תצוגת תכלית: מרצדס EQXX נסעה למעלה מ-1,000 ק״מ בטעינה אחת
loader image

מרצדס EQXX נסעה למעלה מ-1,000 ק״מ בטעינה אחת!

קריאה

הכי רחוק שאפשר

🌏 חדשות רכב > מרצדס EQXX נסעה למעלה מ-1,000 ק״מ בטעינה אחת! ⚡

לאחר שהציגה את מרצדס EQXX קונספט רק בתחילת השנה כאחד מדגמי הקונספט החשובים ביותר שלה, מרצדס מבצעת תצוגת תכלית מרשימה למדי עם ניסוי מוצלח שבמסגרתו גמע ה-EQXX מרחק של 1,008 ק״מ עם מסע שהחל באלפים של שוויץ, דרך צפון איטליה, גרמניה (כולל קטע באוטובאן), הריביירה הצרפתית וכל הדרך אל קאסי שבדרום צרפת.

מרצדס Vision EQXX
מזכירה את קיה EV6 מלפנים

המסע ההיסטורי שארך 11 שעות ו-32 דקות, החל דווקא בתנאי גשם, כשמהירות השיא עמדה על 140 קמ״ש באוטובאן כמובן. הטמפרטורות נעו בין 3-18 מעלות צלזיוס, וצריכת החשמל במהלך הנסיעה עמדה על 8.7 קוט״ש לכל 100 ק״מ, נתון מרשים למדי, בטח אם לוקחים לצורך ההשוואה, שצריכת האנרגיה בטסלה מודל 3 Long Range עומדת על 16 קוט״ש ל-100 ק״מ.

אם לא די בכך, במרצדס מדווחים שבסיום הנסיעה, נותרו בסוללה בקיבולת 100 קוט״ש עוד כ-15% שהיו מאפשרים לה להמשיך בנסיעה של עוד כ-140 ק״מ. לפי מרצדס, הסוללה המתקדמת תופסת 50% פחות נפח ושוקלת 30% פחות מזו הקיימת במרצדס EQS.

את הנתונים המרשימים הללו הצליחו להציג במרצדס בעזרת לא מעט פריצות דרך טכנולוגיות שהוטמעו ב-EQXX, ושאנחנו צפויים לראות בדגמים החשמליים שאותם תציג יצרנית היוקרה מגרמניה במהלך השנים הקרובות. נזכיר שתכנון ה-EQXX החל לפני כשנתיים בלבד, ויש לו מקדם גרר שובר שיאים שיורד לראשונה מ-0.20cd ומעמיד אותו על 0.17cd, יותר אווירודינמי מכדור פוטבול אמריקאי.

ה-EQXX עושה שימוש במנוע חשמלי אחד בלבד, המותקן על הסרן האחורי ומפיק 201 כ״ס ״בלבד״. התכנון שלו כ״כ יעיל ופורץ דרך, שלא פחות מ-95% מהאנרגיה הנמצאת בסוללה, עוברת אל הגלגלים. ברכב עם מנוע בנזין אגב, הנתון הזה עומד בממוצע רק על כ-30%.

יש למה לצפות…

מרצדס Vision EQXX
ומזכירה את אסטון מרטין DB5 מאחור

תמונות: מרצדס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו