הוצגה רשמית: יונדאי איוניק 5 - החשמלית שמצטרפת למהפכה
loader image

הוצגה רשמית: איוניק 5 – החשמלית המהפכנית של יונדאי ⚡

קריאה
🌎 השקה עולמית > יונדאי איוניק 5 (דגם חדש)

המהפכה השקטה

זמן קצר לאחר שהודיעה על כך שאיוניק תהפוך לתת מותג לרכבים חשמליים, יונדאי עושה צעד משמעותי בדרך להפוך לשחקנית לגיטימית בתחום החשמליות ומשיקה רשמית את האיוניק 5, קרוסאובר 100% חשמלי (BEV) עם טווח מוצהר של כ-480 ק״מ. למרות אותה הכרזה, האיוניק 5 עדיין נושא את הסמל של יונדאי בנוסף לזה של איוניק, מה שאומר שביונדאי כנראה לא ממש ממהרים לשחרר. לפחות כאן בישראל, זה הולך להיות מעניין במיוחד, כשהישראלים יצטרכו לבחור בין המותג שהם כל כך אוהבים (יונדאי), למותג שהם לא ממש מכירים (טסלה).

בדרך כלל כשמדובר ברכב חשמלי, אני מתחיל כמובן בטווח בין טעינות. אבל הפעם, נתון דרמטי אחר תפס את העין שלי: בסיס גלגלים של 300 ס״מ. כן, קראתם נכון: שלושה מטרים. למה זה מטורף? כי מדובר ברכב המשתייך לקטגוריית ה-C-SUV הסופר פופולארית שבה שולטות הספורטאז׳ והטוסון ביד רמה, ושם בסיס הגלגלים נע בסביבות 270 ס״מ. כדי לתת לכם פרופורציה לגבי כמה הולך להיות מרווח לנוסעים מאחור ובכלל, אז בסיס הגלגלים של המרצדס S-Class החדשה עומד על 316.5 ס״מ. שאר המידות של האיוניק 5: 463.5 ס״מ אורך, 189 ס״מ רוחב, 160.5 ס״מ גובה ו-531 ליטרים בתא המטען או 1,591 ליטרים כשהמושבים מאחור מקופלים. אה, ויש עוד 57 ליטרים בתא המטען הקטן מלפנים, כמו שיש כמעט בכל רכב חשמלי.

מנוע וסוללה

ועכשיו, לדברים החשובים באמת ברכב חשמלי: האיוניק 5 המבוסס על פלטפורמת E-GMP החדשה והסופר מתקדמת של תאגיד יונדאי-קיה, ישווק ככל הנראה עם סוללות בשני גדלים. הראשונה, Long Range בקיבולת 72.6 קוט״ש תאפשר טווח ריאלי של 370 ק״מ והקטנה יותר, Standard Range, עם 58 קוט״ש וטווח ריאלי של 330 ק״מ, למרות שכמובן נתוני היצרן גבוהים בהרבה. כפי שנראה כרגע, הוא ישווק בעולם בלא פחות מחמש גרסאות בעלות הנעה אחורית או AWD.

פלטפורמת E-GMP החשמלית של קונצרן יונדאי-קיה

החדשות הדרמטיות שמביא האיוניק 5 טמונות בפלטפורמה שלו שכוללת מערכת סוללות במתח של 800 וולט וטעינה אולטרה מהירה בהספק של עד 350 קילוואט ובמהירות של 870 קמ״ש. בכל הקשור לגרסת ה-Long Range עם הסוללה הגדולה יותר, על הנייר הוא מאפשר להטעין טווח של 100 ק״מ בתוך כחמש דקות בלבד, למרות שבזמן כתיבת שורות אלה, עדיין אין בישראל מטען בהספק של 350 קילוואט. טעינה של 80% סוללה או 300 ק״מ אמורה להימשך כ-18 דקות וטעינה של סוללה מלאה ממטען AC ביתי בהספק 11 קילוואט תארך כ-8 שעות.

הגרסה החזקה ביותר של האיוניק 5 תשווק עם צמד מנועים המפיק 302 כ״ס ומומנט מיידי של 62 קג״מ ונתון תאוצה של 5.2 שניות מ-0 ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 185 קמ״ש.

הגרסה עם ההנעה האחורית של האיוניק 5 מזנקת בתוך 8.5 שניות מעמידה ל-100 קמ״ש, עד למהירות מקסימלית זהה לדגם ה-AWD. המנוע שמותקן על הסרן האחורי מפיק 168 כ״ס ומומנט מיידי של 36 קג״מ.

עיצוב

האיוניק 5 נוצרה תחת שרביט העיצוב של סאנגיופ לי, המעצב הראשי של תאגיד יונדאי-קיה, שאמון בין השאר גם על השפה העיצובית החדשה של דגמי קיה וג׳נסיס. העיצוב של האיוניק 5 מתאפיין בקווים חדים, עם חזית סגורה כמובן ופנסי לד מלבניים. נעשה גם שימוש בידיות צצות כדי להפחית גרר ולקבל עוד כמה נקודות על אווירודינמיות ובחלק האחורי פס תאורת לד לרוחב דלת תא המטען החשמלית כמובן. את הלוק העתידני משלימים חישוקי ״20.

בתוך האיוניק 5 – חגיגה. ביונדאי דאגו להדגיש שוב ושוב את השימוש בחומרים הממוחזרים. העיצוב הנקי מזכיר את זה של דגמי טסלה, עם צמד מסכים ללוח המחוונים ומערכת המולטימדיה, תצוגת נתונים עילית (Head Up Display), הרבה מאוד מקום ומושבים מרווחים מלפנים ומאחור, ואולי קצת פחות נוחים למי שיישב באמצע. החידוש הרציני הוא הקונסולה המרכזית שבין הנהג לנוסע מלפנים שזכתה לשם המפוצץ Universal Island וניתנת להזזה על גבי מסילה, כמו כל המושבים ברכב. יש גם שקעי טעינה והרבה, והאיוניק 5 גם תומכת בתקן Vehicle-to-Load (V2L) החדש, המאפשר להפעיל מכשירי חשמל, בדיוק כפי שניתן לראות באחד הסרטים ששיחררה יונדאי 👇

בטיחות

האיוניק 5 מגיעה עם כל מערכות הבטיחות המתקדמות שיש לקונצרן יונדאי-קיה להציע, כולל שינוי נתיב באופן אוטומטי, הפחתת מהירות בעיקולים ומערכת שכל תפקידה לסייע במניעת תאונות ע״י שמירת מרחק מהרכב שמלפנים וניתוח סביבת הנהיגה. ביונדאי גם יציעו כאופציה מראות וירטואליות באמצעות מצלמה (DSM), המקרינות את המתרחש בסביבת הרכב על גבי מסכים בדלתות, כמו שקיים באאודי e-tron. בסמוך להגעת האיוניק 5 לישראל יפורסמו פרטים נוספים על מפרט הבטיחות.

תמונות: יצרן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו