עברה מתיחת פנים ועכשיו אצלנו: מרצדס E Class החדשה
loader image

מרצדס E Class החדשה מגיעה לישראל לאחר מתיחת פנים

קריאה

התחזקה

2020 ממשיכה להיות שנה עמוסה עבור מרצדס בארץ ובחו״ל, במיוחד בכל הקשור להנעה חשמלית. ה-EQC היה המהלך הדרמטי ביותר, אך קדמו לו דגמים היברידיים נטענים מוצלחים מאוד, ועכשיו מצטרף דגם נוסף, המרצדס E Class. המתחרה של מרצדס בקטגוריה E תושק בשלב זה רק בגרסה היברידית נטענת, 300e, המצהירה על טווח נסיעה באמצעות חשמל בלבד למרחק של 57 ק״מ ובשלוש רמות גימור שונות. רבים רואים בה ״מיני S-Class״, שכן היא מזכירה אותה מבחינת העיצוב והכי קרובה אליה מבחינת המפרט והטכנולוגיה. אולי זאת הסיבה שהיא מכרה עד היום 14 מיליון יחידות ב-74 שנים, מה שמכניס אותה לקבוצת סיכון בכל הקשור לקורונה.

עיצוב ואבזור

המרצדס E Class עברה מתיחת פנים די משמעותית והוצגה בגרסתה הנוכחית בתחילת מרץ, קצת לפני הקורונה. איזה טיימינג, הא? העיצוב נשאר ספורטיבי ואלגנטי לפני השפה העדכנית של מרצדס. היא התעדכנה בחזית ומאחור בפגושים חדשים, גריל חדש ופנסי Full Led חדשים.

בתוך תא הנוסעים העדכון הגדול ביותר הוא ההגה החדש של מרצדס עם כפתורי הטאץ׳, והעובדה שמספיק להניח עליו את היד כדי שהמערכות האוטומטיות של הרכב יעבדו מבלי לנג׳ס. יש לו שלושה חישורים כששניים מהם קצת עמוסים בכפתורים לדעתי. מערכת ה-MBUX עודכנה בצמד המסכים בגודל ״12.3 וברזולוציה מדהימה ונוספו לה פיצ׳רים נוספים שאפשר להפעיל באמצעות פקודות קוליות.

מנוע וביצועים

יחידת ההינע במרצדס E Class משלבת בין מנוע בנזין ארבעה צילינדרים בנפח 2 ליטרים המפיק 211 כ״ס ומומנט מירבי של 35.7 קג״מ כבר ב-1,600 סל״ד. הוא שודך לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית פלנטרית ומסייע לו מנוע חשמלי המפיק 122 כ״ס ו-44.8 קג״מ. ההספק המשולב עומד על 320 כ״ס ומומנט משולב של 71.3 קג״מ שמזניקים אותה מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 5.7 שניות, והיא תיעצר ב-250 קמ״ש, המהירות המירבית שלה. המנוע מוזן מסוללה בקיבולת 13.5 קוט״ש שכאמור מאפשרת נסיעה על חשמל בלבד לטווח של 57 ק״מ, אבל היי, קחו בחשבון שזה WLTP. אבל עזבו רגע WLTP, גם אם הסוללה תעשה 35-40 זה מכובד ומספיק. אבל שתעשה.

המרצדס E Class גם התעדכנה בגזרת הבטיחות עם מערכת ה-Pre-Safe המכינה את תא הנוסעים למקרה של תאונה חלילה. מערכת נוספת תתריע במקרה שתרצו לצאת מהרכב כשמכונית או רכב דו גלגלי שמתקרבים עלולים לסכן אתכם. הרשימה כוללת גם התרעה מפני רכב בשטח מת, מצלמת 360 מעלות ועוד.

צ׳ק אאוט

המרצדס E Class תשווק עם תג מחיר התחלתי של 509,900 ש״ח לגרסת Edition. גרסת Edition AMG Line תעלה 559,900 ש״ח והגרסה המאובזרת ביותר, ה-Premium, תעלה גם כן 559,900 ש״ח. המתחרה הישירה שלה, BMW 530e מתחילה ב-405,000 ש״ח גם כן בגרסה היברידית נטענת, רק תזכרו שמדובר בדגם שנמצא בסוף דרכו והחדש צפוי להגיע ב-2021. המתחרה הנוספת, אאודי A6 בגרסת בנזין רגילה מתחילה ב-464,731 ש"ח.

תמונות: מרצדס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו