אחרי המתנה ארוכה מדי: טויוטה מביאה לישראל את ההיילנדר בייבוא סדיר
loader image

סופסוף הוא אצלנו בייבוא סדיר: טויוטה היילנדר, SUV עם שבעה מקומות

קריאה

ההמתנה השתלמה

כמעט 200 יחידות שהובאו לישראל בייבוא אישי או מקביל, הספיקו ליוניון מוטורס יבואנית טויוטה לישראל כדי להבין שסוף כל סוף הגיע הזמן שהטויוטה היילנדר (Toyota Highlander), ה-Mid Size SUV עם שבעת המושבים יעשה עלייה באופן רשמי מפס הייצור באינדיאנה, ארה״ב. ההיילנדר מגיע אלינו בגרסה ההיברידית ולמעשה הוא היחיד בקטגוריה שלו עם הנעה בתצורה כזאת (שמתי בצד דגמי יוקרה, כן?). קטגוריית ה-SUV שבעה מקומות בארצנו הקטנטונת רותחת מתמיד, קצת אחרי שסובארו השיקה בישראל את האיבולטיס, ופורד עדכנה את האקספלורר. בסוף 2020 ותחילת 2021 אמורים לנחות אצלנו גם היונדאי סנטה פה החדש לאחר שעבר מתיחת פנים, ולאחריו יגיעו גם היונדאי פליסייד, הקיה קרניבל והקיה סורנטו החדשים.

הטויוטה היילנדר מבוסס על פלטפורמת TNGA-K שמארחת בין השאר גם את הסיינה, ה-RAV4, הקאמרי וגם את לקסוס ES. גנים טובים. יחידת ההינע משלבת בין מנוע בנזין אטמוספרי ארבעה צילינדרים בטור בנפח 2.5 ליטרים ושני מנועים חשמליים, אחד בכל סרן. יחד הם מפיקים 244 כ״ס, מומנט מירבי של 24 קג״מ וגם הנעת 4×4 באמצעות טכנולוגיית AWD-i שאפשר למצוא בדגמים נוספים של טויוטה, כמו היאריס קרוס וה-RAV4. המנועים מוזנים מסוללת ניקל-מתכת הייבריד בקיבולת 1.9kWh הממוקמת מתחת לשורת המושבים השניה. נתון צריכת הדלק עומד על 17.2 ק״מ לליטר.

הטויוטה היילנדר החדש מרווח למדי ומצטיין בבסיס גלגלים של 2,850 מ״מ. הוא מסתיים לאחר 4,966 מ״מ באורך, 1,930 מ״מ ברוחב ו-1,755 מ״מ בגובה. המשקל העצמי שלו מראה 2,084 ק״ג וכשכל המושבים בשימוש, נפח תא המטען מציג נתון לא רע בכלל של 305 ליטרים או 1,882 ליטרים כשהשורה השניה והשלישית מקופלות.

סביבת הנוסעים תוכננה עם דגש על פרקטיות, כשהשורה השלישית יכולה לאכלס גם מבוגרים והשורה השנייה ניתנת להזזה לפנים ולאחור על גבי מסילה. לכל אחת מהשורות מאחור יש פתחי אוורור ושמשות כהות, והנהג והנוסע מלפנים יוכלו ליהנות מהגרסה העדכנית של מערכת המולטימדיה עם מסך ״8 התומך ב-Apple CarPlay ו-Android Auto. עוד ברשימת הפינוקים: משטח טעינה אלחוטי, מושב נהג מתכוונן חשמלית (הלו, מה עם מושב הנוסע…?), בקרת אקלים עם איזור נפרד ליושבים מאחור וצג נתונים בגודל "7 בלוח השעונים. גרסת E-XCLUSIVE מוסיפה גג פנורמי נפתח, דלת תא מטען חשמלית, מושבי עור וחישוקי ״20.

הטויוטה היילנדר נוחת אצלנו עם תעודה ובה הציון 8 שקיבל בבטיחות. הוא כולל את חבילת Toyota Safety Sense 2.0, הכוללת מערכת קדם התנגשות, זיהוי הולכי רגל ביום ובלילה, זיהוי רוכבי אופניים במהלך היום (כי מי מכם רוכב על אופניים בלילה?), בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על מרכז הנתיב, זיהוי תמרורים, זיהוי רכב בשטח מת ורכבים חוצים מאחור.

צ׳ק אאוט

הארנק על השולחן? עבור גרסת הכניסה של הטויוטה היילנדר, ה-E-Motion תשלמו 289,900 ש״ח. עבור גרסת E- XCLUSIVE תצטרכו להוסיף 15,000 ש״ח נוספים לתג המחיר המלא שעומד על 304,900 ש״ח. מדובר בתמחור אטרקטיבי אל מול המתחרות הישירות כמו הפורד אקספלורר (354,900 ש״ח לגרסה היחידה שמשווקת בארץ), סובארו איבולטיס (החל מ-299,000 ש״ח) והשברולט טראוורס (החל מ- 253,345 ש״ח). היתרון של ההיילנדר הוא הסמל שהוא נושא בחזית, מהדברים שישראלים אוהבים כמעט כמו ימי חמישי שחותמים את השבוע. אז נכון שחיכינו יותר מדי זמן וההיילנדר צריך להתקבל במטחי אורז בנתב״ג, אבל חבל שביוניון מוטורס לא ניצלו את המאורע החגיגי כדי להביא יחידות הנעה נוספות וחזקות יותר.

תמונות: טויוטה

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו