קבוצת ג’ילי, הנחשבת ליצרן הרכב הפרטי הגדול ביותר בסין ואחת מיצרניות הרכב החשמלי הגדולות בעולם, שעושה עלייה בימים אלו ממש לישראל, מהמרת בגדול על שיטת החלפת הסוללות המוכרת לנו מחברת ״בטר פלייס״, כפתרון עבור נושא הטווח וזמני הטעינה ברכבים החשמליים.
למרות שטכנולוגיית הטעינה המהירה התפתחה באופן מרשים בשנים האחרונות, ומאפשרת להטעין כ-100 ק״מ בתוך דקות בודדות ברוב הרכבים החשמליים החדשים, וחברת לוסיד קיבלה ״חותמת כשרות״ מצד ה-EPA האמריקאי (שידוע כקרוב ביותר למציאות, בניגוד ל-WLTP) עם טווח של 837 ק״מ ללוסיד אייר ו-650 ק״מ לטסלה מודל S בגרסת ה-Long Range, בג’ילי מקווים לפתוח פער אל מול המתחרים באמצעות שיטת החלפת הסוללות שזכתה לשם E-Energee.
לצורך כך, בג’ילי הגדילו ל-1,000 את מספר העובדים במרכז המחקר והפיתוח שהוקם כבר ב-2017 לצורך הנושא ואף רשמה מאות פטנטים בתחום. בספטמבר 2020 השיקה החברה את תחנת החלפת הסוללות הראשונה שלה ועד 2025 היא צפויה להתרחב ל-5,000 תחנות טעינה ברחבי סין בלבד.
במסגרת השירות בתחנות ה-E-Energee, נהגים יוכלו להחליף סוללה בתוך כ-59 שניות בלבד (חושבים שיש לזה קשר לאורך הסרטון המקסימלי באינסטגרם?) באופן אוטומטי לחלוטין וללא צורך לצאת מהרכב. בשלב זה בג׳ילי מאפשרים לציי רכבים להשתמש בשירות החדש כדי לחסוך זמני טעינה ולצרכי מחקר ופיתוח.
קבוצת ג'ילי מחזיקה בבעלות מלאה במותגים כמו וולוו, לוטוס, פולסטאר ו-Lynk & Co וב-9.7% ממניות דיימלר, חברת האם של מרצדס. את שנת 2020 סיימה ג’ילי כמותג הרכב הפרטי הנמכר ביותר בסין.
כתיבת תגובה