורה בניגוד לטרנד שבו יותר ויותר יבואניות מביאות אבזור בטיחות גבוה כסטנדרט, כי לא צריך לשלם עוד כסף על בטיחות. נקודה.

שורה תחתונה

סגמנט ה-B-SUV החשמלי יהיה אחד המעניינים השנה, עם שלל הדגמים שהושקו ועוד יושקו בעתיד. כמתחרים ישירים נוספים ברמת המחיר, אפשר להכניס גם את קיה נירו החשמלי וטסלה מודל 3. היתרון הגדול של האוונג׳ר הוא הגנים והעיצוב שלו, והעובדה שהוא די עונה על ההגדרה הבסיסית של צ׳קליסט נשי ממוצע: ג׳יפון, קומפקטי, חשמלי, מעוצב. הימור שלי: הלהיט הבא של צהלה!

ג'יפ אוונג'ר חשמלי 2024
ג'יפ אוונג'ר חשמלי 2024

מחירים

גרסהמחיר
ג׳יפ אוונג׳ר Longitude189,900 ש״ח
ג׳יפ אוונג׳ר Altitude209,900 ש״ח
ג׳יפ אוונג׳ר Summit219,900 ש״ח

להורדת המפרט הטכני המלא של ג׳יפ אוונג׳ר 2024 החדש לחצו כאן

תמונות: יצרן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו