טויוטה יאריס קרוס בישראל: מיני גבוהה עם גנים טובים
loader image

טויוטה יאריס קרוס בישראל: מיני גבוהה עם גנים טובים

קריאה
🇮🇱 השקה מקומית > טויוטה יאריס קרוס (דור ראשון)

מיני על עקבים

בשורה משמחת לנשות האצולה בגבעתיים: יוניון מוטורוס יבואנית טויוטה לישראל מתחילה לשווק את טויוטה יאריס קרוס החדש, שהוא גם הדגם הראשון אי פעם בגרסה הזו. היאריס קרוס שנחשף באפריל 2020 בעולם מבוסס על הגנים הטובים של טויוטה יאריס, מכונית הסופר מיני שקטפה לא מעט פרסים ורק לאחרונה הוכתרה כמכונית השנה באירופה לשנת 2021.

טויוטה יאריס קרוס, שהוא למעשה טויוטה יאריס ״על עקבים״, ישווק בישראל בלא פחות משש גרסאות היברידיות + בנזין. הוא מבוסס על פלטפורמת GA-B החדשה של טויוטה המיועדת לרכבים קומפקטיים ומתאפיינת במרכז כובד נמוך ויכולת תמרון פשוטה.

טויוטה יאריס קרוס
טויוטה יאריס קרוס

עיצוב, מידות ואבזור

טויוטה יאריס קרוס מאופיין בעיצוב שרירי ומחוספס ביחס לשורשיו הצנועים יחסית, וניכר שהמעצבים של טויוטה סימנו וי בכל אחד מהסעיפים של עיצוב קרוסאובר בשנת 2021: צביעה דו גוונית, חישוקי ״17 או ״16, בתי גלגלים שחורים, ספוילר, מסילות גג ותאורת לד ברמת הגימור הגבוהה Premier. לדעתי החלק היותר מוצלח שלו נמצא דווקא מאחור, שם הוא ממש נראה כמו בייבי RAV4.

בסיס הגלגלים עומד על 256 ס״מ בכל הגרסאות, כמו גם רוחב של 176.5 ס״מ ומרווח גחון של 17 ס״מ. בגרסת הקצה, Premier, האורך עומד של 419.7 ס״מ לעומת 417.2 ס״מ בכל הגרסאות האחרות. בתא המטען תמצאו 397 ליטרים או 1,097 כששורת המושבים מאחור מקופלת.

תא הנוסעים של טויוטה יאריס קרוס יראה לכם ממש מוכר מזה של היאריס הרגילה. במרכזו הותקנה מערכת המולטימדיה Toyota Touch 2 עם צג בגודל ״8, תומך ב-Android Auto ו-Apple CarPlay כשבקצה 6 או 4 רמקולים, תלוי ברמת הגימור. האבזור הסטנדרטי כולל בין השאר שקעי USB מלפנים, בלם יד חשמלי כולל Auto Hold, פקדים להעברת הילוכים מאחורי ההגה (בגרסאות הבנזין בלבד), מושבי בד, מצלמת רוורס ועוד.

גרסת Hybrid Urban מוסיפה בין השאר כניסה והנעה ללא מפתח ומצב EV המאפשר נסיעה על חשמל בלבד (אבל בקטנה).

ברמת הגימור הגבוהה ביותר, Premier, תקבלו גם בקרת אקלים מפוצלת, שקע 12 וולט גם בתא המטען, משענת יד בין המושבים מאחור, לוח מחוונים דיגיטלי, חימום במושבים הקדמיים, תמיכה לגב במושב הנהג וריפוד בד משולב עור.

טויוטה יאריס קרוס
טויוטה יאריס קרוס

מנוע

מתחת למכסה המנוע של טויוטה יאריס קרוס החדש יש שתי יחידות הינע שגם כן נלקחו מהיאריס הרגילה. גרסת הבנין מפיקה 126 כ״ס ב-6,600 סל״ד ומומנט מיידי של 15.6 קג״מ ב-4,800-5,000 סל״ד, בזכות מנוע בנזין שלושה צילינדרים בטור. הוא שודך לתיבת הילוכים רציפה שמורידה את הכוח לגלגלים הקדמיים בלבד. 11.7 שניות לוקח לו לזנק מעמידה ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 180 קמ״ש.

הגרסאות ההיברדיות של טויוטה יאריס קרוס מפיקות 116 כ״ס בזכות הספק משולב בין אותו מנוע בנזין המפיק 92 כ״ס ו-12.2 קג״מ, לצד מנוע חשמלי המפיק 80 כ״ס ו-14.4 קג״מ. לפי נתוני היצרן, הגרסאות ההיברדיות מקזזות 0.5 שניות בתאוצה מ-0 ל-100 קמ״ש והמהירות המירבית מוגבלת ל-170 קמ״ש.

נתון צריכת הדלק עומד על 16.9 ק״מ לליטר בגרסאות הבנזין וכ-22 ק״מ לליטר בגרסאות ההיברידיות.

טויוטה יאריס קרוס
טויוטה יאריס קרוס

בטיחות

כמו בגרסה הרגילה, גם היאריס קרוס מגיע עם מפרט בטיחות נדיב, למרות שקיבל ציון בטיחות 7 בלבד של משרד התחבורה. הוא צויד בחבילת מערכות הבטיחות האקטיביות העדכנית של טויוטה, Safety Sense 2.5, שבין השאר מתריעה מפני עייפות הנהג, מזכירה לבדוק אם שכחתם ילדים במושב האחורי (התרעה בלוח המחוונים ולא באמצעות חיישן ייעודי) וגם מוסיפה שתי כריות אוויר בין המושבים מלפנים.

כסטנדרט בכל הגרסאות תקבלו 8 כריות אוויר, זיהוי הולכי רגל ביום ובלילה, זיהוי דו גלגלי ביום בלבד, סיוע בהיגוי בשעת חירום (פיצ׳ר מצוין), שמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, מניעת סינוור רכב המגיע ממול, זיהוי תמרורים ועוד.

טויוטה יאריס קרוס החדשה מושקת בישראל
טויוטה יאריס קרוס

צ׳ק אאוט

אם נשפוט לפי היאריס החדשה והמוצלחת, אז ביוניון מוטורס יכולים להתחיל לחשוש גם מקניבליזם, בגלל הסחף הרציני לכיוון סגמנט הקרוסאוברים שמתחמם כולו, וכבר עמוס במתחרות גם בסגמנט B כמו הסקודה קאמיק, פיג'ו 2008, רנו קפצ'ור שהגיע לאחרונה לישראל, יונדאי וניו, קיה סטוניק ועוד.

גרסהמחיר
טויוטה יאריס קרוס 1.5 בנזין SOL119,900 ₪
טויוטה יאריס קרוס 1.5 בנזין Urban124,900 ₪
טויוטה יאריס קרוס 1.5 בנזין Sky129,900 ₪
טויוטה יאריס קרוס היברידי Eco134,900 ₪
טויוטה יאריס קרוס היברידי Urban136,900 ₪
טויוטה יאריס קרוס היברידי Premier146,900 ₪

המחירים אינם כוללים אגרת רישוי.

להורדת מפרט טכני

תמונות: טויוטה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו