מבחן דרכים: DS 3 Crossback E-Tense חשמלי ⚡ האופוזיציה של טסלה מודל 3
loader image

מבחן דרכים: DS 3 Crossback E-Tense חשמלי ⚡

קריאה
🔍 מבחן דרכים > DS 3 CROSSBACK E-TENSE חשמלי (דגם ראשון אי פעם בגרסה חשמלית)

פרנץ׳ טייסט


👍 יתרונות: עיצוב, טווח, מותג אלמוני יחסית
👎 חסרונות: חווית משתמש, מחיר, מרווח, מותג אלמוני יחסית

DS 3 קרוסבק איטנס חשמלי
DS 3 Crossback E-Tense

לפני כמה חודשים הסתובבתי במשך סופ״ש שלם עם תיק עור יוקרתי על גלגלים העונה לשם DS 7 Crossback E-Tense, הקרוסאובר ההיברידי נטען של DS, חטיבת היוקרה של פיג׳ו-סיטרואן. המבטים מבחוץ תהו מיהו הרכב האלמוני והשונה והמבטים מפבנים היו מופתעים מאיכות החומרים והמאמץ של מעצבי DS ליצור קרוסאובר יוקרתי ושונה מכל מה שאתם רגילים לראות מהגרמניות ששולטות בקטגוריה. זה גם הסיפור של ה-DS 3 Crossback E-Tense, הקרוסאובר הקומפקטי (B-SUV) ה-100% חשמלי שעשה לאחרונה עלייה לישראל, כמעט 3 שנים לאחר שהוצג לראשונה בתערוכת הרכב בפאריז. למעשה, הוא הראשון לעשות שימוש ב-EMP1, הפלטפורמה החשמלית שמארחת בין השאר גם את ה-e-208 המצוינת, אחותה הגדולה ה-e-2008, אופל קורסה החשמלית וה-C4 החשמלית שטרם נחתה אצלנו. עד כאן גיק שיק.

DS 3 Crossback E-Tense
DS 3 Crossback E-Tense

העיצוב החיצוני שלו זהה לחלוטין לגרסת הבנזין. גריל המעויינים בחזית, עם ה-DRLים (תאורת לד יום) ופנסי המטריקס לד בחזית מעניקים לו מראה עם הרבה אופי. חישוקי ה-״18 והעיצוב ״שפולש״ אל החלון בדלת האחורית, יחד עם ידיות הדלתות שצצות, הם חלק מהמאמץ העיצובי לתת לו מראה שונה. מאחור העיצוב מינימליסטי עם ספוילר (או כמו שהבת הקטנה שלי בת ה-4 קוראת לו: כובע מצחיה) ויחידות תאורה המשתלבות בצורה אלגנטית בדלת תא המטען שעליו לוגו DS.

DS 3 קרוסבק איטנס חשמלי
DS 3 Crossback E-Tense

מרווח גחון של 17 ס״מ נותן לו גובה של קרוסאובר קומפקטי ממוצע, יחד עם אורך של 411.8 ס״מ, רוחב של 179.1 ס״מ, 153.6 ס״מ גובהו ובסיס הגלגלים עומד על 255.8 ס״מ. בתא המטען יש 350 ליטרים ו-1050 ליטרים ששורת המושבים מאחור מקופלת. מרווח הפנים בתא הנוסעים אינו נדיב והמושב האחורי מתאים בעיקר לילדים. שני מבוגרים מקדימה ירגישו בנוח במושבי העור נאפה המפנקים שמצליחים להתמודד יפה עם הגב גם לאחר נהיגה ממושכת. תא הנוסעים אמנם פחות מעוצב ומוצלח מזה של ה-DS 7, אך עדיין יש בו הרבה מאוד שיק.

DS 3 קרוסבק איטנס חשמלי
DS 3 Crossback E-Tense

DS 3 Crossback E-Tense החשמלי משווק ברמת אבזור אחת בלבד, Grand Chic Rivoli. כאמור, הוא מגיע עם מושבי עור נאפה משולב עם בד, יחד עם שימוש באותו סוג עור יוקרתי עבור חיפויים בדלתות ובדשבורד. זה דברים שפוגשים בד״כ ברכבים עם תג מחיר כפול מזה של ה-DS 3 החשמלי הקטן. יש גם כניסה והנעה ללא מפתח כשהידיות המוכמנות יוצאות ונכנסות כשמתקרבים או מתרחקים מהרכב. לוח המחוונים הדיגיטלי הקטן בגודל ״7 מאפשר התאמה אישית של הנתונים ומעליו תצוגת נתונים עילית (head-up display). מסך המולטימדיה (שמגיב היטב) בגודל ״10.3, תומך ב-Android Auto ו-Apple CarPlay ומאפשר שליטה בתכונות הרכב ומערכת השמע הכוללת 8 רמקולים לא ממותגים, שמעניקים חווית סאונד סבירה פלוס. אגב, יש לו גם מערכת ניווט מובנית משלו כולל מפות. איך אומר בוראט: Great Success!

DS 3 קרוסבק איטנס חשמלי
DS 3 Crossback E-Tense

אם כבר מדברים על המולטימדיה, אז החיסרון שלה הוא ממשק המשתמש המורכב כולו מכפתורי מגע הנמצאים מתחת למסך ודורשים הסתגלות. גם כפתורי החלונות נמצאים בחלק התחתון של הקונסולה בין המושבים, בשונה כמעט מכל רכב אחר. יש כלל אצבע בחווית משתמש: First be clear then be clever. כאן הם פספסו אותו. ברשימת האבזור שווה להזכיר גם את משטח הטעינה האלחוטי ומצלמת 180 מעלות באיכות סבירה פלוס. רגע, יש עוד באג: אם רוצים להשתמש במשטח הטעינה האלחוטי במקביל לשימוש ב-Android Auto או Apple CarPlay, זה לא כ״כ אפשרי בגלל שהכבל לא מאפשר לסלולארי להתאים לתא הטעינה.

DS 3 Crossback E-Tense
DS 3 Crossback E-Tense

טווח וסוללה

לפי תקן WLTP, הטווח של ה-DS 3 החשמלי עומד על 317 ק״מ. בפועל תקבלו קצת פחות מ-300 ק״מ, ואם תרצו להעלות קצת חיוך, שווה להעביר למצב ספורט. המנוע החשמלי מספק 136 כ״ס ומומנט מיידי של 26.5 קג״מ העוברים לגלגלים הקדמיים בלבד. 9 שניות עגולות לוקח לו להגיע מעמידה ל-100 קמ״ש לפי נתוני היצרן כשצריכת החשמל תלויה כמובן באופי הנהיגה ובמצבים השונים (Eco, Normal, Sport) המגדירים את תגובת המצערת.

סוללה בקיבולת 50 קוט״ש הנמצאת ברצפת הרכב מאפשרת טעינת DC מהירה בהספק מקסימלי של 100 קילוואט ו-80 אחוז סוללה בתוך כחצי שעה. טעינה ממטען AC ביתי (Wallbox) בהספק של 11 קילוואט תארך כ-5 שעות ומשקע ביתי רגיל קצת פחות מיממה.

DS 3 קרוסבק איטנס חשמלי
DS 3 Crossback E-Tense

יוצאים לדרך

כאמור, המצב המעניין ביותר לנהיגה הוא מצב הספורט, אך קחו בחשבון שצריכת החשמל בהתאם. אם אתם נמנים על 95% מהאנשים שנוסעים פחות מ-100 ק״מ ביום, אז ה-300 ק״מ שאליהם תתעוררו מדי בוקר יספיקו לכם בהחלט וגם יאפשרו ליהנות ולנהוג ברכב שיקי חשמלי. מצב הבלימה הרגנרטיבית יופעל כשתעבירו את ידית ההילוכים למצב B, וזה אומר נהיגה באמצעות דוושה אחת. כפי שיצא לי להכיר אותה בדגמים קודמים, היא עובדת מצוין. מי שמגיע מרכבי בנזין/דיזל יצטרך כמה דקות להתרגל. תבואו פתוח, זה באמת פיצ׳ר מצוין שגם יכול להוסיף כ-10% של אנרגיה לסוללה. וזה קריטי.

בכל הקשור לחווית הנהיגה – אין הפתעות. הנסיעה שקטה בסה״כ מלבד רעשי רוח שמתגברים בסביבות 120 קמ״ש. המתלים שכוילו כדי להתמודד עם תוספת המשקל עושים את העבודה וזוכים לציון דוז פואה. בקרת השיוט האדפטיבית שמופעלת באמצעות ידית ״נסתרת״ בצד השמאלי התחתון של ההגה, משרה בטחון ויודעת להתאים את המהירות בהתאם לתמרורים. הצלחתי לאתגר את בקרת הסטייה מהנתיב והיא הגיבה היטב. המידות הקומפקטיות שלו מאפשרות תמרון קל ונוח בנסיעה עירונית, שם זה המגרש הביתי שלו.

שורה תחתונה: ☆☆★★★

כפי שציינתי בפתיחה, היתרון המשמעותי של DS 3 Crossback E-Tense החשמלי, הוא גם החסרון שלו: מדובר במותג אלמוני יחסית שפונה בעיקר לאלו שהמיינסטרים פחות מדבר אליהם. ויש דרך מאוד פשוטה להסביר על מה אני מדבר: נגיד שיש לכם 198,990 ש״ח פנויים (המחיר של ה-DS 3 החשמלי) ואתם רוצים לקנות רכב חשמלי. אם אתם אנשי מיינסטרים (או בלשון העם: חלק מהעדר), אז קרוב לוודאי שתקנו טסלה מודל 3. או מיני קופר חשמלית (יקרה ממנו ב-40,000 ש״ח). יסלחו לי לקוחות ומעריצי טסלה, גם אני מאוד מעריך את המותג ואת העומד בראשו ולא באתי להעליב אף אחד. סבבה? אפשר להמשיך. אם אתם חובבי שיק צרפתי ואוהבים להיות שונים, כדאי מאוד לקפוץ ולראות את ה-DS 3 Crossback E-Tense מקרוב באולם התצוגה בהרצליה.

להורדת מפרט טכני

תמונות: לואי דה פינס. סתם נו, רונן טופלברג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו