חשמלית אורבנית עם עודף מ-100,000 ש״ח: ליפמוטור T03 בישראל
loader image

חשמלית אורבנית עם עודף מ-100,000 ש״ח: ליפמוטור T03 בישראל

קריאה

המהפכה הקטנה

אפשר כבר לומר בבטחון שמהפכת הרכבים הסיניים נמצאת בעיצומה, לאחר שסין הפכה למדינה שממנה מגיעים הכי הרבה מותגים, נכון לכתיבת שורות אלה, לשוק הרכב הישראלי. וההיסטוריה הפעם היא כפולה, כי מעבר לעובדה שמדובר במותג רכב חדש מסין, הפעם מדובר ביבואן ותיק במיוחד, מטרו מוטור, המוביל את שוק הדו-גלגלי בישראל, וליפמוטור הוא למעשה מותג הרכב הראשון שהיבואן מנחית בישראל בייבוא סדיר, מה שהופך אותנו למדינה הראשונה בעולם מחוץ לסין שבה המותג משווק.

ליפמוטור T03
ליפמוטור T03

נעים להכיר

ליפמוטור (Leapmotor) הוא יצרן צעיר יחסית שנוסד רק ב-2015, אבל למרות הפז״מ הקצר, מדובר ביצרן הרכב החשמלי הצומח ביותר בסין, שמסר השנה כבר למעלה מ-100,000 כלי רכב. כמו מותגים סיני נוספים, גם ליפמוטור מתגאה בכושר פיתוח וייצור עצמי, מה שמצמצם את התלות במפעלים וחברות אחרות ומעלה את יכולת הייצור. בין שאר הדברים שהמותג מייצר בעצמו ניתן למצוא את מארז הסוללות (לא כולל הסוללות עצמן), בקרת המנוע החשמלית, היכולות האוטונומיות ורכיבי ליבה נוספים. ליפמוטור T03 הוא הסנונית הראשונה שנוחתת בישראל, מתוך היצע כולל של שלושה דגמים בסה״כ בפורטפוליו של היצרן, לצד ה-C11, ה-D-SUV (החתיך יש לציין) שצפוי גם הוא לנחות אצלנו בהמשך, וה-C01, מכונית הסדאן שמזכירה בצורה מחשידה את מרצדס EQS ויונדאי איוניק 6.

בארץ, היצרן בחר למקם את אולם התצוגה במתחם פי גלילות, במבנה שבעבר שימש את חברת בטר פלייס.

ליפמוטור T03
ליפמוטור T03

ליפמוטור T03 – החשמלית הזולה בישראל

הבשורה הצרכנית שמביאה ליפמוטור, היא ה-T03 הקומפקטית, שמזכירה מעט במידות את יונדאי i10 וקיה פיקנטו: בסיס גלגלים באורך 240 ס״מ, 362 ס״מ אורך, 165 ס״מ רוחב ו-157 ס״מ גובה. תא המטען, כצפוי, לא גדול במיוחד עם 210 ליטרים בלבד, אבל אם תקפלו את שורת המושבים מאחור, הנתון הזה כבר יקפוץ ל-508 ליטרים.

ליפמוטור T03 מציגה עיצוב עדכני עם מראה ״בימבה״ אורבנית. עיצוב הפנים שומר על מראה נקי ומינימליסטי, עם מסך מגע בגודל 10.1 אינץ׳ עבור המולטימדיה ותכונות שונות של הרכב, כולל תמיכה באנדרואיד אוטו ואפלי קארפליי, לצד לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 8 אינץ׳. ולמרות שהיא ממש קטנה, ליפמוטור T03 גם יודעת לבצע עדכוני OTA, מה שרכבים גדולים ויקרים ממנה באופן משמעותי עדיין לא יודעים לעשות. רשימת האבזור כוללת בנוסף גג שמש פנורמי, חיישני חניה מלפנים ומאחור, מצלמת רוורס מקורית, הנעה ללא מפתח, בקרת אקלים כולל הפעלה וכיבוי משלט הרכב, חישוקי ״15, בקרת שיוט ועוד.

מבחינה טכנית, הבשורה הטובה היא שליפמוטור T03 מבוססת על פלטפורמה חשמלית ולא עברה הסבה או התאמה מפלטפורמה המיועדת למנוע בעירה פנימית. כן ג׳ילי, אנחנו מדברים אלייך 😉 וזה כמובן מגיע עם לא מעט יתרונות, כשהבולט מכולם כמובן הוא היכולת לנצל את חלל הפנים בצורה טובה יותר, לצד היעדר תעלת הינע ויותר חלל ליושבי הרכב.

ליפמוטור T03
ליפמוטור T03

ליפמוטור T03 צוידה בסוללה בקיבולת 41.2 קוט״ש, המאפשרת טווח של 280 ק״מ בין טעינות לפי תקן WLTP. טעינת AC ביתית מתאפשרת בהספק של עד 7 קילוואט (3.5 שעות מ-30 ל-80 אחוז סוללה), טעינת DC מהירה מתאפשרת בהספק מקסימלי של 50 קילוואט (מ-30 ל-80 אחוז סוללה בתוך פחות מ-40 דקות).

המנוע המותקן מלפנים מפיק 108 כ״ס ו-4 שניות מ-0 ל-50 קמ״ש. כן כן, 50 קמ״ש. המהירות המירבית מוגבלת ל-140 קמ״ש.

בסעיף מערכות הבטיחות תקבלו 2 כריות אוויר בלבד, והתקנה מקומית של מערכת המתריעה מפני סטייה מנתיב הנסיעה ושמירת מרחק. את מבחן הריסוק של Euro NCAP האירופאי, ליפמוטור T03 טרם עברה.

ברוכה הבאה לישראל.

ליפמוטור T03 – מפרט טכני מלא בפורמט PDF

מחירים ורמות גימור

דגםמחיר
ליפמוטור T0399,900 ש״ח

תמונות: יצרן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו