אאודי משיקה גרסאות S-Line ספורטיביות לדגמי ה-e-tron
loader image

אאודי משיקה גרסת S ספורטיבית ל-e-tron ול-e-tron Sportback

קריאה

מהיר וחשמלי

לאחר שהפכה את ה-Audi e-tron לרכב החשמלי הנמכר בישראל עם למעלה מ-600 מסירות, אאודי משיקה שתי גרסאות ספורטיביות, Audi e-tron S ו-Audi e-tron Sportback S עם מומנט כמעט בלתי נתפס של 99 קג״מ ו-500 כ״ס, שיפור של 96 כ״ס מהדגם ״הרגיל״. שני הדגמים החדשים צויידו בשלושה מנועים חשמליים (שניים על הסרן האחורי ואחד מלפנים), במקום שני מנועים בדגם הקיים שהושק ב-2019 ויחד הם משוויצים בהנעת ה-Quattro המפוארת של היצרנית מאינגולשטאט.

מבחינת עיצוב ה-S מציגה לוק שרירי וספורטיבי גם בלי יותר מדי שיפורים דרמטיים. מלבד גריל ספורטיבי יותר וגריל בצבע שחור עם עיטור ה-S-Line, תמצאו עוד קצת חיטובים בדלתות, הקשתות מעל הגלגלים השמינו ב-23 מ״מ והיא צוידה בחישוקי ״20 כסטנדרט, ואופציה ל-״21 ואפילו ״22 בעיצוב ספורטיבי בהמשך. את העוצמה המפלצתית הזאת צריך גם לעצור מתישהו, אז מקדימה תמצאו קליפרים עם שש בוכנות, שגם נראים לא רע בכלל ותורמים למראה הספורטיבי.

על העיצוב הפנימי תוכלו להחליט מבין כמה אפשרויות של צבעים כהים (בכל זאת ספורטיבית). מושבי ספורט מתכווננים חשמלית מגיעים כסטנדרט ומלבד זאת תקבלו נגיעות אלקנטרה במקומות הנכונים. להשלמת האווירה תוכלו להוסיף תאורת אווירה כאופציה.

זמן ההאצה ירד מ-5.7 ל-4.5 שנ׳ בלבד והמהירות המקסימלית עלתה ב-10 קמ״ש ל-210. ה-e-tron S עושה היסטוריה קטנה כשהפכה לרכב הראשון בעולם בייצור סדרתי שעושה שימוש בשלושה מנועים חשמליים בלבד (ללא מנוע בעירה פנימית כלשהו לתמיכה). באאודי העבירו את המנוע החשמלי החזק יותר שנמצא כיום בסרן האחורי בדגם הנוכחי, לסרן הקדמי בדגמי ה-S. הטווח המוצהר עומד על 364 ק״מ לדגם ה-e-tron S ו-370 ק״מ לדגם ה-e-tron Sportback S. הסוללה נותרה ללא שינוי, בעוצמה של 95kWh, כשהיא מנצלת בפועל כ-86kWh.

בדומה לדגם הנוכחי, גם בגרסאות ה-S ההנעה תהיה אחורית, כשהמנוע הקדמי ייכנס לפעולה במצב ספורט, או כשהמחשב יבין שאתם צריכים קצת יותר כוח.

עדיין לא ברור מתי גרסאות ה-S-Line יגיעו לישראל, אבל ככל הנראה זה יהיה לפני החיסון לקורונה.

צילומים: אאודי

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *