חוות דעת: טויוטה יאריס החדשה, הדור הרביעי של הסופר מיני של טויוטה
loader image

חוות דעת: טויוטה יאריס החדשה

קריאה

אדומה מבחוץ, ירוקה מבפנים

לאחר שנחתה בארצנו ממש לאחרונה כשהיא מסיימת שבע שנים שבהן לא הציגה שינויים דרמטיים, הדור הרביעי של הטויוטה יאריס החדשה, הסופר מיני מהנמכרות והפופולאריות בישראל, גם בקרב מי מאיתנו שאין לו נכדים, באה להצהיר: באתי להצעיר.

עם כ-50,000 יחידות שנמכרו עד היום מהדורות הקודמים, היאריס החדשה תשווק בישראל בשלושה דגמי בנזין (Sol, Sky, Stle) ושלושה דגמים היברידיים (Hybrid ECO, Style, Premiere). אלעד לין ואני קיבלנו את הדגם המאובזר ביותר של הסופר מיני, ה-Premiere, אפילו מאובזר בהגזמה, פרטים בהמשך.

מנוע שחוסך בדלק, אבל לא ברעשים

מתחת למכסה רועש לו קצת מנוע בנזין שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר, ביחד עם מנוע חשמלי ושניהם מפיקים יחד 116 כ״ס (15 כ״ס יותר מהדגם היוצא) שמזניקים אותה מ-0 ל-100 קמ״ש בתוך 9.7 שניות ובתוך 8.1 שניות מ-80 ל-120 קמ״ש. התיבה הרציפה שולחת את הכוח לגלגלים הקדמיים באמצעות שבעת ההילוכים שלה, ועושה את זה בצורה חלקה למדי. אבל, וכאן יש אבל גדול, בפועל היאריס מרגישה הרבה יותר חזקה מכפי שהמספרים מראים על הנייר. היא זריזה, מגיבה יחסית היטב לתאוצות ביניים ובכלל, מרגיש שבצמד המנועים, החשמלי הוא האלפא שנותן את הטון. העובדה הזאת תעזור לה להיות רלוונטית יותר בקרב קהל צעיר, יש שיאמרו כמוני ויש שיאמרו ״תירגע אתה כבר בן 41״. בטויוטה מבטיחים צריכת דלק משולבת של 33.3 ק״מ לליטר, אך בפועל, בנהיגה לא יותר מדי אגרסיבית, הגענו ל-20 ק״מ לליטר. רחוק מנתון היצרן, אבל עדיין, לא רע בכלל. היא גם התנהגה ממש יפה בפניות, למרות שכבר פגשתי כאלה שנדבקות לכביש בצורה טובה יותר. המתלים שלה סופגים בגבורה מהמורות, אבל מומלץ להתרחק מהגדולות שבהן, אחרת תרגישו את זה בעמוד השדרה.

בשמלה אדומה ושתי צמות

במהלך הסופ״ש שבילינו יחד עם היאריס החדשה, שמענו לא פחות משלוש לסתות שמוטות שואלות בהססנות: ״זאת היאריס החדשה?״. האמת, שאלה מתבקשת, כי המותג טויוטה הצטיין לאורך השנים בהרבה מאוד תחומים סופר חשובים כמו אמינות ושמירה על ערך, אבל עיצוב יוצא דופן מעולם לא היה הצד החזק שלו, עד שהגיעה ה-CH-R כמובן. וככה בדיוק נראית הטויוטה יאריס החדשה, סוג של בייבי CH-R. אם החזית מלפנים לא שבתה אתכם, חכו שתגיעו לחלק האחורי. בטויוטה כנראה הבינו שקהל סולידי וקצת מבוגר זה סבבה, אבל חייבים להיכנס גם לפלחי שוק חדשים, כמו צעירים למשל, שלהם העיצוב החיצוני ואיך הרכב יראה באינסטגרם, זה משהו חשוב ביותר. היאריס Premiere מגיעה בשני צבעים כשהאדום הבוהק בהחלט עושה את העבודה בתפיסת העין והחלק השחור שמתחיל בגג ויורד עד למרכז הדלת האחורית משתלב היטב בפס הממשיך לפנסי הלד בצדדים. בגרסה הזאת הוא גם קיבל שמשות מושחרות מאחור וחישוקי ״16 בעיצוב חדש. בסיס הגלגלים שעומד על 2,560 מ״מ יאתגר מבוגרים גבוהים שיצטרכו לשבת מאחור בנסיעות ארוכות. לשני ילדים או לשני נכדים יהיה נוח, למרות שאין להם פתחי אוורור או שקע טעינה למסכים. ואנחנו יודעים כמה חשובים המסכים, נכון סבתא? בתא המטען הקטן יש 286 ליטרים ובכלל, נראה שאת מרבית הפרקטיות שמרו לתא הנוסעים עם לא מעט תאי אחסון.

תא הנוסעים

גרסת ה-Premiere באמת מאובזרת בצורה מוגזמת וראויה להערכה, עם דברים כמו תצוגת נתונים עילית על גבי השמשה, Heads Up Display שתפגשו כאופציה בדגמי יוקרה. ותשאלו את חבר שלי דן שהזמין BMW סדרה 5. אבל כשנכנסים לתא הנוסעים באמצעות ה-Keyless, וגם מניעים ללא מפתח, מגלים באג קטן שאולי יפריע לאנשים בעלי OCD כמוני, ואפילו ביקשתי משלושה אנשים שונים שיאשרו לי שאני לא הוזה: מסך המולטימדיה בגודל ״8 שתומך בעברית מלאה נוטה בקטנה בזווית שלו לכיוון… הנוסע. זה לא משהו דרמטי מדי, פשוט בדרך כלל המציאות היא הפוכה, כשהמסך נוטה לכיוון הנהג. האמת שסלחתי לו על זה מהסיבה הפשוטה שהוא תומך ב-Android Auto ו-Apple CarPlay. חייב לציין לטובה גם את האיכות של מצלמת הרוורס.

את סימני הציפורניים של מי שבדקו את איכות החומרים לפניי ניתן היה לראות בין המושבים, למרות שבטויוטה הלכו על הנוסחה המנצחת וריפדו את כל המקומות הנדרשים, מלבד אולי המרפקים. לוח השעונים הוא דיגיטלי לחלוטין ומורכב משלושה מסכים קטנים, כשהמרכזי מציג את כל הנתונים שאתם צריכים, וגם כאלה שלא. הוא לא הכי אינטואיטיבי שיש, מה גם שכשמפעילים אותו מההגה עמוס הכפתורים, אתם יכולים למצוא את עצמכם מחליפים תחנה ברדיו בזמן שבסך הכל רציתם לחייג לאמא. מושבי העור בשילוב בד קיבלו מראה ספורטיבי שיסמן עוד וי בצ׳קליסט הנחשקות של הקהל הצעיר. בלילה כאמור תוכלו ליהנות בצורה טובה יותר מהתצוגה העילית ומתאורת האווירה בקטנה. מפתח הדלתות מאחור יאתגר אנשים גדולים ולא ממש נוח כשתצטרכו להתקין מושבי בטיחות או לחגור ילדים קטנים. ואגב ילדים קטנים, היא יודעת להתריע בפניכם כדי שלא תשכחו את הנכדים מאחור.

ואם כבר מערכות שמתריעות, הגענו לחלק של הבטיחות, ויש פה הכל. 8 כריות אוויר כולל זוג כריות במושב הנהג והנוסע כדי שלא תעופו אחד על השני, בלימת חירום, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה ושמירה על מרכז הנתיב, זיהוי תמרורים, הולכי רגל ודו גלגלי.

צ׳ק אאוט

הטויוטה יאריס החדשה עברה חתיכת מייקאובר רציני. היא יישרה קו טכנולוגית ובטיחותית עם הזמן, וגם הבינה שהיא חייבת לפנות לקהלים חדשים באמצעות העיצוב החיצוני והטכנולוגיות שלה. היא מסמנת וי כמעט בכל קטגוריה: עיצוב, חסכון בדלק וגם אמינות הודות לבית ממנו היא מגיעה. תג המחיר ההתחלתי של 119,900 ש״ח לגרסת ה-Premiere המאובזרת ביותר מציע תמורה מצוינת לכסף, ואם לא בא לכם לטפס עד לשם, אז עם פשרות בנושא האבזור וקצת סטייל, היא תהיה שלכם כבר ב-105,900 ש״ח.

תמונות: טויוטה ואלעד לין שגם עזר במחקר ובכתיבה. אתם עוד תשמעו עליו.

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו