אאודי A3 החדש נחשף, דור רביעי למשפחתית היוקרתית הנמכרת בישראל
loader image

אאודי A3 נחשף בדור הרביעי

קריאה
🌎 השקה עולמית > אאודי חושפת את ה-A3 החדש (דור רביעי)

להיט בראש

מותג היוקרה מאינגולשטאט גרמניה משיק את היורש ללהיט המכירות המקומי שלו, שמחזיק בתואר הרכב המשפחתי הנמכר ביותר בקטגוריית היוקרה בישראל. ה-A3 החדש הוא דגם נוסף המתבסס על פלטפורמת ה-MQB, לאחר הסיאט לאון, הדור השמיני של הגולף ומלכת המכירות האירופאית, הסקודה אוקטביה. האאודי A3 החדש ישווק בגרסת ספורטבק 5 דלתות וסדאן 4 דלתות. דגם הספורטבק 3 דלתות לא עבר לשלב הבא עקב ביקוש נמוך.

כבר במבט הראשון רואים עיצוב חד יותר, כשבחזית ניתן למצוא זוג פנסי מטריקס לד, הגאווה של אאודי, המאפשרים לראות למרחק רב ובו זמנית לא לסנוור הולכי רגל ורכבים הבאים ממול. בצידי הרכב אאודי טוענת להשראה מדגם הלמבורגיני קונטאש האייקוני, אבל ללא עין בלתי מזוינת, כוס ויסקי טוב והרבה דמיון, קשה מאוד להבחין בכך.

תא נוסעים חדש

בפנים, האאודי A3 החדש עבר מהפכה רצינית בשתי הגרסאות. גם כאן, אאודי טוענת שקיבלה השראה מסביבת הנהג של למבורגיני אורוס. את ההצגה גונבת מיד מערכת המולטימדיה, הדור החדש של ה-MMI הסופר מוצלחת מהדגמים הקודמים. לידו, עוד הצלחה של אאודי שהפכה את לוח השעונים הדיגיטלי למותג גנרי תחת השם Virtual Cockpit, בגודל של עד ״12 עם כל הדברים החשובים שהנהג צריך לדעת, עם תפעול קל, פשוט ואינטואיטיבי מגלגל ההגה. כאופציה, ניתן יהיה לקבל נתונים נוספים גם כתצוגה על השמשה, אבל בספק אם הפיצ׳ר המצוין הזה, שנמצא במותגים כמו מאזדה ופיג׳ו, יגיע לארץ. נחזיק אצבעות.

אאודי A3 2021
אאודי A3 2021

יחידת הינע

היצע המנועים רחב והוא מתחיל עם גרסת הליטר בנזין החסכונית של פולקסווגן, שלושה צילינדרים עם מגדש טורבו, שיפיקו יחד 110 כ״ס אבל ככל הנראה לא יזכו להחתים דרכון בנתב״ג. לישראל ככל הנראה יגיע מנוע ה-1.5 ליטר טורבו בנזין עם תמיכה היברידית (Mild Hybrid) של קונצרן פולקסווגן, המייצר 150 כ״ס, 25.5 קג״מ ומביא את ה-A3 החדשה מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 8.4 שניות. תיבת ההילוכים היא כפולת מצמדים עם 7 מהירויות. אגב, יש גם מנוע דיזל 2 ליטרים, גם כן עם 150 כ״ס, שלא צפוי להגיע לישראל.

אאודי A3 2021
אאודי A3 2021

ה-A3 סדאן גדל קצת במידות, אך שמר על בסיס גלגלים של 264 ס״מ, וזה מספיק מרווח למשפחה קטנה עם סטייל. תא המטען בדגם ההצ׳בק 5 דלתות עומד על כ-380 ליטרים, כמו בדגם היוצא, ואם תבחרו בגרסת הסדאן 4 דלתות, תתפנקו ב-45 ליטרים נוספים. בהמשך הדרך, כמיטב המסורת, יושקו גם גרסאות S3 ו-RS3 אימתניות ונוטפות אדרנלין.

אאודי A3 2021

רוצים לשמוע עוד על ה-A3 החדשה? לחצו כאן
תמונות: אאודי

תגובה אחת

עקבו אחרינו