לנד רובר חושפת את הדיסקברי 5 החדש לאחר מתיחת פנים
loader image

לנד רובר דיסקברי 5 נחשף לאחר מתיחת פנים

קריאה

ה-5 מתחדש

ארבע שנים לאחר שהושק ב-2017, לנד רובר דיסקברי 5 החדש, שהבריטים מתעקשים לכנות “The New Discovery” עובר מתיחת פנים של אמצע החיים. ועם כל הכבוד לעקשנות של הבריטים, אמשיך לכנות אותו דיסקברי 5…

הדרמה הגדולה היא בעיקר מתחת למכסה המנוע ולצערי לא בדלת תא המטען. הוא ישווק עם ארבעה מנועים מסדרת Ingenium, כששלושה מהם מצוידים במערכת תמיכה היברידית 48 וולט (Mild Hybrid או MHEV) הנותנת בוסט חשמלי, חוסכת בדלק ותורמת לביצועים, בעיקר ביציאה מהמקום וכשצריך עוד קצת כוח בעקיפות. מנוע ה-P360 בנזין 6 צילינדרים בטור בנפח 3 ליטרים הוא החזק ביותר בהיצע ויפיק כ-360 כ״ס (6.2 שנ׳ מ-0 ל-100 קמ״ש) ומומנט מירבי של כ-50 קג״מ כבר ב-1,750 סל״ד. חובבי הדיזל יוכלו לבחור במנוע 6 צילינדרים בטור בנפח 3 ליטרים המפיק 250 כ״ס ו-57 קג״מ כבר ב-1,250 סל״ד (7.6 שנ׳ מ-0 ל-100 קמ״ש) או אותו מנוע בדיוק המפיק 300 כ״ס ב-1,500 סל״ד (6.5 שנ׳ מ-0 ל-100 קמ״ש). כאמור, שלושת המנועים הללו מצוידים במערכת תמיכה היברידית. המנוע הרביעי, 2 ליטר בנזין ארבעה צילינדרים המפיק 300 כ״ס ומומנט מירבי של כ-40 קג״מ נמצא גם בדיפנדר החדש ומתהדר בנתון של 6.9 שניות מעמידה ל-100 קמ״ש.

העיצוב החיצוני נותר דינמי וזורם, כשבחזית ומאחור הוא זוכה לפגושים חדשים עם כונסים וגריל ״כוורת״ כמו בדגמים האחרים העכשוויים של המותג. תאורת LED ותאורת יום חדשה מעניקות לו עוד קצת אופי, אבל… Oh Dear! כשמסתכלים עליו מאחור מגלים את אחת התאונות הקשות ביותר בהיסטוריה של עיצוב הרכב – דלת תא המטען. כשהושק ב-2017 ניכר היה שהמעצבים ניסו לשמור על מראה הדלת האחורית של הדיסקברי 3 והדיסקברי 4. אחרי שספגו קילומטרים של ירידות וביקורות, היתה להם הזדמנות מצוינת לתקן, אבל אתם יודעים, עקשנות של בריטים. ומה שהכי מעצבן זה שהעיצוב של הדיפנדר הוכיח שאצלם זאת לא בעיה של כישרון או יכולת, זאת בעיקר בעיה של רצון. מקווה שיתקנו בדיסקברי 6 וכמו דונלד טראמפ – נאלץ להמתין עוד ארבע שנים.

ממלכת העור והגאדג׳טים

תא הנוסעים שודרג במערכת ה-Pivi המצוינת שערכה הופעת בכורה בדיפנדר החדש ומאז הותקנה בדגמים נוספים של יגואר ולנד רובר. המסך בגודל ״11.4 תומך ב-Apple CarPlay ו-Android Auto ובעדכוני תוכנה OTA שאני מקווה מאוד שיהיו זמינים בארץ. הם ככל הנראה לא יהיו זמינים, אבל תהיו אופטימיים, מה אכפת לכם? הדיסקברי 5 החדש גם קיבל את ההגה החדש של הדיפנדר ומאחוריו לוח שעונים דיגיטלי בגודל ״12.3 היודע להציג מפות בתלת מימד. חלק משקעי ה-USB שודרגו ל-USB Type C ויש סה״כ שמונה שקעים שיטעינו לכל הנוסעים את הטאבלטים והסמארטפונים. הוא מצויד במערכת טיהור האוויר החדשה של יגואר לנד רובר שיודעת לחסום חלקיקי אוויר מזיקים. קלאסי לתקופת קורונה. אוהבים לבקר בבריכה או בים? גם בגרסה הזאת תוכלו לענוד צמיד עמיד במים שיאפשר לכם להשאיר את המפתחות ברכב ולפתוח אותו ע״י הצמדת הצמיד לאות O בכיתוב Discovery שעל דלת תא המטען מאחור. כבר כתבתי מה אני חושב עליה, לא? עוד ברשימת האבזור: משטח טעינה אלחוטי, מערכת שמע של Meridian, אופציה לקיפול חשמלי של המושבים מאחור ומערכת בקרת אקלים עם ארבעה אזורים.

קודם כל דיסקברי

חתיך חתיך (חוץ מדלת תא המטען), אבל בואו לא נתבלבל: הדיסקברי 5 היה ונשאר חיית שטח קשוחה. הוא יודע לגרור 3.5 טון (עם בלמים) ויש לו מערכת שיודעת לשלוח את הכוח לסרן שהכי צריך אותו לצורך אחיזה אופטימלית. מתלי האוויר, מערכת Terrain Response 2, מערכת ה-ClearSight ההופכת את מכסה המנוע לשקוף ונסיעה במים בגובה של עד 90 מ״מ (מוביל בנתון הזה מבין כל רכבי הסטוק), כמו בדיפנדר החדש, נמצאים פה גם כן.

לסיכום

לאחר שעבר את מתיחת הפנים המתבקשת, הלנד רובר דיסקברי 5 מיישר קו עם כל הטכנולוגיות הנדרשות ל-SUV שבעה מקומות יוקרתי בשנת 2021 כדי להתמודד מול אאודי Q7, וולבו XC90 ו-מרצדס GLE. הוא צפוי להגיע אלינו ברבעון הראשון של 2021 כדי להמשיך מורשת מפוארת של רכבי שטח עם יכולות יוצאות דופן, לצד טכנולוגיה מתקדמת ואיכות חומרים השניה רק לסדרת הריינג׳ רובר. כבעלים לשעבר של שלושה רכבי דיסקברי 4 שגם בילה כמה ימים עם הדור היוצא של הדיסקברי 5 אני יכול לומר בוודאות שזה הרכב הכי טוב שהיה לי. נקודה. הידיעה שבלחיצת כפתור הסלון המפואר הזה, כרכב סטוק, יכול לצלוח מכשולים שכדי לעבור אותם המתחרים שלו צריכים לעצור קודם בגתוס או ראסטה, נותנת לנהג שקט ותחושת גאווה קטנה. החסרון שלו היה ונשאר תג המחיר שהיה יכול לרדת עם גרסה היברידית או היברידית נטענת שלפי השמועות, היצרנית מסוליהול עתידה לחשוף במהלך 2021.

תמונות ומדיה: לנד רובר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו