החללית החדשה: כלמוביל משיקה בישראל את יונדאי סטאריה
loader image

החללית החדשה: כלמוביל משיקה בישראל את יונדאי סטאריה

קריאה

החללית נחתה

זוכרים את הסיפור של הנס כריסטיאן אנדרסן, על הברווזון המכוער שהפך לברבור? זה בקצרה הסיפור של יונדאי סטאריה, ה-MPV/מסחרי/ואן/מיניואן (כל התשובות נכונות) שמתחיל את דרכו בישראל היום ומחליף למעשה את ה-i800 בעל המראה הסטנדרטי לקטגוריה. הדבר הראשון שמיד בולט, הוא העיצוב המרהיב ויוצא הדופן שלו, שמהר מאוד מקפיץ לראש את המילה ״חללית״, ומזכיר לא במעט את העיצוב של טויוטה פריוויה וקרייזלר וויאג'ר, שני דגמים עם חלונות גדולים במיוחד, שככל הנראה גם כן קיבלו השראה ממעצבי NASA.

יונדאי סטאריה
יונדאי סטאריה

מיניואן 8 או 9 נוסעים

הפלטפורמה של יונדאי סטאריה איפשרה למהנדסים של יונדאי הרבה מאוד גמישות בתכנון חלל הנוסעים, ומכאן גם האפשרות ליצור גם גרסת ואן מסחרית. בגרסאות הנוסעים נעשה שימוש במתלה אחורי רב חיבורי, שאמור להפוך את הנסיעה לנוחה יותר. המידות של הסטאריה זהות בכל ארבע הגרסאות: 5,253 מ״מ אורך, 1,977 מ״מ רוחב, 1,997 מ״מ גובה ובסיס גלגלים של 3,273 מ״מ. מרווח הגחון עומד על 18.6 מ״מ.

שתי הגרסאות המעניינות יותר הן כמובן של הנוסעים, עם תצורה של 8 ו-9 נוסעים (יש לו גם גרסה של 11 מקומות בחלק מהשווקים בחו״ל), כשבחזית יש פס LED לכל הרוחב, כזה שהופך את עיצוב החללית לעוד יותר מעניין. גרסת הכניסה, Premium, מגיעה בתצורה של 9 מושבים וחלל נדיב שעוצב בצורה מאוד פרקטית, סקודה פינת איקאה, עם מושבים שמתקפלים בצורות שונות כדי למקסם את החלל עבור הנוסעים או מטען שתרצו לקחת. אגב, הדלת האחורית של המיניואן היא פשוט ע-נ-ק-י-ת בגודלה ויכולה לשמש גם כפתרון מעולה במידה ותצטרכו צל בשטח.

החלק הפרקטי ממשיך גם בשורה הראשונה, עם שדה ראייה נדיב במיוחד, אולי הגדול הרחב ביותר שפגשתי, בשילוב ישיבה נוחה וגבוהה עבור הנהג, כשלוח המחוונים הדיגיטלי הותקן בחלק העליון של הדשבורד, מול עיני הנהג. בגרסה הזאת, יש מושב מתקפל באמצע השורה הראשונה, שהופך לקונסולה עם מקומות אחסון כשהוא לא בשימוש.

רשימת האבזור הסטנדרטית (של גרסאות הנוסעים) נדיבה וכוללת בין השאר ידית הילוכים SBW שהיא בעצם ארבעה כפתורים ולא ממש ידית, צג מולטימדיה בגודל ״10.25 עם תמיכה ב-Android Auto ו-Apple CarPlay, מצלמת רוורס, בלם יד חשמלי כולל Auto Hold, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, תאורת יום (DRL) מסוג LED, תאורת LED פנימית, חיישני גשם, פקדים להעברת הילוכים מאחורי ההגה, וילונות בדלתות האחוריות, שקעי USB גם לנוסעי השורה השנייה והשלישית וחישוקי ״17.

יונדאי סטאריה
יונדאי סטאריה

גרסת הקצה של המיניואן, Luxury, המגיעה בתצורה של 8 מקומות, מוסיפה תאורת LED מלאה בחזית, פנסי LED אחוריים עם עיצוב פיקסלים כמו באיוניק 5, חימום לגלגל ההגה (מי צריך את זה במדינה כמו ישראל?), קונסולה בין המושבים (במקום המושב המתקפל בגרסת Premium), חימום למושבים מלפנים, גג שמש מלפנים ומאחור וחישוקי ״18.

מפרט הבטיחות הסטנדרטי בכל גרסאות הנוסעים של יונדאי סטאריה כולל 6 כריות אוויר, את כל המערכות האקטיביות של יונדאי: בלימה אוטונומית (כולל זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי), תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים כולל מניעת מעבר נתיב במקרה של סכנה, מניעת שכחת ילדים מאחור, זיהוי תנועה חוצה מאחור כולל בלימה ומניעת סינוור רכב המגיע ממול.

גרסת Luxury מוסיפה מצלמות 360 היקפיות והקרנה של השטח המת בוידאו חי על גבי לוח המחוונים בעת הפעלת איתות (BVM).

יונדאי סטאריה
יונדאי סטאריה

וגם בגרסה מסחרית

יונדאי סטאריה תשווק עם שתי גרסאות מסחריות, שזכו לכינוי ״עם חלונות״ ו״בלי חלונות״. שתיהןמן הסתם פחות מאובזרות משמעותית מגרסאות הנוסעים, וכוללות כסטנדרט צג מולטימדיה בגודל ״8 עם תמיכה ב-Apple CarPlay ו-Android Auto, מצלמת רוורס, בלם יד חשמלי עם Auto Hold, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, קיפול מראות חשמלי וחישוקי ״17.

המסחרית עם החלונות מוסיפה מפתח חכם, הגה בחיפוי עור ובקרת אקלים. הבשורה הגדולה במסחריות נמצאת בחלק האחורי, עם חלל בנפח של כ-5,000 ליטרים, כולל רצפה שטוחה באורך 2.5 מטרים מהדלת האחורית ועד למחיצת תא הנהג. בגרסה הזאת, בשונה מגרסת הנוסעים, נעשה שימוש במתלה קשיח המאפשר יכולת העמסה של עד 1.2 טון, ומשקל כולל של עד 3,160 ק״ג.

מפרט הבטיחות במסחריות פחות נדיב משמעותית מגרסאות הנוסעים, כשהסטאריה ללא החלונות מגיעה עם מובילאיי. שתי הגרסאות כוללות 6 כריות אוויר ובקרת שיוט.

במסחרית עם החלונות נפרדים מהמובילאיי ומקבלים גם בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, שמירה על מרכז הנתיב, בלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, ניטור שטח מת, התרעה מפני עייפות נהג, התרעה מפני התנגשות מאחור כולל בלימה ועוד.

יונדאי סטאריה
3 או 5 מושבים בגרסה המסחרית. יונדאי סטאריה

יחידת הינע

כל הגרסאות של יונדאי סטאריה מגיעות עם יחידת הינע זהה: מנוע הטורבו דיזל בנפח 2.2 ליטרים המוכר מהיונדאי סנטה פה והקיה סורנטו. כאן הוא מפיק 177 כ״ס ב-3,800 סל״ד ו-44 קג״מ כבר ב-1,500 סל״ד. הוא שודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית שמעבירה את הכוח לגלגלים הקדמיים בלבד. נתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ״ש עומד על 12.4 שניות, עד למהירות מירבית של 185 קמ״ש. הנתונים זהים לכל הגרסאות.

מחיר ומתחרים

המתחרה הישיר של יונדאי סטאריה בגרסאות הנוסעים הוא הקיה קרניבל, המשווק בישראל בגרסה של 7 מקומות עם מושבי קפטן, ללא גרסת 8 מקומות, מה שיכול לעשות את ההבדל עבור משפחות גדולות ומי שמחפש פתרון למיניואן פרקטי יותר. גם הקרייזלר פסיפיקה שמחיר גרסת ה-8 מקומות שלו זהה לחלוטין לגרסת ה-8 מקומות של הסטאריה הוא אמנם מתחרה לגיטימי, אבל לצערו אין לו סמל של יונדאי בחזית 🤷‍♂️

גרסהמחיר
יונדאי סטאריה מסחרית 3 מקומות ללא חלונות236,900 ₪
יונדאי סטאריה מסחרית 3 מקומות + חלונות249,900 ₪
יונדאי סטאריה Premium עם 9 מקומות270,000 ₪
יונדאי סטאריה Luxury עם 8 מקומות295,000 ₪

יונדאי סטאריה – מפרט טכני

וולוג מקיף של כפיר ובועז על יונדאי סטאריה 👇

תמונות: יונדאי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו