חוות דעת: DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 שיק צרפתי
loader image

מבחן דרכים: DS 7 Crossback E-Tense 4×4

קריאה

שיק חשמלי

Tour דעה – DS 7 Crossback E-Tense 4×4

בדרך כלל כשיצרן רכב עושה All In ומוריד מהמדפים את כל הטכנולוגיות, העיצוב ואת המנוע הכי טוב שיש לו, מכתירים את אותו דגם כ״ספינת הדגל״. במקרה של ה-DS 7 Crossback E-Tense 4×4 שהושק אצלנו בתחילת ספטמבר, מדובר ביאכטת הדגל. למה דווקא יאכטה? תחשבו על הדבר הכי יוקרתי ומעוצב שאתם יכולים לדמיין. נגיד, תיק של לואי ויטון כזה? אז DS עשו כזה, רק ברכב, עם מאמץ עילאי להיות שונים וירידה לרמת הפרטים שלא פוגשים ברכבים עם תג מחיר גבוה בהרבה.

הרכב שקיבלתי מקבוצת לובינסקי היה בגרסת Opera בצבע שחור. בגדול (וגם בקטן), יש ברכב הזה את כל מה שאתם מצפים שיהיה, צריכים שיהיה וגם את מה שלא. כמו למשל מערכת לנהיגת לילה בדרך חשוכה, עם זיהוי הולכי רגל מהטובים שפגשתי. אבל זה לא הדבר היחיד שאתם לא צריכים ועדיין, אמרנו All In, זוכרים?

למרות שהעיצוב החיצוני מזכיר קצת את סיטרואן, רוב האנשים והשכנים שאלו ״מה זה האוטו הזה?״, מלבד שניים ששאלו ״איזו סיטרואן זאת?״. וזה גם היתרון הגדול והחיסרון הגדול של ה-DS 7. מצד אחד, הוא לא מיינסטרימי כמו המתחרים שלו מ-BMW, וולוו ואאודי, ומצד שני, כדי שהוא יהיה מספיק רלוונטי כמו המתחרים, היבואן חייב לדאוג שיראו אותו יותר על כבישי ישראל וגם לטפל בכל הקטע של סחירות ושמירת ערך. ב-DS טוענים שהרכב מאבד 33% מערכו במהלך שלוש שנים, 6% פחות ממה שהמתחרים מאבדים בממוצע באותה תקופה. על הנייר, כשמשווים תמורה לכסף, הוא משאיר אבק למתחרים. אבל אז כאמור, נכנסים לתמונה שיקולים רבים, גם אמוציונליים, שחשובים לישראלי הממוצע לא פחות. לונג סטורי שורט: על עיצוב חיצוני הוא מקבל עשר מעשר. מה ששלו שלו. מה הכי הרשים אותי? לכו לראות את פנסי ה-Active LED Vision שדופקים הופעה כולל סיבוב 180 מעלות כשתפתחו את הרכב.

ה-DS 7 Crossback E-Tense 4×4 מציג בסיס גלגלים של 273 ס״מ, 459 ס״מ באורך, 190 ס״מ ברוחב, גובה של 162 ס״מ ומרווח גחון של 19 ס״מ. בתא המטען לא תמצאו גלגל רזרבי, אבל כן תמצאו 555 ליטרים או 1,752 ליטרים כששורת המושבים מאחור מקופלת.

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים

בפנים מצפה חגיגה לחובבי מותגי היוקרה. אלמנט היהלום חוזר על עצמו כמעט בכל פינה. כאמור, לטוב ולרע המעצבים של DS התאמצו שה-DS 7 Crossback E-Tense יהיה שונה מכל מה שראיתם אצל המתחרים. וזה אומר גם שייקח זמן להתרגל לדברים שאתם רגילים למצוא באופן אינטואיטיבי ברכב שיש לכם היום. דוגמאות? בבקשה: ארבעת הכפתורים ששולטים על חלונות הרכב נמצאים בקונסולה המרכזית בין המושבים ולא בדלת הנהג. כפתור הווליום נמצא באמצע החלק התחתון של המסך, הוא אמנם מעוצב מאוד כמו כל פרט אחר, אבל עדיין, מסוג הדברים שלוקח כמה דקות להתרגל אליהם. גם כפתור ההנעה נמצא בחלק של פתחי האוורור מלפנים, כמו באסטון מרטין, וכשתלחצו עליו ייפתח שעון מבית מותג היוקרה BRM. וכמובן, כמו בכל רכב של PSA, כפתורי בקרת האקלים עדיין נמצאים בתוך צג המולטימדיה, וחבל.

תא הנוסעים עשוי כולו מחומרים איכותיים ורכים, כשעור הנאפה שולט ביד רמה. באמת שחיפשתי פלסטיק זול כדי להגיד ״הנה, פה נגמר להם האוויר״ אבל לא מצאתי. נקודה שלמה על פרקטיות הוא קיבל ולו בגלל העובדה שאפשר לחבר את הסמארטפון באמצעות USB בתא הנפתח שנמצא מתחת למסך וגם לסגור אותו מבלי שהסמארטפון יפריע. פשוט וטריוויאלי אבל לא קיים במרבית הרכבים. נקודת פרקטיות נוספת הוא מקבל בגלל פיצ׳ר שאפשר למצוא גם בפיג׳ו 5008, כשבפתח המקורר שבין המושבים אפשר להכניס בקבוק. ההגה יראה לכם מוכר מדגמי פיג׳ו, הוא קטום בחלק התחתון וכפתורי הגלילה קיבלו עיצוב במראה יוקרתי יותר של תבנית היהלומים.

כל ארבעת המושבים מעוצבים בהשראת המעוין, הקדמיים מתכוונים חשמלית, מחוממים מאווררים וגם אפשר לבחור מכמה תכניות של עיסוי. נכון, זה לא העיסוי שתקבלו ב-BMW או מרצדס, אבל מצד שני בהפרש בין ה-DS 7 Crossback לאחרים, תוכלו להעסיק מעסה במשרה חלקית. גם צמד המסכים בגודל ״12.3, אחד ללוח השעונים הדיגיטלי עם תאורת הלילה והנוסף עבור המולטימדיה (תומכת Apple CarPlay ו-Android Auto) עוצבו בהשראת המעוינים ומצטיינים ברמת הרזולוציה עם שלל אנימציות, לעיתים קצת מוגזמות. ליושבים בשורה האחורית יהיה מספיק מקום, גם לגבוהים מביניכם, כולל בקרת אקלים עם איזור נפרד ושני שקעי USB להטענה.

מה טעון שיפור בתא הנוסעים של ה-DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 ההיברידית נטענת? 1. אפשרות להפעיל את המצלמות גם מבלי לשלב לרוורס, שימושי מאוד בתמרון במקומות צרים. 2. מערכת המולטימדיה יכולה להגיב בצורה מהירה יותר ובכלל, חוויית המשתמש יכולה להיות יותר אינטואיטיבית. אבל שוב, מתרגלים.

בואו לסיבוב

יחידת ההינע של ה- DS 7 Crossback E-Tense 4×4 משלבת בין מנוע הטורבו בנזין ארבעה צילינדרים בטור של פיג׳ו סיטרואן, בנפח 1.6 ליטרים, הזרקה ישירה, שיודע להפיק 200 כ״ס ומומנט מירבי של 30.6 קג״מ לצמד מנועים חשמליים, 110 כ״ס מלפנים ו-113 כ״ס מאחור. ביחד הם מפיקים 296 כ״ס ומומנט מרבי של 46 קג״מ. כוח לא חסר לו ומהר מאוד שוכחים את העובדה שהוא שוקל כמעט שני טון. התיבה האוטומטית פלנטרית (e-EAT8) עם 8 הילוכים מורידה את הכוח לגלגלים הקדמיים בלבד, כשההנעה הכפולה מתאפשרת בזכות צמד המנועים החשמליים. הוא מאיץ מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 5.9 שניות מכובדות בהחלט, עד למהירות מרבית של 240 קמ״ש. בורר מצבי הנהיגה מציע בין כמה אפשרויות, כשהמעניינות ביותר הן נסיעה על חשמל בלבד, מצב ספורט ו-4×4. אני הצלחתי לעשות כ-48 ק״מ על חשמל בלבד ללא שום התערבות מצד מנוע הבנזין, והוא היה גם שקט וגם דינמי.

די אס 7 קרוסבר איטנס היברידי נטען

כמו בכל רכב היברידי נטען, הוא יהפוך לקצת פחות מהנה כשסוללת הליתיום יון בקיבולת 13.2 קוט״ש ששוקלת 340 ק״ג ונמצאת בחלק האחורי, תתרוקן. לכן כדאי לשים את ידית ההילוכים על מצב B שמגבירה את בלימת הטעינה (Regenerative Braking) ותאריך את חיי הסוללה. כשתעברו את ה-130 קמ״ש או כשתבחרו במצב הספורט, סאונד מנוע הבנזין יפר את סדנת השתיקה המוטורית, בעיקר בסל״ד גבוה. אפשר ״לנהל״ את צריכת החשמל ולשמור את האנרגיה שיש בסוללה באמצעות פיצ׳ר בשם E-Save, למשל לנסיעה בתוך העיר ולהשתמש במנוע הבנזין בנסיעות מחוצה לה. אבל לסוללה יש גם יתרונות והיא תורמת ליציבות ולאחיזת הכביש בעיקר בפניות. תיבת ההילוכים מגיעה לשיאה באופן לא מפתיע במצב ספורט. בנסיעה בתוך העיר המתלים שלו ידעו להתמודד עם מרבית השיבושים בכביש, בעיקר בזכות מערכת ה-DS Active Scan Suspension המופעלת במצב Comfort ומנתחת את תנאי הדרך מלפנים באמצעות מצלמה ומכוונת אותם בהתאם לצורך. בנהיגה מחוץ לעיר הוא היה רך, ההגה הגיב מצוין והיה לו את כל הכוח הנדרש לצאת לעקיפות מבלי להחסיר פעימה. מערכת השמירה ותיקון הסטייה מנתיב הנסיעה היתה מהפחות טובות שפגשתי.

ה- DS 7 Crossback E-Tense 4×4 מצויד במטען מובנה (On-board charger) של 7 קילוואט, שמשליך על זמן טעינה של כשעתיים באמצעות מטען AC ביתי בהספק של 11 קוט״ש או עד שמונה שעות באמצעות שקע ביתי. זה עדיין אומר שאם אתם גרים במרחק של כ-20 ק״מ ממקום העבודה, תוכלו ליהנות מחוויית נהיגה על טהרת החשמל בלבד.

שורה תחתונה: ☆★★★★

אז אני משער שאם הגעתם עד לכאן, כבר הבנתם שדי חיבבתי את ה-DS 7 Crossback E-Tense 4×4. אני מוכן להסתכן ולהמר שהוא יהיה פופולארי בעיקר בקרב קהל נשי, שמה לעשות, ידעו להעריך יותר טוב מאיתנו את תשומת הלב לפרטים וגם בואו נודה על האמת – הרבה זמן לא פגשתי גבר שמסתובב עם תיק של לואי ויטון שמזכיר את הרכב שלו. יש לו את כל הנתונים, העיצוב והכוח להיות לגיטימי ולהיכנס לסט השיקולים של מי שמחפשים קרוסאובר יוקרתי היברידי נטען. תג המחיר של הגרסה שאותה בחנתי עומד על כ-344,900 ש״ח. המחיר הזה כולל אחריות של 3 שנים או 100,000 ק״מ על מערכות הרכב ו-8 שנים או 160,000 ק״מ על הסוללה. הוא גם מגיע עם כבל למטעני AC ציבוריים ותיק נשיאה של לואי ויטון. סתם נו, הגזמתם. עם תג המחיר הזה ה-DS זולה בכ-40,000 ש״ח פחות מוולוו XC60 Recharge PHEV T8. המתחרה מבית אאודי, ה-Q5 Design 50 TFSIe מציגה תג מחיר של 399,000 ש״ח ומציעה פחות ממנה, בטח ברמת הפינוקים. גם BMW X3 xDrive30e מציעה תג מחיר זהה לאאודי. בשורה התחתונה נראה שהיצרן התאמץ מאוד כדי להפיק מוצר שיהיה תחרותי למתחרים, ובעיקר שונה. עכשיו בקבוצת לובינסקי חייבים לגרד בראש כדי לתת לו את הדחיפה שהוא צריך ע״מ להפוך לרלוונטי יותר גם אצלנו בישראל.

תמונות: DS

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו