קיה חשפה את הדור הרביעי של הקרניבל, המיניואן שקורץ לחובבי ה-SUV
loader image

קיה חשפה את הקרניבל החדש

קריאה

האח הגדול

האח הגדול ביותר בהיצע הדגמים של המותג הקוריאני שעם ישראל אוהב יותר מאבטיח ובולגרית ביום חם, קיה, מוצג בדור הרביעי שלו תחת הקונספט Grand Utility Vehicle, סוג של קריצה לכת ה-SUV ההולכת וגדלה. בקיה טוענים שהדור החדש של הקיה קרניבל, שניכר כי המעצבים השתדלו לתת לו יותר מראה של SUV מאשר מיניואן, הוא שילוב של חדשנות, מרחב, גמישות וסגנון.

לפחות לגבי החלק האחרון אני נוטה להסכים איתם. הקרניבל החדש מציג בסיס גלגלים של 309 ס״מ, ארוך ב-3 ס״מ מהדגם הנוכחי, אורך כולל של 515 ס״מ, גובה של 174 ס״מ ורוחב של 199 ס״מ. בקיה טוענים שכל הספייס הזה יאפשר לקרניבל תצורה של שלוש ואפילו… ארבע שורות. בחזית הוא קיבל תאורת יום ופנסי ה-LED עוצבו כחלק מהגריל, ומלבד שתי ״גומות״ על מכסה המנוע, לא נרשמה דרמה במחברות המעצבים.

פותחת דלתות

מבפנים סביבת הנוסעים חדשה לגמרי, כולל אופציה ללוח שעונים דיגיטלי. צג מולטימדיה בגודל של עד ״12.3 תומך באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ידאג שכל יושבי הרכב יוכלו לשמוע את כוכבי הילדים בצורה אופטימלית. צג המולטימדיה ״התאחד״ עם לוח השעונים במראה שקצת מזכיר את הדור הנוכחי של צמד המסכים במרצדס.

כאופציה, יש לכם אפילו מצלמות אבטחה לילדים בשורות מאחור, כדי שתוכלו לוודא שהגוזלים החמודים נרדמו או סתם לא שחררו את חגורות הבטיחות ואפילו… מיקרופון פנימי, כמו בסקודה קודיאק, המאפשר לכם לדבר אל הנוסעים מאחור מבלי לצעוק. שמעתם את זה ילדים? תפסיקו לריב! ורוצים את הפיצ׳ר הכי גאוני? קבלו: נגיד שיש לכם ילדים קטנים שקצת מתקשים לפתוח את דלתות ההזזה הכבדות? אז בלחיצת כפתור אתם יכולים להגדיר שהן ייפתחו ל-ב-ד כשמישהו עומד מולן. איך אומרים שאפו בקוריאנית?

לא פורסמו יותר מדי פרטים על היצע המנועים, אבל על תיבת ההילוכים דווקא כן, אוטומטית בעלת 8 מהירויות שיודעת לשלוח את כל הכוח לגלגלים הקדמיים בלבד. ״לפי פרסומים זרים״, הוא ישווק עם מנוע מסדרת "SmartStream" של קונצרן יונדאי-קיה בנפח 3.5 ליטרים בנזין V6 המפיק 290 כ״ס ומומנט מירבי של כ-35 קג״מ. גרסת הדיזל 4 צילינדרים 2.2 ליטרים תפיק כ-200 כ״ס ומומנט מירבי של כ-45 קג״מ.

אבזור הבטיחות כולל בין השאר זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, מערכת למניעת התנגשות ברכב שמלפנים, מערכת לניטור רכב בשטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, מערכת לשמירה על הנתיב, מערכת המתריאה בפני עייפות נהג, מערכת המונעת את פתיחת הדלתות במקרה של רכב מתקרב ועוד…

ריפוד בצבע של במבה. איך לא חשבו על זה קודם?

השיווק של הקיה קרניבל החדש אמור להתחיל בישראל במחצית השניה של 2021, אז גם נדע יותר פרטים על המנועים, פיצ׳רים ואבזורים שיגיעו לכאן.

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו