לנד רובר משיקה בישראל את האיווק והדיסקברי ספורט בדגמים היברידיים נטענים
loader image

עושים עלייה: לנד רובר דיסקברי ספורט וריינג׳ רובר איווק בדגמים היברידיים נטענים

קריאה

שקע כפול

חברת המזרח, יבואנית לנד רובר ויגואר לישראל, מתחילה לשווק את הריינג׳ רובר איווק ודיסקברי ספורט בגרסאות ההיברדיות נטענות (פלאג אין). שתי הגרסאות מצטרפות לשני דגמים שכברו חושמלו בהיצע הדגמים של היצרנית מסוליהול, הריינג׳ רובר והדיפנדר החדש, שגם כן צפוי להגיע אלינו ברבעון הראשון של 2021.

שני הדגמים מבוססים על אותה פלטפורמה של לנד רובר, המורכבת ממנוע טורבו בנזין שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר, המפיק 200 כ״ס ו-28 קג״מ מומנט שיורדים לגלגלים הקדמיים בלבד באמצעות תיבת 8 הילוכים אוטומטית. המנוע החשמלי שנמצא על הסרן האחורי, מפיק 109 כ״ס ומומנט מיידי של 26 קג״מ, כשהוא מוזן מסוללת ליתיום יון בקיבולת 15 קוט״ש. ביחד, הם מפיקים 309 כ״ס ומומנט מירבי של 55 קג״מ, ומכאן גם השם p300e. בכל דגמי לנד רובר האות הראשונה מייצגת את סוג המנוע, דיזל או בנזין, והמספר הממשיך מציין את כוחות הסוג שהוא יודע להפיק. האות e מסמלת את העובדה שמדובר בדגם היברידי נטען. אלו היו 30 שניות במסגרת הפינה ״עובדות שלא ישנו את חייכם״.

יחידת ההינע הזאת מזניקה את האיווק מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 6.4 שניות, עד למהירות מירבית של 213 קמ״ש. בדיסקברי ספורט הנתונים עומדים על 6.6 שניות ו-209 קמ״ש. טווח הנסיעה על חשמל בלבד עומד על 55 ק״מ ועד למהירות של 135 קמ״ש. לנד רובר משתמשת בפלטפורמה נוספת, p400e עבור הדגמים הגדולים יותר שלה, כמו הדיפנדר והאחים הגדולים ממשפחת ריינג׳ רובר. מלבד פתח הטעינה בצד שמאל מאחור וחיווי מתאים על גבי לוח השעונים, מדובר בדגמים זהים לאלו עם מנועי הדיזל והבנזין.

בשני הדגמים ניתן לבחור מבין שלושה מצבי נהיגה: 1. היברידי המשלב בין שני המנועים 2. EV המאפשר נסיעה על המנוע החשמלי בלבד 3. Save Mode לנסיעה על מנוע הבנזין, טעינת הסוללה ושמירת האנרגיה לנסיעה על חשמל או מצב היברידי לכשתרצו.

באופן מפתיע, מתבקש ולא אופייני לרכבים היברידיים נטענים, אפשר להטעין את שני הדגמים גם ממטען DC מהיר ולא רק AC. מטען מובנה (On Board Charger) בהספק של 7 קוט״ש מאפשר להטעין 80% מהסוללה באמצעות מטען DC ציבורי מהיר בתוך כ-30 דקות. מטען AC ביתי יבצע את המשימה בתוך כשעה וחצי ושקע רגיל בתוך כשבע שעות.

לנד רובר דיסקברי ספורט היברידי נטען ישווק ברמת גימור S הבסיסית ביותר של המותג, או ברמת גימור S Plus. עבור הראשונה תשלמו 390,000 ש״ח והשנייה 420,000 ש״ח. את הריינג׳ רובר איווק תוכלו לרכוש ברמת גימור S בלבד ותג מחיר של 415,000 ש״ח. רמות הגימור הגבוהות והמאובזרות יותר, SE ו-HSE לא יגיעו לישראל בגרסאות חשמליות בייבוא סדיר בשלב זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו