לאחר מתיחת פנים: סוזוקי איגניס 2021 החדשה עכשיו בישראל
loader image

עדכן גרסה: סוזוקי איגניס החדש עכשיו בישראל

קריאה

בייבי בום

הנציגה הקומפקטית של סוזוקי בקטגוריה B מתחילה את דרכה בישראל לאחר שעברה מתיחת פנים ועדכונים טכנולוגיים לפי צו השעה. העיצוב החיצוני זכה לפגושים חדשים בחזית ומאחור, כשבתחתית הפגוש הקדמי הוא זכה למגלש שקצת מזכיר מגן גחון של רכבי שטח במקום טמבון רגיל, חישוקי ״16 ומסילות גג. בפנים העדכונים גם כן התבצעו ״בנגיעות״, כשהכותרת המעניינת ביותר מגיעה מלוח השעונים החדש כשלפניו מנופי העברת הילוכים. בנוסף הוא מציע גם Keyless מלא (כניסה והנעה ללא מפתח), בקרת אקלים, מצלמת רוורס, הגה בציפוי עור, בקרת שיוט, מערכת מולטימדיה ״7 מהדור העדכני של סוזוקי ועוד…

ככה זה תינוקות, רואים שלולית ולא יכולים להתאפק

בואו נרים מכסה מנוע

מנוע הבנזין בנפח 1.2 ליטרים קיבל מערכת תמיכה היברידית (Mild Hybrid) קלילה במיוחד, 12V בשונה מ-48V שמוצאים אצל יצרניות אחרות. אבל הנתון הזה לא מפריע לה לתת עוד קצת כוח ולסייע לחסכון בדלק. המנוע החשמלי הקטן שיונק מסוללת 0.12kWh מחובר למנוע באמצעות רצועה ומספק כ-4 כ״ס נוספים. זה לא הרבה, אבל אם לוקחים בחשבון שכל יחידת ההינע הזאת מייצרת כ-83 כ״ס, מומנט מירבי של 11.5 קג״מ ונתון תאוצה של 12.7 שנ׳ מ-0 ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 165 קמ״ש עם תיבת הילוכים ידנית, אז פתאום התוספת הזאת היא די משמעותית. ולמה תיבה ידנית אתם שואלים? כי הדגמים הקודמים מכרו כמה מאות יחידות עם התיבה הזאת, זה למה. אל דאגה, יש גם תיבה אוטומטית רציפה שמקזזת 0.3 שנ׳ בתאוצה מעמידה ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 155 קמ״ש. צריכת הדלק עומדת על כ-25 ו-22 ק״מ לליטר בדגם הידני והאוטומטי בהתאמה.

סוזוקי איגניס 2021 החדש בישראל לאחר מתיחת פנים

האיגניס החדשה מיישרת קו עם המתחרות בקטגוריה גם בכל הקשור למערכות הבטיחות, בעיקר האקטיביות. היא סופסוף נפרדת מהמובילאיי הודות למערכת בלימה אוטונומית במהירות של עד 50 קמ״ש (מה הקטע של הקמצנות סוזוקי…?), שש כריות אוויר, מערכת להתרעת שמירת מרחק מלפנים וסטייה מנתיב, התרעה מפני עייפות נהג, זיהוי הולכי רגל ועוד. הרשימה הזאת העניקה לה חמישה כוכבי בטיחות בתקן Euro NCAP המחמיר, שיפור של שני כוכבים לעומת הדגם היוצא.

המידות שלו נותרו כמו של בייבי SUV: בסיס גלגלים של 2,435 מ״מ, 3,700 מ״מ באורך (ארבעה נוסעים בלבד), 1,660 מ״מ ברוחב, 1,595 מ״ בגובה ומרווח גחון של 180 מ״מ. בתא המטען תצטרכו לתמרן עם 260 ליטרים בלבד.

צ׳ק אאוט

עם גרסת כניסה ידנית במחיר של 84,990 ש״ח ותוספת של 10,000 ש״ח לגרסה האוטומטית רציפה, האיגניס תמשיך לתת בראש בעיקר בשוק הפרטי ובקרב קהל חובבי המותג. היא למעשה מתחרה בשתי קטגוריות: סופר מיני וג׳יפונים קומפקטיים כמו הניסאן ג׳וק, פיג׳ו 2008, יונדאי וניו ועוד. המחיר האטרקטיבי שלה ביחס למתחרות בקטגוריית הג׳יפונים הקטנים יכול להפוך אותה לרלוונטית מאוד בתקופה של מיתון, כשכמה עשרות אלפי שקלים יכולים לעשות את ההבדל.

תמונות: סוזוקי

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו