לא בכל יום אנחנו זוכים להשקה כפולה של שני דגמי קצה ספורטיביים, עם מסורת, קהל מעריצים וממותג כמו BMW. אז למרות ש-2020 היתה רעה אלינו, היא זוכה להשיק את הדגמים החדשים של הפאוור קאפל: BMW M4 ו-BMW M3. ואם חשבתם שהנה תמו הצרות שלכם בחיפוש אחר הדגם הספורטיבי ביותר של סדרה 3 או 4, אז מגיעות גרסאות ה-Competition ומזכירות לכם שתמיד כשהגעתם אל הקצה, יש לכם עוד קצת.
העיצובים החדשים רומזים בצורה ברורה לאן מכוונים המעצבים של BMW, שצריכים להתמודד עם הגריל המוגזם בחזית, ומוצג לראשונה ללא מסגרת. והם הצליחו לעשות זאת בהצלחה מרובה באמצעות סטרואידים, גומות על מכסה המנוע, בתי גלגלים שקיבלו הזרקות בוטוקס ושימוש בכמות נדיבה של עיטורי ורכיבי סיבי פחמן בגרסאות המאובזרות. הם פשוט נראים אתלטים כמו רביעייה של נבחרת ארה״ב במרוץ שליחים. הגריל בחזית נצבע שחור, כמו גם פתחי האוויר בחלק התחתון של הפגוש. מסיימים את השואו החזיתי צמד פנסי LED צרים במיוחד. כאמור, בתוספת תשלום, תוכלו לקבל לא מעט קישוטים ועיטורים כמו ספליטר, דיפיוזר, ספוילר וכונסים מלפנים מסיבי פחמן, במקום מפלסטיק. אה, וגם גג עשוי מסיבי פחמן. ב-BMW לא שכחו לספר שבשונה מהגרסאות הרגילות, המרכב והשלדה בגרסאות ה-M הוקשחו באופן משמעותי. שתי הגרסאות מציגות חישוקי ״18 מלפנים ו-״19 מאחור בגרסאות ה-M וחישוקי ״19 מלפנים ו-״20 מאחור בגרסאות ה-M Competition, בגימור שחור או כסוף מבריק.
ה-BMW M4 תוצע בגרסת קופה עם בסיס גלגלים של 285 ס״מ, אורך של 479 ס״מ, 188 ס״מ ברוחב והיא מסתיימת לאחר 140 ס״מ של גובה. בתוך תא המטען שלה תגלו 440 ליטרים של ספייס. כל השרירים הללו שוקלים כ-1.7 טון ואם תרצו, אז אפשר לחסוך עד 25 ק״מ באמצעות חבילת M Race Track הכוללת בלמים קרמיים, חישוקי M קלים ומושבי ספורט מסיבי פחמן שעליהם תוכלו לקרוא בהמשך. המידות של ה-BMW M3 זהות ל-M4, מלבד תוספת של 2 ס״מ ברוחב ו-3 ס״מ בגובה.
מתחת למכסה המנוע החדש עם הגומות מסתתר מנוע בנזין שישה צילינדרים בטור, בנפח 3 ליטרים, טווין טורבו המפיק 480 כ״ס ומומנט של כ-56 קג״מ. גרסת ה-Competition תשדרג אתכם ב-30 סוסים נוספים ומומנט מירבי של 66 קג״מ. יד ימין שלכם תפגוש תיבת 6 הילוכים ידנית בגרסה ״הרגילה״ או 8 הילוכים Steptronic בגרסת ה-Competition. כל הכוח הזה הולך לגלגלים האחוריים, אבל ה-M4 תוצע לקראת סוף 2021 גם עם מערכת ה-M xDrive שיודעת להעביר את הכוח לכל ארבעת הגלגלים ולהעביר אותו מהסרן האחורי לקדמי לפי הצורך. המנוע בעל תזמון שסתומים משתנה, ערך את הופעת הבכורה שלו בדגמי ה-X3 M וה-X4 M.
בחזית ומאחור היא צוידה במתלים אדפטיביים, כמו גם בבלמים מאווררים, 6 בוכנות מלפנים ובוכנה צפה מאחור. והנה הרגע שלו ציפיתם: נתון התאוצה של ה-M3 וה-M4 מעמידה ל-100 קמ״ש, עומד על 4.2 שנ׳ ו-13.7 שנ׳ מ-0 ל-200 קמ״ש. גרסאות ה-Competition מגלחות 0.3 שנ׳ ו-1.2 שנ׳ מהנתונים ל-100 ו-200 קמ״ש, בהתאמה.
מבפנים, שני הדגמים מגיעים עם ההגה הספורטיבי של BMW שיתנהג אליכם ברכות בתוך העיר וקצת בנוקשות במהירויות גבוהות. גם הוא כולל, איך לא, גימורים ומנופים להחלפת ההילוכים מאחורי ההגה מסיבי פחמן כאופציה. ההגה אגב, שולט באופן מוחלט בלוח השעונים הדיגיטלי, בעיקר בעזרת שני כפתורי M שיפעילו את ההגדרות שלכם בקליק אחד. עיטורי M כמעט בכל מקום, יזכירו לכם כמה עמוק דחפתם את היד לכיס בשביל החיות הטרף הללו. עייפים? קבלו מושבי באקט ספורטיביים עם סמלי M4 מוארים במשענת הראש, או כאופציה, מושבי ספורט עם מרכב סיבי פחמן מתכווננים חשמלית. על הגימורי מסיבי פחמן כבר דיברנו? כי תוכלו לקבל כאלה גם בחלק התחתון של הדשבורד ליד הנהג ובקונסולה בין המושבים. מערכת המולטימדיה החדשה בגודל תומכת לראשונה ב-Android Auto וגם… הוא אלחוטי לחלוטין. כן כן, כש-BMW סופסוף מיישרת קו, היא עושה את זה בסטייל. אל תדאגו, היא תומכת גם ב-Apple CarPlay.
רשימת הבטיחות בכל הדגמים לא נופלת מרשימת הביצועים: בקרת שיוט עד לעצירה מלאה המתריעה מפני התנגשות, חיישני חניה מקוריים, התרעה מפני התנגשות מלפנים, מערכת המתריעה על סטייה מהנתיב וזיהוי תמרורים, כל אלה – כסטנדרט. כאופציה, השמירה על הנתיב תהפוך לאקטיבית ותתקן במקרי חירום, תקבלו מערכת שתעזור לכם לחנות בקלות יתרה, מערכת המקליטה את הנסיעה שלכם ותספק וידאו 360 במקרה של תאונה או אירוע (ניתן להגדיר עד 20 שנ׳ לפני ואחרי) ותצוגה עילית (Heads Up Display) לנהג על גבי השמשה הקדמית.
[…] ירד בהתאם. מבחינת תחרות היא מגיעה בתזמון טוב, כי ה-BMW M3 החדשה עוד לא הגיעה לארץ כנראה גם לא תגיע בגרסת הסטיישן. […]