קאמבק העשור: פולקסווגן ID. Buzz נחשף בעיצוב רטרו מפואר
loader image

עושה באזז: פולקסווגן ID. Buzz נחשף בעיצוב רטרו מפואר

קריאה

עושה באזז: פולקסווגן ID. Buzz נחשף בעיצוב רטרו מפואר

טרנד הקאמבקים של תעשיית הרכב העולמית הביא לנו בשנים האחרונות גרסאות עדכניות לדגמים אייקוניים כמו הדיפנדר, הברונקו, אבל נדמה שדווקא פולקסווגן, שלא מצטיינת בעיצובים אקזוטיים במיוחד, עקפה את כולם בסיבוב והציגה את ה-ID. Buzz, גרסת רטרו חשמלית, מרשימה ומגניבה (סליחה על המונח הבומרי…) של ה-Bus המיתולוגי. השיווק של ה-ID. Buzz יחל באירופה כבר השנה בתצורה של מיניוואן וגרסה מסחרית תחת השם ID. Buzz Cargo.

פולקסווגן ID. Buzz
פולקסווגן ID. Buzz

למעשה, אותו Bus מיתולוגי שהוצג בדיוק לפני 72 שנים, זה לאורך השנים לעשרות כינויים ושמות, כששמו הרשמי היה Type 2, משום שהיה מבוסס על הפלטפורמה של דגם אייקוני אחר, החיפושית, ששמה הרשמי בתחילת הדרך היה Type 1. בפולקסווגן גם הביאו יציאה עם השם Buzz לדגם החדש, אבולוציה לשם המיתולוגי בתוספת כפל המשמעות בסגנון אבי מלר על כל החלק החשמלי.

פולקסווגן ID. Buzz
פולקסווגן ID. Buzz

עיצוב חיצוני

העיצוב החיצוני של פולקסווגן ID. Buzz הוא חגיגה נפלאה לעיניים, במיוחד עבור מי שהיה לו מספיק מזל שלהורים שלו יהיה את הדגם המיתולוגי, כמוני למשל. העיצוב החלק עם החזית והצביעה הדו-גוונית (כאופציה) עם הלוגו הגדול של פולקסווגן מלפנים ומאחור, הופכים אותו למזוהה מאוד עם השורשים המפוארים. יחידות תאורת ה-LED מלפנים ומאחור מוטמעות בצורה מושלמת שמזכירה את יחידות התאורה מפעם, כשכמובן אי אפשר להתעלם מפס ה-LED הרוחבי מלפנים ומאחור. הדגם ישווק עם דלתות חשמליות מאחור כאופציה, פיצ׳ר מתבקש להורי מילניאלז בעשור השלישי של המאה ה-21. איך אומרים דוז פואה בגרמנית? באופן מפתיע ומתבקש ב-ID. Buzz אין תא מטען מלפנים והפתח משמש לצרכי אחזקה בלבד.

פולקסווגן ID. Buzz

עיצוב פנימי

חלל הנוסעים תוכנן בעיצוב מינימליסטי עם לא מעט Easter Eggs ופיצ׳רים שהופכים אותו לפרקטי במיוחד, כמו הקונסולה המרכזית מלפנים שניתן לנתק אותה ולהוציא אותה אל מחוץ לרכב במידה ותרצו עוד חלל. במידה ותשאירו אותה, תגלו הרבה מאוד מקום לאחסון, כולל שני מפרידי תאים שאחד מהם הוא… פותחן בקבוקים! 🍺

פולקסווגן ID. Buzz יגיע בתצורה של 5, 6 ו-7 מקומות, כשבמושבים הקדמיים יש משענות יד משני הצדדים, ממש כמו מושבי קפטן כהלכה. שורת המושבים מאחור גם כן מרווחת מאוד וניתן להזיז את המושבים קדימה ואחורה על גבי מסילה. חידוש נוסף הוא שקעי USB לטעינה בדלתות הנוסעים, מלבד דלת הנהג, שגם אותו לא קיפחו עם משטח טעינה ייעודי לטלפון הסלולרי הכולל גם צמד שקעי USB Type C.

ההגה ומסך המולטימדיה זהים כמעט לחלוטין לאלו שב-ID. 4, עם סליידר המגע המעצבן המשמש את בקרת האקלים ועוצמת השמע, וגם לוח המחוונים הוא מינימליסטי בגודל ״5.3 ומכיל רק את המידע שצריכים באמת.

פולקסווגן ID. Buzz
פולקסווגן ID. Buzz
פולקסווגן ID. Buzz
פולקסווגן ID. Buzz

מנוע וסוללה

כמו כל משפחת החשמליות של קונצרן פולקסווגן, גם ה-ID. Buzz מבוסס על פלטפורמת ה-MEB (ראשי תיבות של Modular Electric Drive במקרה ותהיתם) החשמלית והסופר גמישה, שמארחת את כל החשמליות של מותגי הקבוצה. הוא ישווק בתצורה של הנעה אחורית בלבד בשלב הראשון, כשגרסת ההנעה הכפולה צפויה להגיע זמן קצר לאחר מכן. מתחת למושבים שוכנת סוללה בקיבולת 77 קוט״ש המזינה מנוע בהספק 204 כ״ס ומומנט מיידי של 31.6 קג״מ. כאמור, בדגם שהוצג הכוח עובר לגלגלים האחוריים בלבד כשבפולקסווגן לא פרסמו בשלב זה את נתון התאוצה מ-0 ל-100, אך זה צפוי להיות סביב ה-9 שניות. המהירות המקסימלית הוגבלה ל-145 קמ״ש. לאן כבר יש לכם למהר עם רכב כזה? סעו לאט ותנו לאנשים ליהנות מהעיצוב… 😎

פולקסווגן ID. Buzz
פולקסווגן ID. Buzz
פולקסווגן ID. Buzz
פולקסווגן ID. Buzz

פולקסווגן ID. Buzz תומך בטעינת AC ביתית בהספק של עד 11 קילוואט, כך שטעינה מלאה צפויה לקחת לכם כ-9 שעות. ואם כבר קניתם רכב כזה, אתם בטח אוהבים לטייל, לא? אז ה-ID. Buzz תומך בטעינת DC מהירה בהספק של עד 170 קילוואט, וזה אומר מ-5 ל-80 אחוז סוללה בתוך כחצי שעה, במידה ותמצאו מטען בהספק שכזה.

פולקסווגן ID. Buzz צפוי להגיע לישראל במהלך 2023.

בא לכם עוד? קבלו סקירה מלאה של היוטיובר דאג דמיורו על הפולקסווגן ID. Buzz 👇

תמונות: פולקסווגן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו