אאודי חשפה גרסה היברידית נטענת (Plug In Hybrid) ל-A3
loader image

אאודי חשפה גרסה היברידית נטענת ל-A3 החדשה

קריאה

אריזת חסכון

לאחר שקודמו זכה להיות הדגם הראשון של אאודי שהתהדר בשם e-tron, הדור החדש של האאודי A3 מקבל גרסה היברידית נטענת (Plug in Hybrid) עם טווח של עד 67 ק״מ על חשמל בלבד לפי תקן WLTP. האאודי A3 ההיברידי נטען שקיבל את השם Sportback 40 TFSI e, מצטרף לדגמי ה-A6, A7, A8, Q5 ו-Q7 שכבר חושמלו וחלקם טרם הגיעו אלינו. הוא מבוסס על הפלטפורמת של פולקסווגן שעליה הושקו (ויושקו) גרסאות היברידיות נטענות גם לגולף, לסיאט ולקופרה ליאון ולסקודה אוקטביה. בהמשך הוא צפוי לקבל גרסה חזקה יותר בהספק משולב של 242 כ״ס. מבפנים אגב, אין כל שינוי מול הגרסה הרגילה שהושקה לאחרונה וצפויה להגיע לארץ בתחילת 2021, מלבד תצוגה רלוונטית ובחירת מצבי נהיגה בלוח השעונים ובצג המולטימדיה.

יחידת ההינע של האאודי A3 היברידית נטענת מורכבת ממנוע 1,400 טורבו בנזין ארבעה צילינדרים המשודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים. מנוע הבנזין מפיק כ-150 כ״ס ומומנט מירבי של כ-25 קג״מ כבר ב-1,500 סל״ד. המנוע החשמלי שניזון מסוללת 13kWh מפיק 107 כ״ס ומומנט מיידי של כ-33 קג״מ. ביחד, הצמד חמד הזה מפיק 204 כ״ס ומומנט משולב של כ-35 קג״מ שהולכים אל הסרן הקדמי בלבד.

נתון התאוצה מעמידה ל-100 קמ״ש עומד על 7.6 שנ׳, עד למהירות מקסימלית של 227 קמ״ש או 140 קמ״ש על חשמל בלבד. לחובבי החסכון מביניכם, נתון צריכת הדלק עומד על כ-1.5 ליטרים ל-100 ק״מ, רק לפני שאתם אומרים ״נו די באמת״, קחו בחשבון שמדובר כמובן בנתון מעבדה וגם אם נוריד ממנו 25%, הרי שמדובר בתכנית חסכון על גלגלים.

גם במקרה הזה, בדומה לגרסאות היברידיות נטענות אחרות, תוכלו לבחור בין שלושה מצבי נהיגה: חשמל בלבד, היברידי, או מצב טעינה שבו נעשה שימוש במנוע הבנזין בלבד לצורך הטענת הסוללה. את האאודי A3 ההיברידית נטענת תקבלו עם כבל טעינה ביתי שיטעין לכם את הסוללה במלואה בתוך כ-4 שעות. הסוללה אגב, תומכת בטעינה מקסימלת בהספק של 2.9kW בלבד, מה שאומר שמצד אחד היא לא ממש רלוונטית למטען מהיר, אבל מצד שני היא לא ממש צריכה אותו כי יש לכם הרי מנוע בנזין לגיבוי, לא ככה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו