יונדאי משיקה אב טיפוס לרכב 100% חשמלי עם הרבה שרירים
loader image

יונדאי חושפת את RM20e, אב טיפוס ספורטיבי 100% חשמלי

קריאה

מהיר וחדשני

יונדאי העבירה מסר חד וברור שבכל הקשור להנעה חשמלית, אדרנלין ומהירות, היא לא מתכוונת להישאר מאחור. RM20e הוא אב טיפוס לרכב ספורט 100% חשמלי, תחת סדרת ה-N Line הספורטיבית של המותג הקוריאני. בתערוכת הרכב הבינלאומית שמתקיימת בבייג׳ינג (כן, זוכרים שהיה פעם דבר כזה?) היא חשפה את דגם הקונספט לעולם, עם נתונים שיעשו לכם כאבים בלסת: 810 כ״ס, מומנט מ-י-י-ד-י של 99 קג״מ, עודף מ-3 שנ׳ בתאוצה מ-0 ל-100 קמ״ש ועד שתסיימו לקרוא את המשפט הזה היא כבר תהיה ב-200 קמ״ש (פחות מ-10 שנ׳). ה-RM20e מבוססת על פלטפורמה חשמלית שפותחה עבור הרכבים החשמליים של מותג ה-N Line. ה-RM20e עוצב עם כל הקלישאות של רכב שרירים: מראה ספורטיבי וקשוח, Splitter מקדימה, דיפיוזר וכנף מאחור כדי שהוא לא ימריא בטעות.

עדיין לא ברור אם הרכבים הללו יהיו תחת המותג של יונדאי, לאחר שזו הודיעה כי הרכבים ה-100% חשמליים הבאים שלה יושקו תחת המותג Ioniq. פרויקט ה-RM הושק ע״י יונדאי כבר ב-2012, מתוך הבנה לאן העולם הולך, או יותר נכון – נוסע. לאורך השנים היא השיקה מספר דגמי אב טיפוס נוספים המיועדים למסלולי ה-eTCR, ביניהם גם דגם מיוחד של ה-Veloster N. ביונדאי מספרים שה-RM20e הוא חלק מהאסטרטגיה שלהם להשקת 44 דגמים ידידותיים לסביבה (לא ברור אם כולם יהיו 100% חשמליים) עד 2025.

Veloster N eTCR

שם דבר בתחום

סדרת ה-N Line של יונדאי קיבלה את שמה מהעיר Namyang שבקוריאה, שם יונדאי בנתה את מרכז המחקר והפיתוח שלה כבר ב-1995, אבל… ביונדאי מתעקשים שה-N גם שייכת לנורבורגרינג, שם יונדאי מבצעת את הניסויים שלה. וכמובן שהיא לא סתם בחרה להקים את מגרש המשחקים שלה דווקא שם, כי ככה היא יכולה להתגאות בעובדה שדגמי ה-N מקיפים את המסלול בין 420 ל-480 פעמים ועוברים מרחק של כ-160,000 ק״מ, בטרם הם עוברים לפס הייצור.

נו טוב, תמונה אחרונה ודי

חושבים לטווח רחוק

אגב, ביונדאי מחזיקים בארון הגביעים תואר די מכובד שעשוי לסייע להם בקרב התודעה על ההגמוניה בכל הקשור להנעה חשמלית, לאחר ששברו שיא בטווח נסיעה לרכב חשמלי עם היונדאי קונה.

יונדאי היא לא הראשונה להפגין שרירים חשמליים עם דגם קונספט (או אב טיפוס) יצרניות נוספות וביניהן פורד שהציגה דגם של מוסטנג עם 1,400 כ״ס ופולקסווגן שהשאירה אבק למקלארן.

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו