הזדמנות האחרונה להתרגש? סובארו BRZ החדש עכשיו בישראל
loader image

הזדמנות אחרונה להתרגש? סובארו BRZ החדש עכשיו בישראל

קריאה

האהבה הישנה

אחרי לך-תדע-כמה השקות של רכבים חדשים בישראל, רובם חשמליים מסין, סופסוף מגיעה לישראל גרסה חדשה של רכב אייקוני, ש… עושה פרפרים בבטן לכל Petrol Head אמיתי. תעשו כבוד לסובארו BRZ החדש, שמגיע אלינו עם כל הדברים שהפכו אותו לנחשק, כמותיבת הילוכים ידנית, מנוע בוקסר אטמוספרי, הנעה אחורית, בסיס גלגלים קצר, מרכז כובד נמוך, חלוקת משקל 53:47 ועוד. אבל, לצד החדשות הטובות יש גם כאלה פחות טובות, כי בסמלת הצליחו להתארגן על מלאי מצומצם במיוחד של 150 יחידות בסך הכל, בשתי גרסאות: BRZ Premium MT Final Edition ו-BRZ Limited AT Final Edition.

סובארו BRZ החדשה
סובארו BRZ החדשה

סובארו BRZ החדשה מציגה מידות של 4,265 מ״מ אורך, 1755 מ״מ רוחב, 131 ס״מ גובה ובסיס גלגלים קומפקטי במיוחד ואופייני לקטגוריה של 2575 מ״מ בלבד. ה-BRZ שוקלת 1,295 ק״ג בגרסה הידנית, 1,316 ק״ג בגרסה האוטומטית ונועלת צמיגי מישלן Pilot Sport 4 בקוטר 18 אינץ׳ ״בלבד״ (215/40R18).

ונעבור לדברים החשובים

סובארו BRZ בגרסת 2023 התחזקה במנוע בוקסר אטמוספרי 4 צילינדרים בנפח 2.4 ליטרים (הזרקה ישירה), המפיק 228 כ״ס, 25.5 קג״מ מומנט ב-3,700 סל״ד וגם מערכת תזמון שסתומים משתנה המייעלות את תגובת המנוע בכל טווח הסל"ד עד לקו האדום שנמצא ב-7,500 סל"ד.

המנוע שפותח בשיתוף טויוטה ונמצא גם באחות התאומה של ה-BRZ, ה-GR86, שודך לשתי תיבות, ידנית ואוטומטית עם 6 הילוכים, כשבאחרונה ניתן להעביר הילוכים באמצעות פקדים הנמצאים מאחורי ההגה. 6.3 שניות לוקח ל-BRZ החדשה להאיץ מ-0 ל-100 בגרסה הידנית, או 6.8 שניות בגרסה עם התיבה האוטומטית.

כדי לוודא שה-BRZ תתנהג כמו מכונית ספורט אמיתית, במחלקת הספורט ציידו אותה בדיפרנציאל מוגבל החלקה של Torsen ו״מצב מסלול״ המאפשר לנתק את בקרות הרכב.

באגף האבזור ניתן למצוא לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ׳ אבל ברזולוציה די מביכה יש להודות, מושבי ספורט מחוממים, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דו איזורית, צמד שקעי USB, צג מולטימדיה בגודל 8 אינץ׳ עם חיבור ל-Android Auto ו-Apple CarPlay.

דווקא בבטיחות היא קצת מאכזבת, וכסטנדרט בגרסה הידנית תקבלו שבע כריות אוויר, בקרת שיוט ר-ג-י-ל-ה, התרעה על רכב הנמצא בשטח מת, התרעה מפני תנועה חוצה מאחור ומצלמת רוורס. אה כן, ותקבלו גם ABS. מאכזב 😕

בגרסה האוטומטית המצב משתפר משמעותית ושם תקבלו גם בלימה אוטונומית מלפנים, בקרת שיוט אדפטיבית, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, ניטור מרחק של הרכב מלפנים, התרעה על תנועה חוצה מאחור כולל בלימה והתרעה מפני עייפות נהג.

סובארו BRZ החדשה
סובארו BRZ החדשה

זהו. אל תשכחו. 150 יחידות בלבד. תבלו!

גרסהמחיר
סובארו BRZ החדשה 2023 פרימיום ידנית229,900 ש״ח
סובארו BRZ החדשה 2023 לימיטד אוטומטית239,900 ש״ח

להורדת המפרט הטכני המלא של סובארו BRZ החדשה 2023 בפורמט PDF לחצו כאן

וולוג של כפיר על ה-BRZ החדשה 👇

תמונות: יצרן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו