פולקסווגן שעושה 2 שניות מ-0 ל-100! ⚡ • Car Blog | מגזין רכב, חדשות רכב, ביקורות רכב.
loader image

פולקסווגן שעושה 2 שניות מ-0 ל-100! ⚡

קריאה

טיל חשמלי

על המהפכה שהביאה טסלה לעולם הרכב לא צריך להרחיב. נתוני תאוצה שהיו שמורים לרכבי על כמו מקלארן, למבורגיני ופרארי, הפכו פתאום לכאלה שאפשר למצוא במכון סלון משפחתית כמו ה-Model S Performance וה-Model 3. היצרניות הותיקות התחילו להבין שמישהו הזיז להן את הגבינה ולפעול בהתאם. פתאום מותג הרכב האמריקאי ריביאן שעוד לא מכר גלגל אחד כבר שווה כ-7 מיליארד דולר. לכן, ענקיות כמו מרצדס, BMW, טויוטה ופולקסווגן התחילו לשחרר לשוק דגמים חשמליים שנותנים פייט (אם כי לא מספיק) לטסלה. הסנונית הראשונה מקונצרן פולקסווגן היתה סדרת ה-e-tron של אאודי, שפיתחה ביחד עם פורשה את פלטפורמת J1 עבור הפורשה טייקאן וה-e-tron GT, רכב העל החשמלי של אאודי שיושק ב-2021.

Volkswagen I.D.R.
Volkswagen I.D.R.

כיאה לקונצרן הרכב הגדול בעולם שעבר את אחד המשברים הגדולים אי-פעם בעקבות פרשת ״דיזלגייט״, החברה מפולקסווגן ביקשו שיחזיקו להם רגע את הבירה, נכנסו לחדר השרטוטים ויצאו משם עם ה-ID.R, כחלק מסדרת הרכבים החשמליים, שכולל גם גרסת רטרו ל-VW Bus, יורשת חשמלית לגולף וסדאן משפחתית.

ID BUS
ה-BUS האגדי משנות ה-60 קם לתחייה בגרסת 2020 חשמלית

באותו חדר ממש, הם פיתחו את ה-ID.R, רכב המאפשר לכאלה שנוהגים על מכוניות על לראות את הסמל של פולקסווגן בחלק האחורי של הרכב. לפני שעוברים על הנתונים, כדאי לוודא שאתם חגורים: 670 כ״ס על משקל של 1,100 ק״ג, מומנט של 65 קג״מ ותאוצה של 2.2 שנ׳ מ-0 ל-100. ב-2.9.2019 נהג המירוצים רומן דומאס נכנס ל-ID.R וקבע שיא של 7:38 דק׳ בטיפוס על הר טיאנמן בסין, על מסלול מאתגר וטכני באורך של כ-11 ק״מ. היתרון של ה-ID.R אל מול רכבי על עם מנועי בעירה פנימית, טמון בעובדה הפשוטה שהוא לא מתקשה לנשום בגבהים בגלל האוויר הדליל.

מחלקת היח״צ של פולקסווגן החליטה להמשיך ולסחוט את הלימון בדרך לעוד קצת נקודות סקס אפיל למותג, ואיפשרה לכריס האריס מ-Top Gear לקבל סיבוב על המפלצת החשמלית. מומלץ להרחיק ילדים מהמסך ולהוריד קצת את הווליום לפני הצפייה בסרטון.

כריס האריס מ-Top Gear משאיר אבקת חשמל למקלארן 720S

2 תגובות

עקבו אחרינו