יונדאי חשפה את הבאיון: SUV קומפקטי חדש בקטגוריה הכי רותחת
loader image

יונדאי חשפה את הבאיון: SUV קומפקטי חדש

קריאה

משהו קטן וטוב

יונדאי מכניסה שחקן חדש לקטגוריה הכי לוהטת ומתפתחת בתחום הרכב, ה-SUV הקומפקטי בסגמנט B – היונדאי באיון, שם הוא יפגוש בין השאר את פיג׳ו 2008, סקודה קאמיק, קיה סטוניק, רנו קפצ׳ור .ה-SUV החדש שתוכנן עבור השוק האירופאי, ממוקם מעל היונדאי וניו והוא למעשה היורש של ה-i20 קרוסאובר וחולק פלטפורמות ומכלולים עם היונדאי i20 החדשה. יש לו גם לא מעט דמיון בחזית לעיצוב הנוכחי של היונדאי קונה, עם פנסי ה-LED הצרים ותאורת DRL והחיטובים בצדדים מזכירים את אלו של היונדאי טוסון החדש.

ביונדאי מספרים שה-SUV האורבני החדש תוכן ועוצב עם דגש על פרקטיות, נוחות וחלל מרווח. בסיס הגלגלים עומד על 258 ס״מ ונפח תא המטען עומד על 411 ליטרים ו-1,205 ליטרים כשהמושבים מאחור מקופלים. המידות של הבאיון: 418 ס״מ אורך, 177.5 ס״מ רוחב, 149 ס״מ גובה (150 ס״מ ומרווח גחון של 18.3 ס״מ עם חישוקי ״17).

המנוע החזק ביותר בהיצע של היונדאי באיון הוא טורבו בנזין T-GDi שלושה צילינדרים בנפח 1 ליטר, הזרקה ישירה, בשילוב מערכת Mild Hybrid 48v, והוא יודע לייצר 100 או 120 כ״ס, תלוי בגרסה. הוא שודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית שכנראה לא תגיע לארץ, ותיבת 7 הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים.

תא הנוסעים עוצב בסגנון העדכני של יונדאי ומאפשר בחירה בין גוון שחור או דו גווני. צג המולטמדיה בגודל ״8 ניתן לשדרוג עד לגודל ״10.25, תומך Android Auto ו-Apple CarPlay כמובן, זהה בגודל ללוח המחוונים הדיגיטלי החדש. תאורת אווירה, משטח טעינה אלחוטי ומערכת שמע של Bose הוצגו גם כן כאבזור אופציונלי, תחזיקו אצבעות שהם יהיו זמינים גם בארץ.

מפרט הבטיחות כולל בין השאר שמירה על נתיב הנסיעה, בקרת שיוט, מערכת למניעת התנגשות מלפנים, התרעה מפני עייפות נהג, התרעה מפני שכחת נוסעים במושב מאחור, התרעה מפני רכב הנמצא בשטח מת, מערכות לסיוע בחניה ועוד.

היונדאי באיון צפויה להגיע אלינו במהלך 2021.

תמונות: יונדאי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו