אאודי משיקה את ה-RS 4 Avnat, משפחתית סטיישן עם ביצועים
loader image

אאודי משיקה בישראל את ה-RS 4, משפחתית סטיישן על סטרואידים

קריאה

פלייסטיישן

זה היה די מתבקש שאחרי השקת האאודי RS 6 בישראל, מישהו באאודי ישראל יגיד לעצמו ״נו טוב, הגזמנו. אף אחד לא צריך משפחתית מפלצתית כזאת. בואו נביא את ה-RS 4״. וזה בדיוק מה שקורה עכשיו. האחות הקטנה של ה-RS 6 (שלדעתי הוא הרכב השני הכי מדהים בהיצע הדגמים של אאודי, מיד אחרי ה-R8), האאודי RS 4 עושה עלייה לישראל והיא עושה את זה מהר.

כמה מהר? 4.1 שנ׳ מ-0 ל-100 קמ״ש בזכות מנוע בנזין V6 בנפח 2.9 ליטרים המפיק 450 כ״ס ומומנט מירבי של 61 קג״מ כבר ב-1,900 סל״ד. המנוע שודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית Tiptronic השולחת את הכוח לכל ארבעת גלגלי ה-״20 באופן קבוע (60/40 לסרן האחורי) וכדי לקבל אחיזה מקסימלית, יש לה גם נעילת דיפרנציאל מרכזית אוטומטית. כדי שתוכלו לעצור אותה ליד בית הספר של הילדים, התקינו צלחות בקוטר 375 מ"מ מלפנים ו-330 מ"מ מאחור. בורר מצבי נהיגה עם חמש אפשרויות שונות כולל מצב RS המאפשר לאלף את החיה הזאת לפי ההעדפות האישיות שלכם ואז להפעיל אותו בלחיצת כפתור מההגה. ומניסיון – אתם תלחצו על הכפתור הזה בכל פעם שתרצו קצת אדרנלין, אוי כמה שאתם תלחצו עליו…

מבחוץ, בדומה לדורות הקודמים שלה, היא פשוט A4 שסיימה מסלול של שייטת 13. הכי קרבית שיש. כונסים גדולים יותר בפגוש מלפנים, מראות צד שחורות, שמשות כהות מאחור ומפלטי RS אובלים מאחור.

בשונה מהדור השלישי שלה ב-2005, האאודי RS 4 תשווק בגרסת Avant (סטיישן) בלבד, ללא גרסת סדאן או קבריולט. נפח תא המטען עומד על 495 ליטרים ו-1,495 ליטרים אם תקפלו את המושבים האחוריים. בסיס הגלגלים שלה עומד על 2,826 מ״מ והאורך, רוחב והגובה על 4,782, 1,866 ו-1,438 מ״מ בהתאמה.

תא הנוסעים של האאודי RS 4 עמוס בעיטורי RS על השטיחונים, המושבים, סף הדלתות, על ההגה הקטום שעטוף בעור (לא ברור אם יביאו גם את ההגה בעיטוף אלקנטרה) וליד ידית ההילוכים. בכל זאת, פירקתם כאן מכולה של כסף, לפחות שתרגישו טוב. גם מערכת ה-MMI החדשה של אאודי נמצאת כאן עם מסך בגודל ״10.1, למרות שבכל משפחת ה-A4 היא קצת פוגעת בשדה הראייה של הנהג, אבל זה לא דרמטי. בקצה שלה הותקנה מערכת סאונד מבית Bang & Olufsen בעוצמה של 775 וואט המנותבים דרך לא פחות מ-19 רמקולים! והיא תומכת כמובן באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. ה-Virtual Cockpit, לוח השעונים הדיגיטלי גם כן דופק שעון עם מסך מרהיב בגודל ״12.3, רק שפה יש לו מצב RS עם מלא מלא נתונים שימושיים למשפחתית על סטרואידים. רשימת האבזור כוללת גם מושבים חשמליים עם חימום, עיסוי, זיכרונות וריפוד נאפה, תאורת אווירה, בקרת אקלים עם שלושה אזורים, כניסה והנעה ללא מפתח, מראות מחוממות ומתקפלות חשמלית ועוד.

בגזרת הבטיחות האאודי RS 4 מגיעה עם (רק) 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית מלפנים ומאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, מערכת לזיהוי רכב בשטח מת, מצלמת 360 היקפית, פנסי LED מלפנים ומאחור ותאורת יום.

צ׳ק אאוט

לא פחות מ-684,000 ש״ח תעלה לכם חבילת האדרנלין המשפחתית. מצד שני, זה 339,000 ש״ח פחות מהאאודי RS 6, אבל גם הריגוש ירד בהתאם. מבחינת תחרות היא מגיעה בתזמון טוב, כי ה-BMW M3 החדשה עוד לא הגיעה לארץ וכנראה גם לא תגיע בגרסת הסטיישן. אבל, המרצדס AMG C 63 בהחלט מהווה אלטרנטיבה ראויה לאבות ואמהות חובבי ביצועים, כמו גם האלפא רומיאו ג׳וליה QV שיקרה ממנה ב-5,000 ש״ח בלבד. אבל העיקר שלא תאחרו לחוג ג׳ודו, כן?

תמונות: אאודי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו