רוצה להיות SUV: טויוטה קורולה קרוס הראשונה אי פעם הושקה בישראל
loader image

רוצה להיות SUV: טויוטה קורולה קרוס הראשונה אי פעם הושקה בישראל

קריאה

טרנדית

מכירים את המשפט if you don't like change you'll like irrelevance even less? אז כנראה שגם בטויוטה שמעו עליו, ולמרות העובדה שהקורולה היא המכונית הנמכרת ביותר בכל הזמנים עם מספר דמיוני של 50 מיליון מכירות ברחבי העולם מאז הושקה ב-1966, בטויוטה החליטו שעם כל הכבוד ל-RAV4 וה-CHR הפופולאריות, הגיע הזמן שגם הקורולה תיישר קו עם טרנד ה-SUV. לצורך כך, הקורולה עלתה על עקבים, נכנסה קצת לחדר כושר והתוצאה: טויוטה קורולה קרוס הראשונה אי פעם שהחלה את דרכה היום גם בישראל.

טויוטה קורולה קרוס 2022 החדשה
טויוטה קורולה קרוס 2022 החדשה

סופה של הקורולה? עדיין לא

למודאגים מביניכם שכבר מחשבים את המסלול לדיפיברילטור הקרוב ביותר חשוב לומר כבר עכשיו: הכל בסדר עם הקורולה המוכרת בגרסת הסדאן הישנה והמוכרת, שנמצאת איתנו כבר 12 דורות שלמים. טויוטה קורולה קרוס בסה״כ הגיעה כדי לתת מענה בסגמנט ה-SUV הפופולארי והצומח ביותר בשנים האחרונות, כשהיא ממוקמת בין ה-CHR הקומפקטית ל-RAV4, ולמעשה תהיה אופציה נוספת בקטגוריית ה-C-SUV. כדי לעשות סדר ולהבין בצורה טובה יותר את ההיררכיה, בואו נסתכל על הנתון הרלוונטי ביותר – בסיס הגלגלים. אם לוקחים בחשבון את 269 הסנטימטרים ב-RAV4 ו-264 הסנטימטרים ב-CHR לצורך ההשוואה, אז גם לטויוטה קורולה קרוס יש נתון זהה ל… CHR. מבולבלים? גם אנחנו.

אבל רגע, לפני שאתם מגרדים בראש, חשוב לזכור שני דברים. הראשון, כשמדובר בדגמי SUV, אין דבר כזה ״מספיק״. תראו מה קורה ביונדאי, קיה, מיצובישי, פיג׳ו, סיטרואן, פולקסווגן, אאודי וכמעט כולם. כשהקטגוריה לוהטת והצרכנים מצביעים ברגליים ופותחים את הארנק – בואו ניתן להם את מה שהם רוצים. הדבר השני והחשוב עוד יותר הוא שאנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת במיוחד שבה רוב היבואניות סובלות מבעיות מלאי קשות, כך שהן די מוכנות להביא לארץ כל מה שאפשר להניח עליו את היד ובמחיר שפוי ביחס לקטגוריה. סביר בהחלט להניח שבימים כתקנם, ביוניון מוטורס לא היו ממהרים להביא את הקורולה קרוס, כי ה-RAV4 וה-CHR מוכרות יפה מאוד גם בלעדיה.

טויוטה קורולה קרוס 2022 החדשה
טויוטה קורולה קרוס 2022 החדשה

ובכל זאת, היא כאן, אז בואו נרים לה! טויוטה קורולה קרוס אמנם מציגה תא נוסעים שיראה לכם ממש מוכר מגרסת הסדאן, אבל בכל זאת היא מגיעה אלינו עם לא מעט בשורות, בעיקר טכנולוגיות. ראשית, היא מצוידת בחבילת הבטיחות המתקדמת ביותר של טויוטה TSS3, עם מצלמה משופרת המאתרת סכנות ומכשולים בזווית רחבה יותר ולמרחק רב יותר, סיוע להיגוי במצבי חירום, מניעת האצה פתאומית (אלו מכם שמשתמשים בבקרת שיוט אדפטיבית באופן קבוע יעריכו) ושדרוג של כל מערכות הסיוע לנהיגה (בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, שמירה על מרכז הנתיב ועוד).

בשורה טכנולוגית נוספת היא הדור החמישי של מערכת ההנעה ההיברידית של טויוטה, שערכה הופעת בכורה אי שם ב-1997 בפריוס הראשונה שהוצגה. יחידת ההנעה החדשה משלבת בין מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר ומנוע חשמלי, ושניהם מפיקים ביחד 140 כ״ס (תוספת של 23 כ״ס ביחס לדור הקודם) המזניקים אותה בתוך 9.9/10 שניות (תלוי ברמת הגימור) מעמידה ל-100 קמ״ש. תיבה רציפה מעבירה את הכוח לגלגלים הקדמיים בלבד. לפי טויוטה, צריכת הדלק עומד על כ-5 ליטרים לכל 100 ק״מ.

טויוטה קורולה קרוס 2022 החדשה
טויוטה קורולה קרוס 2022 החדשה

רמות גימור ומחירים

טויוטה קורולה קרוס תשווק בישראל בשלוש רמות גימור: Actve, Dynamic, ו-Adventure. כבר בגרסת הכניסה Active תקבלו כסטנדרט עדכוני גרסה Over the Air, חיבור Apple CarPlay אלחוטי ו-Android Auto באמצעות כבל; מסך מולטימדיה ״10.5; לוח מחוונים דיגיטלי חדש ״12.3; 8 כריות אוויר; תאורת LED מלפנים; מראות צד מתקפלות; בקרת אקלים דו איזורים עם פתחי איוורור לנוסעים מאחור; תמיכה לגב התחתון במושב הנהג; התרעה מפני שכחת ילדים מאחור באמצעות תזכורת על לוח המחוונים ולא באמצעות חיישן וחישוקי ״17.

גרסת Dynamic משדרגת לחישוקי ״18; מוסיפה שמשות כהות מאחור; תאורת High LED מלפנים; פנסי ערפל LED; מסילות גג; תאורת אווירה וערכה לתיקון תקר שאמנם מוסיפה 33 ליטרים לתא המטען, אבל כרוכה בפרידה כואב מהגלגל הרזרבי שמגיע בגרסת ה-Active.

גרסת הקצה, Adventure, תפנק אתכם בגג פנורמי, חיישני חניה מלפנים ומאחור כולל בלימה אוטונומית; חימום למושבים מלפנים שכאן עטופים בבד משולב עור; משטח טעינה אלחוטי; זיהוי רכב הנמצא בשטח מת; מערכת ליציאה בטוחה שנועלת את דלתות המכונית במקרה שרכב חולף מתקרב ועשוי לסכן את נוסעי הרכב וזיהוי תנועה חוצה מאחור.

אגב, חבל שכל מערכות הבטיחות הללו לא מגיעות כסטנדרט בכל רמות הגימור 😕. למרות שהיא טרם נבחנה וקיבלה ציון מטעם ה-Euro Ncap, היא זכתה לחמישה כוכבים במבחן של ASEAN NCAP (ארגון הבטיחות של מדינות דרום מזרח אסיה) וציון מקסימלי מטעם ה-IIHS האמריקאי.

זהו, בהצלחה לטויוטה קורולה קרוס החדשה, בקרוב אעלה כאן חוות דעת לאחר שאבלה איתה כמה ימים.

טויוטה קורולה קרוס 2022 – מפרט טכני מלא בפורמט PDF

גרסהמחיר
טויוטה קורולה קרוס Active168,990 ₪
טויוטה קורולה קרוס Dynamic174,990 ₪
טויוטה קורולה קרוס Adventure184,990 ₪

תמונות בינוניות לחלוטין: אני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו