ה-SUV החשמלי הראשון שלה: מרצדס משיקה בישראל את ה-EQC
loader image

מרצדס משיקה בישראל את ה-EQC, ה-SUV החשמלי הראשון של המותג

קריאה

מרים את השלטר

כ-114 שנים לאחר שהציגה את הדגם החשמלי הראשון שלה אי פעם וכשנתיים לאחר שנחשף בתערוכת הרכב בפאריז, מרצדס EQC (קוד דגם N293 לגיקים מביניכם), רכב הפנאי החשמלי הראשון של מותג היוקרה הגרמני, נוחת סופסוף בישראל כדי לתת מענה ליגואר i-Pace וללהיט המכירות של אאודי, ה-e-tron, המחזיק בתואר הרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל עם כ-660 מסירות. ב-2021 צפוי להגיע לכאן גם BMW iX3 ולהצטרף לתחרות. ה-EQC הוא פרי של ארבע שנות פיתוח, 200 רכבי אב טיפוס שנבחנו בארבע יבשות ובטמפרטורות שבין מינוס 35 ועד 50 מעלות. אגב, לחובבי השטח מביניכם כדאי להכיר גם את גרסת EQC 4×4².


כרגיל, נתחיל בטווח: במרצדס טוענים ל-412 ק״מ לפי תקן WLTP ו-354 ק״מ לפי תקן EPA הקרוב יותר למציאות. בפועל, מבחני טווח שנערכו לדגם הציגו כ-370 ק״מ, נתון יפה מאוד אם לוקחים את החשבון שעבדכם הנאמן מצליח להשיג עם האאודי e-tron כ-330 ק״מ.

כמו באאודי ובניגוד ליגואר, ה-EQC עוצב קודם כל כמרצדס, ללא ניסיון להיות בולטים או מגניבים מדי. המעצבים הלכו על קו נקי ואלגנטי וגם לא חסכו בתאורת לד בחזית ומאחור. כסטנדרט הוא מגיע עם חישוקי ״19 עם אופציה ל-״20 ברמת הגימור Electric Art ו-״21 בגימור Electric Art AMG Line. בסיס הגלגלים עומד על 2,873 מ״מ, אורך של 4,761 מ״מ, רוחב של 1,884 ו-1,624 מ״מ בגובה. נפח תא המטען עומד על 500 ליטרים עגולים. ה-EQC מצליח לנצח את ה-e-tron ויגואר iPace במקדם הגרר עם נתון של cd 0.27.

ב-EQC שני מנועים חשמליים, אחד בכל סרן, המעניקים לו הנעה כפולה והספק מירבי של 408 כ״ס, אחד יותר מזה של ה-e-tron. צמד המנועים יונקים מסוללה עם קירור נוזלי בקיבולת 85kWh (משתמשת בפועל ב-80kWh) ומזניקים את ה-EQC מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 5.1 שנ׳, עד למהירות מרבית של 180 קמ״ש (הגבלה אלקטרונית), הודות למומנט מיידי של 77 קג״מ. במרצדס טוענים לתצרוכת חשמל של כ-20kW ל-100 ק״מ, נתון לא רע בכלל לרכב השוקל 2,425 ק״ג. ב-EQC ארבעה מצבי נהיגה: Comfort כברירת מחדל, Sport, ECO ו-Max Range, כשהאחרון מפעיל תכנית חסכון רצינית לטובת הסוללה על חשבון פינוקים.

מ-0 ל-100% סוללה

הסטופר רץ? ב-EQC מטען AC פנימי בהספק של 7.4kW חד פאזי. טעינה מ-0 ל-100 אחוז סוללה באמצעות מטען AC ביתי (עשו לעצמכם ולסוללה טובה, אל תטעינו משקע רגיל…) בהספק של 11kW, תארך כ-11 שעות (תלת פאזי 16 אמפר). ה-EQC יודע לקבל טעינת DC מהירה (שעוקפת את המטען הפנימי ומכניסה את הכוח ישירות לסוללה) בהספק של עד 110kW וזאת תטעין לכם כ-80% סוללה וכ-300 ק״מ בתוך כ-30 דקות בלבד. וכמובן יש את כל הקטע הזה של בלימת הטעינה (Regenerative Braking) הממלאת את הסוללה באמצעות האנרגיה שנוצרת בתהליך הבלימה. זה גם מאריך פלאים את חיי רפידות הבלמים.

אבזור ובטיחות

חשמלי חשמלי, אבל קודם כל מרצדס. ה-EQC מגיע עם מצלמות 360 היקפיות, שני צגים בגודל ״10.25, אחד עבור לוח השעונים הדיגיטלי (המרהיב יש לציין) והשני עבור מערכת המולטימדיה התומכת באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. כאופציה תוכלו לקבל גם תצוגת נתונים עילית על גבי השמשה (HUD) בחלק מהדגמים. כמו בדגמי מרצדס אחרים, גם כאן החומרים הם מהטובים שיש לכדור הארץ להציע. תוכלו להתפנק עם לא פחות מ-64 גוונים של תאורת אווירה ומערכת סאונד מתקדמת מבית Burmester בהספק של 590w ו-13 רמקולים (בשתי רמות הגימור הגבוהות).

מרצדס משיקה בישראל את ה-EQC, רכב הפנאי החשמלי הראשון של המותג

ה-EQC צויד ברשימה ארוכה מאוד של מערכות בטיחות כסטנדרט, כולל נהיגה סמי אוטונומית. הרשימה כוללת בין השאר בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית הכוללת גם דו גלגלי והולכי רגל, התרעה מפני סטייה מנתיב הנסיעה, מערכות המכינות את הרכב לקראת תאונה, התרעה מפני עייפות נהג, ניטור רכב בשטח מת, זיהוי תנועה חוצה מאחור ועוד. הרשימה הזאת הקנתה לו חמישה כוכבי בטיחות בתקן Euro NCAP והצטיינות בשמירה על מבוגרים וילדים.

צ׳ק אאוט

ה-EQC ישווק בישראל בשלוש רמות גימור, כשגרסת הכניסה מתחיל ב-499,900 ש״ח. בכלמוביל החליטו שהשקט שתחוו במהלך הנסיעה ימשיך גם בסיומה ולכן במחיר הזה תקבלו עמדת טעינה ביתית, 3 שנות אחריות וחבילת שירות הכוללת שלושה טיפולים, שמונה שנות אחריות על הסוללה, שירותי גרירה וחילוץ ועוד. עבור גרסת Electric Art תצטרכו להוסיף כ-40,000 ש״ח נוספים ומחיר גרסת הקצה, ה-Electric Art AMG Line יעמוד על 589,900 ש״ח.

ה-EQC הוא סנונית ראשונה של מרצדס מתוך מתקפה רצינית של שישה דגמים חשמליים בשנים הקרובות, כשהמעניין ביותר הוא כמובן ה-EQS, הגרסה החשמלית של ה-S-Class שעתיד להיחשף במהלך 2021. במרצדס הודיעו כי ייצרו דגם 100% חשמלי לכל אחת מהסדרות של מותג היוקרה הגרמני.

תמונות: מרצדס

4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו