המכונית המתקדמת בעולם: מרצדס EQS, ספינת הדגל החשמלית עכשיו בישראל ⚡
loader image

המכונית המתקדמת בעולם: מרצדס EQS, ספינת הדגל החשמלית עכשיו בישראל ⚡

קריאה
🇮🇱 השקה מקומית > המכונית המתקדמת בעולם: מרצדס EQS, ספינת הדגל החשמלית עכשיו בישראל ⚡

פסגת היוקרה

באירוע חגיגי שהתקיים במוזיאון תל אביב, קבוצת כלמוביל השיקה בישראל את מרצדס EQS, ספינת הדגל החשמלית והסופר מתקדמת של מותג היוקרה הגרמני. היא כל כך מתקדמת, שהבדיחה היתה שאם תהיתם בגלל מה נוצר משבר השבבים, אז התשובה טמונה בטכנולוגיה המוגזמת שהוטמעה במכונית הסאלון היוקרתית וכמות השבבים שנמצאים בה.

אז מעבר לעובדה שמרצדס EQS נכנסת לנעליים גדולות מאוד של המרצדס S-Class והיא למעשה הגרסה ה-100% חשמלית שלה, היא מציגה רשימה ארוכה מאוד של חידושים שהופכים אותה למעניינת במיוחד בקרב המועדון המצומצם של אלו המוכנים לרשום צ׳ק של למעלה ממיליון ש״ח על מכונית.

מרצדס EQS

טווח, סוללה ומנועים

נתחיל בדבר החשוב ביותר – הטווח. בכלמוביל ובמרצדס טוענים לטווח מקסימלי של עד 770 ק״מ בין טעינות לפי תקן WLTP. כדי לחסוך לכם את המתמטיקה של תנאי המעבדה, עם מזגן, בלי מזגן, סגנון נהיגה, גודל החישוקים ועוד אי-אילו משתנים, כדאי שתדעו נתון פשוט: לפי תקן EPA האמריקאי, הטווח של גרסת הכניסה שהושקה בארץ, ה-450, הטווח הריאלי עומד על כ-570 ק״מ לגרסה עם ההנעה האחורית ו-550 ק״מ לגרסת ה-580. מאחורי ההגה יש צמד פקדים שבד״כ משמשים להחלפת הילוכים, אבל פה הם מאפשרים לשלוט על עוצמת ה-Regenerative Braking (בלימת הטעינה).

אגב, באופן לא מפתיע, הטווח זהה לנתון ה-EPA של טסלה מודל S פלייד עם 550 ק״מ (חישוקי ״21).

גם הסוללה של המרצדס EQS היא כמעט חסרת עם קיבולת של 107.8 קוט״ש ובמרצדס מתגאים בכך ששיעור מרכיב הקובלט, שאיך נאמר, לא ממש עושה נחת לכדור הארץ שלנו, ירד משמעותית ועומד על 10% בלבד.

בגרסת ה-450 הסוללה מזינה מנוע חשמלי אחד בלבד הנמצא על הסרן האחורי ומפיק 333 כ״ס ומומנט מיידי של 56.8 קג״מ. 6.2 שניות לוקח לה לזנק מעמידה ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 210 קמ״ש.

גרסת ה-580 מגיעה עם הנעה כפולה, מנוע חשמלי אחד בכל סרן, ויחד הם מפיקים 523 כ״ס ו-85.5 קג״מ, עם נתון תאוצה די מרשים של 4.3 שניות מ-0 ל-100 קמ״ש. מרשים לרכב ששוקל כשניים וחצי טון. המהירות המקסימלית זהה. אגב, אם אתם מוטרדים מהמשקל, ואתם לא צריכים להיות, אז כדאי לדעת שהיא מגיעה עם מתלי אוויר כסטנדרט.

עיצוב חיצוני

בניגוד לרכב הקונספט מפיל הלסתות שהוצג לפני חשיפת הגרסה הרשמית של המרצדס EQS, התוצאה הסופית, בעיניי לפחות, נראית פחות טוב מזו של המרצדס S-Class. אבל, יופי זה עניין של טעם, משאיר לכם לשפוט 👇

מרצדס EQS
עכשיו גם בישראל. מרצדס EQS
מרצדס EQS
מרצדס EQS

מה שכן, העיצוב הזה, לטוב או לרע אבל בעיקר לטוב, העמיד את הנתון של מקדם הגרר על 0.20Cd, מה שהופך אותה למכונית הייצור עם מקדם הגרר הנמוך בעולם, תואר שאותו היא חולקת עם… ניחשתם נכון: טסלה מודל S פלייד.

המידות של מרצדס EQS די זהות לאלו של המרצדס S-Class, עם אורך של 521.6 ס״מ אורך, 192.6 ס״מ רוחב וגובה של 151.2 ס״מ, רק שכאן תקבלו עוד 21 ס״מ מלאים לבסיס הגלגלים: 321 ס״מ. יאכטה חשמלית עם גלגלים. אבל אל דאגה, באמצעות ההיגוי האחורי אתם אמורים להסתדר מצוין בתמרון במקומות צרים. בתא המטען שנפתח במלואו כדלת חמישית יש לא פחות מ-610 ליטרים.

תאורת הלד ההיקפית מיישרת קו עם הרמה של הרכב ולמעלה מ-1,300,000 פיקסלים בכל יחידת תאורה. מסוג הדברים שצריך לראות בעין ומקרוב כדי להבין כמה זה מרשים.

עיצוב פנים ואבזור

בתוך תא הנוסעים של המרצדס EQS מתרחש המהפך האמיתי, פחות באיכות החומרים וההרכבה שהם הגבוהים ביותר שאפשר לדמיין, בדיוק כמו האחות עם מנוע הבעירה הפנימית, רק שכאן הוא מוצע גם עם מסך ה-Hyperscreen כאופציה. נכון, כבר יש דגמים המציעים שלושה מסכים, אבל פה הכל מתחבר בצורה סופר איכותית וברמה הגבוהה ביותר של רזולוציה וחומרים. החומר שממנו עשוי המסך העצום הזה, עמיד בפני שריטות (עד רמה מסוימת, כן?) עם בינה מלאכותית שלומדת את הרגלי הנהג והבחירות שלו ומאפשרת שליטה על כל מערכות הרכב באמצעות ממשק ה-MBUX העדכני של מרצדס. וכן, גם העוזרת האישית של מרצדס תהפוך את החיים שלכם לקלים עוד יותר ע״י הפעלת מגוון רכב של תכונות באמצעות הקול בלבד (באנגלית).

המערכת תומכת כמובן ב-Android Auto ו-Apple CarPlay ובקצה שלה יש 15 רמקולים של Burmester בעוצמה כוללת של 710 וואט. יש גם 8 שקעי USB Type C לטעינה; שקע 230 וולט; תאורת אווירה; טאבלט נשלף בין המושבים במושב האחורי המאפשר שליטה על הרבה מאוד תכונות של הרכב; 4 אזורי אקלים נפרדים; טכנולוגיה אקוסטית לשיפור הבידוד והפחתת הרעשים; מצלמות היקפיות 360° ועוד ועוד ועוד…

מרצדס EQS
מרצדס EQS

בטיחות

אפשר לסמוך על מרצדס שידאגו שספינת הדגל לא תישאר מאחור גם בכל הקשור לבטיחות, למרות שבאופן מפתיע היא זכתה לציון בטיחות 7 ״בלבד״ מטעם משרד התחבורה בארץ, בגלל היעדר מערכת לזיהוי תמרורים ומניעת שכחת ילדים. קצת מצחיק ממכונית שיודעת לזהות את הנהג שלה באמצעות טביעת אצבע או להתאים את התאורה ואת הטמפרטורה שלכם באמצעות פקודה קולית בלבד. ב-Euro Ncap וב-IIHS האמריקאי היא טרם נבחנה וקיבלה ציון.

רשימת מערכות הבטיחות ארוכה כמו המרצדס EQS עצמה וכוללת בין השאר 10 כריות אוויר; בקרת שיוט אדפטיבית; בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, דו גלגלי ותנועה חוצה בכניסה לצומת; תיקון סטייה מנתיב הנסיעה; התרעה מפני רכב הנמצא בשטח מת כולל מניעת פתיחת הדלתות במקרה של סכנה מרכב מתקרב; הכנה לקראת תאונה ועוד.

מרצדס EQS
מרצדס EQS

לסיכום

מרצדס EQS מתחילה את דרכה בישראל במצב נוח במיוחד – כשאין לה ממש מתחרים. האיום היחיד צפוי להגיע מגזרת טסלה שתנחית את המודל S במהלך 2022, כש״המתחרות הטבעיות״ מבין אאודי ו-BMW טרם השיקו דגמים שיתנו לה פייט.

גרסהמחיר
מרצדס EQS 450 Platinum890,000 ₪
מרצדס EQS 450 Platinum AMG Line990,000 ₪
מרצדס EQS 580 Platinum1,290,000 ₪
מרצדס EQS 580 Platinum AMG Line1,390,000 ₪

גם בנושא האחריות על הסוללה יש תקדים, עם 8 שנים או 250,000 ק״מ. המחיר כולל טיפולים לשלוש שנים ואינו כולל אגרת רישוי בגובה 530 ש״ח. תתמקחו קצת, מה יש?

מרצדס EQS – מפרט טכני מלא להורדה

תמונות: רובי פאולר. סתם נו, מרצדס ואני.

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו