הונדה תיפרד ממנועי בעירה פנימית עד 2040
loader image

הונדה תיפרד ממנועי בעירה פנימית עד 2040

קריאה

🌎 חדשות רכב > הונדה עוברת להנעה חשמלית או תאי דלק מימן בלבד עד 2040

תחילת הסוף

ממשיך הטרנד של יצרניות הרכב ש״רואות את האור״ ומצהירות על נטישת מנועי הבעירה הפנימית לטובת הנעה חשמלית, ועכשיו גם הונדה מצטרפת לרשימה המכובדת שכבר כוללת בין השאר את וולבו (עד שנת 2030) יגואר (2025), בנטלי (2030), ג׳נרל מוטורס (2035), פולקסווגן (2026), טויוטה (2040) ומרצדס (2040). בהונדה מתכננים לבצע את המהלך הדרמטי בהדרגה, עם 40% מהיצע הדגמים עד 2030 ו-80% עד 2035.

Honda E – החשמלית הקומפקטית

במקביל לפיתוח ההנעה החשמלית, בין השאר בשיתוף ג׳נרל מוטורס וטכנולוגיית סוללות ה-Ultium עליהן הונדה תתבסס במהלך השנים הקרובות, היצרנית היפנית גם ממשיכה להשקיע משאבים בפיתוח הנעה המבוססת על תאי דלק מימן המאפשרים להניע מנועים חשמליים ולקצר את זמן התדלוק לדקות בודדות, בדיוק כפי שיקרה לבסוף גם בטעינה חשמלית. במסגרת השת״פ עם ג׳נרל מוטורוס, בהונדה מתכננים להשיק שני דגמים חשמליים המבוססים על הפלטפורמה החדשה, שמארחת את הקאדילק ליריק וההאמר החשמלי.

אבל, אתם כבר יודעים מה זה יפנים, סומכים רק על עצמם. לכן, בהונדה צפויים להשיק ב-2025 דגמים המבוססים על פלטפורמה שהונדה מפתחת בעצמה תחת השם e:Architecture. הונדה גם הצהירה שתשקיע משאבים בפיתוח עצמי של סוללות Solid State, שהן ללא ספק העתיד של ההנעה החשמלית, אבל כיום מדובר בטכנולוגיה שנמצאת בתחילת דרכה. לכשתבשיל, היא אמורה לחסוך משמעותית במשקל, להגדיל את הטווח ולהקטין את עלויות הייצור, במקביל לזמני טעינה קצרים יותר. כאמור, עוד חזון למועד.

בתערוכת הרכב שהתקיימה החודש בשנגחאי הונדה הציגה אב טיפוס ל-SUV חשמלי חדש תחת השם e:prototype. בהונדה שחררו הצהרה שאפתנית במיוחד, כשחשפו תוכניות לשיווק 10 רכבים חשמליים בחמש השנים הקרובות בסין בלבד. ה-e:prototype אמור להגיע אל פס הייצור במהלך 2022.

Honda SUV e:prototype

תמונות: הונדה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו