הכי יפה באולם: קיה EV6 החשמלי הושק סופסוף בישראל ובאיחור אופנתי
loader image

הכי יפה באולם: קיה EV6 הושק סופסוף בישראל

קריאה

איחור אופנתי

את שנת 2022 נזכור בעיקר בזכות המתקפה הסינית חסרת התקדים, שרובה היתה חשמלית, אבל את השנה סוגר דגם שציפינו לראות כאן כבר בתחילת השנה, ובשל בעיות מלאי וייצור, הוא נוחת אצלנו באיחור אופנתי משהו. קיה EV6 הוא הקרוסאובר החשמלי הראשון אי פעם של קיה, שתוכנן מאפס כחשמלי, והוא האח התאום והחתיך של יונדאי איוניק 5 וג׳נסיס GV60 החשמליות שכבר נמכרות כאן וזוכות לפופולאריות גבוהה. התחרות שלו בסגמנט תהיה מול טסלה מודל Y, יונדאי איוניק 5, סקודה אניאק, פולקסווגן ID.4 ופולסטאר 2.

בשלב זה ה-EV6 ישווק בישראל בשתי רמות גימור בלבד, פרימיום ו-GT Line, כשבעתיד צפויות לנחות כאן גרסאות נוספות, ביניהן ה-GT עם ההנעה הכפולה בהספק כולל של כ-580 כ״ס ו-3.5 שניות מ-0 ל-100 קמ״ש.

הרכב היפה בישראל? לדעתי כן

אז נכון שיופי זה עניין סובייקטיבי, ולרוב אני לא חופר כאן על קווי מתאר, חיטובים ושאר אנלוגיות מגוף האישה, אבל בעיניי לפחות, מדובר ברכב היפה ביותר בישראל היום. נקודה. אפשר גם סימן קריאה. לא סתם הוא זכה כמעט בכל פרס אפשרי, כולל את ה-Red Dot היוקרתי לשנת 2022. מעבר לזה, עוד לפני שהוא בקושי מכר גלגל, הוא זכה גם בתואר רכב השנה באירופה, ועוד ועוד. די להרים לו, שלא יעלה לו. אתה חתיך, הבנו. תתקדם. אגב, על העיצוב שלו אחראי קארים חביב, שלדעתי (ואני לא היחיד) הוא המייקל ג׳ורדן של מעצבי הרכב בעולם כיום.

קיה EV6
קיה EV6

זה אולי יישמע קצת מפתיע, אבל קיה EV6 גדול במידותיו אפילו מהספורטאז׳ והוא מנצח אותו גם עם בסיס גלגלים גדול יותר (290 ס״מ), בזכות התכנון הגמיש יותר הודות לפלטפורמה החשמלית. יש גם הבדל קטן במידות בין הדגמים, השקעתי בתרשים שגנבתי מהמפרט של קיה 👇

קיה EV6 - מידות
קיה EV6

נפח תא המטען מאחור עומד על 520 ליטרים ו-1,300 ליטרים כששורת המושבים מאחור מקופלת. בגרסת הפרימיום עם ההנעה האחורית תקבלו 52 ליטרים נוספים בתא המטען מלפנים, ו-20 ליטרים בגרסת ההנעה הכפולה, שמספיקים בקושי לאכסון כבל הטעינה.

אבזור ורמות גימור

שתי רמות הגימור, פרימיום ו-GT Line מאובזרות היטב עם שלל פינוקים, כשכבר בגרסת הכניסה תמצאו צמד מסכים בגודל ״12.3 אינץ׳ עבור לוח המחוונים והמולטימדיה, ,תמיכה ב-Apple CarPlay ו-Android Auto, בקרת אקלים דו אזורית, חיישני חנייה מלפנים ומאחור, בלם יד חשמלי, מושב נהג חשמלי + זכרונות, כניסה והנעה ללא מפתח, משטח טעינה אלחוטי, חלון גג חשמלי נפתח, שמשות אחוריות מושחרות ועוד.

התוספות המעניינות בגרסת GT-Line כוללות דלת תא מטען חשמלית, תאורת Matrix LED, מתאם V2L, חימום ואוורור במושבים מלפנים וחימום במושבים מאחור, חימום להגה, מצלמת 360 היקפית, כניסה ויציאה מחניה באמצעות השלט.

גרסת הפרימיום נועלת צמיגי 235/55/19 וב-GT-Line 255/45/20.

קיה EV6
קיה EV6

לא רק יפה, גם חזק

קיה EV6 חולק את פלטפורמת E-GMP של תאגיד יונדאי-קיה, שהיא בין המתקדמות ביותר בעולם כיום. היא תומכת בארכיטקטורה של 800 וולט, וזה אומר שאפשר להטעין אותה בהספק מקסימלי של עד 350 קילוואט, למרות שעדיין אין מטען כזה בישראל כיום. אבל תזכרו שזה ״עד״, כי כל מטען מתחת לזה גם יטעין את ה-EV6 ממש מהר. הסוללה, ליתיום יון פולימר בקיבולת 77.4 קוט״ש גם כן זהה לזו באיוניק 5 וב-GV60 ולפי תקן WLTP היא אמורה לאפשר ל-EV6 לגמוע מרחק של עד 528 בדגם עם ההנעה האחורית, ועד 484 ק״מ בדגם עם ההנעה הכפולה, לפי תקן WLTP. קחו בחשבון שמבחנים שעשו לשני הדגמים הללו, בתנאי נהיגה אמיתיים, הציגו טווח ריאלי של קצת יותר מ-400 ק״מ, שזה די והותר. טעינה ביתית עם מטען בהספק של 11 קילוואט תטעין אותה במלואה בתוך קצת יותר משבע שעות.

כל הזרמים והקילוואטים הללו מניעים צמד מנועים חשמליים בגרסת ה-GT Line, עם 225 כ״ס מאחור ו-100 כ״ס נוספים מלפנים, כשההספק הכולל עומד על 325 כ״ס ו-62 קג״מ. 5.2 שניות בלבד לוקח לדגם ה-GT Line לזנק מעמידה ל-100 קמ״ש, לעומת 7.3 שניות בדגם הפרימיום עם ההנעה האחורית (229 כ״ס). המהירות המירבית מוגבלת ל-188 קמ״ש.

קיה EV6
קיה EV6

ב-EV6 ניתן לבחור מבין שלושה מצבי נהיגה באמצעות כפתור המותקן על ההגה: Sport, Normal ו-Eco. מערכת בלימה רגרנטיבית חכמה ניתן לתפעול באמצעות פקדים מאחורי ההגה, עד למצב i-Pedal המאפשר נהיגה עם דוושה אחת בלבד.

פלטפורמת ה-EGMP של קיה EV6 תומכת גם בפיצ׳ר ה-V2L המאפשר להפעיל מוצרי חשמל באמצעות התקן מיוחד (כלול במחיר של ה-GT Line) המתחבר לפתח הטעינה ומאפשר להפעיל מוצרי חשמל בהספק של עד 3.6 קילוואט, וכן, גם להטעין רכבים חשמליים אחרים.

בטיחות

קיה EV6 זכה לחמישה כוכבי בטיחות מטעם ארגון ה-Euro Ncap וציון בטיחות 8 מקסימלי מטעם משרד התחבורה בארץ. אבזור הבטיחות סטנדרטי בכל רמות הגימור וכולל בין השאר 7 כריות אוויר, בלימת חירום גם בנסיעה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי רכב הנמצא בשטח המת, תצוגה של השטח המת בלוח המחוונים (BVM), תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, התרעה מפני שכחת ילדים במושב האחורי ומניעת פתיחת דלתות ע״י נוסעי הרכב במקרה של סכנה, התרעה מפני עייפות הנהג, זיהוי תמרורים, מניעת סינוור רכב המגיע ממול.

קיה EV6
קיה EV6

אה ו… בינואר אצלי בחניה 😎

לעוד דברים שכדאי לדעת על קיה EV6 לחצו כאן

דגםרמת גימורמחיר
קיה EV6Premium249,000 ש״ח
קיה EV6GT Line299,000 ש״ח

המחירים כוללים אחריות ל-3 שנים ללא הגבלת קילומטר + 7 שנים או 150,000 ק״מ על הסוללה.

להורדת המפרט הטכני המלא של קיה EV6 בפורמט PDF לחצו כאן

תמונות: יצרן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו