טויוטה משיקה בישראל את הדור הרביעי של הטויוטה יאריס ✎ Car Blog
loader image

טויוטה משיקה בישראל את הדור הרביעי של היאריס

קריאה

סופר מיני ישראל

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, לקסוס ו-GAC, משיקה בישראל את הדור הרביעי של טויוטה יאריס (Toyota Yaris), הסופר מיני הפופולארית (כמו כל דבר שישראלים אוהבים עם סמל של טויוטה, קיה או יונדאי בואו נודה על האמת…). ביוניון מוטורס מספרים שלא פחות מ-50,000 יחידות של יאריס נמכרו בישראל עד היום. הפעם גם התמחור אטרקטיבי: החל מ-105,900 ש״ח. ומה תקבלו בתמורה? לא מעט למען האמת. קודם כל בטיחות והרבה. ונכון שאתם אוהבים בטיחות? אגב, עם כל האהבה הבלתי מתפשרת של ישראלים למותג טויוטה, שמבוסס בעיקר על האמינות היפנית הישנה והטובה, כדאי לדעת שהיאריס מיוצרת בכלל בצרפת. סה פה פוסיבלה? דווקא כן.

סטנדרט בטיחות חסר תקדים לקטגוריה

אז את כל זה תקבלו כסטנדרט: 8 כריות אוויר, כשאחת מהן חוצצת בין הנהג לנוסע במושב הקדמי, לחצן eCall המאפשר להתקשר למוקד חירום במקרה של תאונה, בקרת שיוט אדפטיבית למהירות של עד 180 קמ״ש, זיהוי הולכי רגל, זיהוי רכב דו גלגלי, מערכת לזיהוי תמרורים, שמירה ותיקון אקטיבי לסטייה מהנתיב, בלימה אוטונומית, מערכת המתריעה בפני עייפות הנהג, מערכת למניעת סינוור הרכב שממול ועוד ועוד ועוד, זה פשוט לא נגמר. לדעתי יוניון מוטורס יבואנית טויוטה שברה כאן איזה שיא באיבזור סטנדרטי לדגם כלשהו ששווק כאן אצלנו בארץ הקודש.

עדכון גרסה

קיבלתם תיאבון? נמשיך: הטויוטה יאריס החדשה בגרסת הבנזין תשווק בשלוש גרסאות: SOL, Style, Sky. בגרסת SOL תפגשו הגה בציפוי עור, מצלמת רוורס, מסך מולטימדיה בגודל 7 אינץ׳ עם שליטה מההגה אבל ״רק״ ארבעה רמקולים, תמיכה ב-Apple Carplay ו-Android Auto, פדל שיפטרס להעברת הילוכים מגלגל ההגה, מראות חשמליות ועוד… אמרנו בסיסי, לא? אם תוסיפו כמה לירות ותלכו על גרסת Style, תוכלו להתפנק במסך מולטימדיה קצת יותר גדול, 8 אינץ׳, שני רמקולים נוספים ושמשות אחוריות מושחרות. הלכתם בגדול על דגם ה-Sky? קבלו גם חישוקי ״15 וגג פנורמי (לא נפתח).

בגרסה ההיברידית של הטויוטה יאריס החדשה גם כן תמצאו שלוש גרסאות: Style, Hybrid Eco ו-Hybrid Premier Edition במהדורה מוגבלת של 100 יחידות בלבד. גם בכל הגרסאות ההיברידיות תמצאו את רשימת הבטיחות המרשימה שמגיעה כסטנדרט. בגרסת הבסיס, Hybrid Eco תקבלו מסך מולטימדיה בגודל 8 אינץ׳ עם תמיכה ב-Apple Carplay ו-Android Auto, בלם יד חשמלית, מצלמת רוורס ועוד. אם בא לכם להיות ירוקים וגם מתפנקים, בגרסת Style תקבלו חישוקי ״15 ומפתח חכם (Keyless כניסה והנעה ללא מפתח). הלכתם בגדול על הגרסה המאובזרת ביותר, Premier Edition? תעמיסו גם תאורת LED, שמשות אחוריות מושחרות, מראות חשמליות מתקפלות, בקרת אקלים עם שני אזורים (ברכב סופר מיני!!!), לוח שעונים דיגיטלי, חיישני גשם ו-HUD (הצגת נתוני הנסיעה על גבי השמשה הקדמית כמו ב-F16 בימים שהפצצנו את הכור בעיראק, רק מתקדם יותר).

מתחת למכסה המנוע

1.5 ליטר בנזין שלושה צילינדרים המפיק 125 כ״ס ומומנט של 15.6 קג״מ, משודך לתיבה רציפה עם 9.7 שנ׳ מ-0 ל-100 בגרסה ההיברידית ו-10.2 שנ׳ בגרסאות הבנזין. הגרסאות ההיברידיות צוידו באותו מנוע בנזין 1.5 ליטרים, שלושה צילינדרים ולצידו מנוע חשמלי ויחד הם מפיקים 116 כ״ס. בטויוטה מצהירים על צריכת דלק של 17.2 ק״מ לליטר בגרסאות הבנזין ועד 45.5 ק״מ לליטר בגרסה ההיברידית. אתם מגרדים בראש ושואלים ״איך זה יכול להיות?״ אתם לא לבד. לפי טויוטה, היאריס החדשה תדע לנסוע על חשמל בערך 80% מהזמן, עד למהירות של 130 קמ״ש. אנחנו עוד נראה…

מידות

הטויוטה יאריס החדשה מבוססת על גרסת B של פלטפורמת The New Global Architecture, או בשם הבמה שלה, TNGA. הדור החדש והרביעי מתגאה בבסיס גלגלים של  256 ס״מ, 5 ס״מ יותר לעומת הדור הקודם, גובה של 147 ס״מ ורוחב של 175 ס״מ. בתא המטען תמצאו 286 ליטרים של ספייס, כמו בדור הקודם.

״יאללה, מי בא לקנות שישיית מים?״

מחירים

יאריס 1.5 בנזין SOL אוטו' – 105,900 ש״ח
יאריס 1.5 בנזין STYLE אוטו' – 107,900 ש״ח
יאריס 1.5 בנזין SKY אוטו' – 111,900 ש״ח
יאריס 1.5 היברידי HYBRID ECO אוטו' – 112,900 ש״ח
יאריס 1.5 היברידי STYLE אוטו' – 115,900 ש״ח
יאריס 1.5 היברידי HYBRID PREMIERE EDITION אוטו' – 119,900 ש״ח

לקטלוג המלא של טויוטה יאריס החדשה לחצו כאן

צילומים: טויוטה

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו