הופעת בכורה חשמלית: קאדילק ליריק הוצג רשמית ⚡ (ויש גם זווית ישראלית) ב-2022 על הכביש
loader image

הופעת בכורה חשמלית: קאדילק ליריק הוצג רשמית ⚡ (ויש גם זווית ישראלית)

קריאה
🌎 השקה עולמית > קאדילק ליריק (דגם חדש)

נגד הזרם

ג׳נרל מוטורס הפכה רשמית את שעון החול לקראת תחילת השיווק של הקאדילק ליריק (Cadillac Lyriq) כבר ב-2022, ה-SUV החשמלי שהוצג במהלך 2020 כדגם קונספט מתקדם, ומלבד בשורות והיסטוריה כרכב החשמלי הראשון אי פעם של מותג היוקרה האמריקאי בייצור סדרתי, שהולך נגד הזרם ולמעשה הוא הראשון להספיד את הדגמים עם מנועי הבעירה הפנימית. ויש גם זווית ישראלית מעניינת עם הרבה גאווה, חכו לסוף. אגב, נזכיר שב-GM הכריזו לאחרונה שעד 2030 הם יפסיקו למכור רכבים עם מנועי בעירה פנימית, כחלק מהשקעה של 27 מיליארד דולר בהשקת 30 דגמים חשמליים עד לשנת 2025.

קאדילק ליריק
קאדילק ליריק

הקאדילק ליריק נולד כדי להתחרות במגוון דגמי ה-SUV החשמליים שהגיעו לארה״ב מאירופה, כמו האאודי e-tron, יגואר i-Pace ומרצדס EQS, וכמובן התחרות מבית מול טסלה וגם ריביאן שעתידה להתחיל את השיווק במהלך 2021, לאחר ציפייה ארוכה.

אם תהיתם, אז 480 ק״מ בין טעינות, זה מה שהקאדילק ליריק מסוגל לגמוע בין טעינות. ואגב, כרגע עדיין לא צריך להפחית 20% מהנתון הזה כי זה לא לפי תקן WLTP. אבל, נכון לכתיבת שורות אלה הוא גם טרם קיבל את הטווח לפי תקן ה-EPA האמריקאי שקרוב יותר משמעותית למציאות. את הסוללה ניתן להטעין באמצעות מטען DC מהיר עם הספק מירבי של 190 קוט״ש שיודע לתת 120 ק״מ בתוך 10 דקות. טעינת AC ביתית מתאפשרת בהספק של עד 19.2 קילוואט.

קאדילק ליריק
קאדילק ליריק

קאדילק ליריק מבוסס על פלטפורמת BEV3 החשמלית החדשה של GM, שעליה מבוסס גם לא אחר מאשר ההאמר החשמלי, עם סוללת ה-Ultium שפותחה בשיתוף עם LG בקיבולת 100 קוט״ש ו-12 תאים נפרדים. הסוללה מזינה מנוע בהספק של 340 כ״ס המותקן על הסרן האחורי ומעביר את הכוח לגלגלים האחוריים בלבד. המומנט המיידי עומד על 44 קג״מ וכל הטוב הזה אמור להזניק את הליריק מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך כ-4 שניות לפי הערכות, כי ב-GM קצת התקמצנו לתת נתונים מלאים. אגב, בהמשך צפויה גם גרסת הנעה כפולה עם מנוע נוסף שיותקן על הסרן הקדמי.

בג׳נרל מוטורוס מקבלים הרבה מאוד רספקט לאור כך שהמוצר הסופי של הליריק זהה מאוד לדגם הקונספט, ובין שאר הדברים הצליחו לשמור על המסך בגודל ״33 בתוך תא הנוסעים. נתחיל בעיצוב החיצוני שנצמד לחגיגת הלדים בחזית, עם אנימציות שמזכירות את אאודי. העיצוב לאורך צידי הליריק הוא חלק וזורם משיקולי אווירודינמיות ומאחור הגג המשתפל עם מראה הקופה גולש אל חלק אחורי שגם כן צויד בתאורת לד שמתחילה כבר בקורה C. בקאדילק הצליחו לשמור קצת על מראה הפנסים האנכיים שמאפיינים את המותג כבר כמעט 100 שנים, עם פנסי איתות מלד. אגב, חגיגת הלדים מופעלת כשהנהג מתקרב אל הליריק, ואם זה נראה לכם מוגזם כי אתם חובבי מינימליזם, אז אפשר לבטל את זה בהגדרות.

קאדילק ליריק
קאדילק ליריק

בפנים, השינוי המהותי אל מול דגם הקונספט הוא ספסל בשורת המושבים מאחור במקום צמד מושבי ״קפטן״ מפנקים במיוחד. כאמור, המסך שהוצג בגאווה ע״י קאדילק עם חשיפת דגם הקונספט, הצליח לשמור על כל שלושים ושלושה האינצ׳ים ומיליארד הצבעים שלו. הקונסולה הצפה במרכז החלק הקדמי חושפת הרבה מאוד מקומות לאכסון, בשל העובדה שהיא לא מחוברת אל הדשבורד. למרות המסך העצום, בקאדילק השכילו לשמור על כפתורי בקרת האקלים הפיזיים מתחתיו וגם בהגה החדש נעשה שילוב בין כפתורי מגע לכפתורים רגילים. בקאדילק ליריק הותקנה מערכת שמע מבית AKG עם לא פחות מ-19 רמקולים, כולל במשענת הראש. כמה גאוני, ככה מתבקש. התשובה של GM ל-Auto Pilot של טסלה מגיעה בדמות הסופר קרוז המאפשר לליריק לנהוג באופן עצמאי במרבית הכבישים המהירים בארה״ב שמופו מראש, כולל מעבר נתיב וללא צורך להניח את הידיים על ההגה. פיצ׳ר נוח ומתבקש נוסף שמאפשר ליהנות מהיתרונות של רכב חשמלי ונמצא בליריק, מאפשר נהיגה באמצעות דוושה אחת בלבד: לחיצה על הגז – הרכב מאיץ, עזיבת הגז – הרכב מאט ומחזיר אנרגיה לסוללה. לפי התמונות נראה שבקאדילק לא חסכו בחומרים איכותיים בתא הנוסעים, כולל גימורי כרום והרבה שימוש בעץ אמיתי.

קאדילק ליריק
קאדילק ליריק

הזווית הישראלית 🇮🇱

בקאדילק הפתיעו עם הקדמת השיווק של הליריק בחודשים רבים, דבר שהתאפשר בזכות מגיפת הקורונה והעובדה שזמני פיתוח התקצרו הודות לשימוש בסימולציות בתוך מרכזי המחקר והפיתוח של GM. אחד המרכזים הללו נמצא בהרצליה ומעסיק מאות מהנדסים שמפתחים בין השאר מודולים הקשורים לנהיגה האוטונומית של הליריק ושאר דגמי GM העתידיים. הנה הצצה קטנה 👇

נכון לכתיבת שורות אלה, טרם ידוע מתי הליריק יגיע לישראל.

תמונות: GM

קאדילק ליריק

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו