לנד רובר מחשמלת את הדיפנדר ומרחיבה את היצע הדגמים • Car Blog | מגזין רכב, חדשות רכב, ביקורות רכב.
loader image

לנד רובר מחשמלת את הדיפנדר ומרחיבה את היצע הדגמים

קריאה

בטבע שלו

״תיזהר, יש פה חשמל״

פלאג אין לטבע

72 שנים לאחר שהושק לראשונה בגרסתו המקורית, הדיפנדר האייקוני של לנד רובר ממלא סופסוף את הייעוד שלו ושומר על הטבע. עד היום היה ניתן להשיג את הדיפנדר לדורותיו בגרסאות דיזל ובנזין, שמה לעשות… לטבע הן לא עושות טוב. עכשיו לנד רובר מיישרת קו, מחשמלת את הדיפנדר ומציעה אותו גם כהיברידי נטען (Land Rover Defender Plug In Hybrid). לאחר שקיבל את השם P400e, הוא הפך לחמישי בפורטפוליו הדגמים ההיברידים נטענים של היצרנית מסוליהול, אחרי הריינג׳ רובר, הריינג׳ רובר ספורט, האיווק והדיסקברי ספורט.

ייתכן וההשקה מגיעה כשבוע לאחר שג׳יפ השיקה את הרנגלר 4xe, גם הוא היברידי נטען, וייתכן שלא. בכל מקרה, הגרסה המחושמלת של הלנד רובר דיפנדר החדש, מצטרפת לגרסאות הדיזל והבנזין שכבר משווקות בארץ ותהיה החזקה ביותר שלו, לפחות עד שגרסת ה-SVR, שבתמונות ששוחררו עד כה נראית כמו תוצאה של לילה משותף בין הדיפנדר לריינג׳ רובר ספורט.

שוקל יותר, מהיר יותר

בלנד רובר ציידו את הדיפנדר P400e במנוע האינג׳יניום 4 צילינדרים בנזין ומנוע חשמלי בהספק של 105kW היונק את הכוח מסוללה בקיבולת 19.2kWh. יחד הם מייצרים כ-400 כ״ס, מומנט מירבי של 65.2 קג״מ ומאיצים את אגדת השטח האוונגרדית הזאת מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 5.4 שנ׳, נתון די מרשים לאור העובדה שלאור תוספת הסוללות הוא שוקל קצת יותר מ-2.5 טון. 

פלטפורמת D7x של לנד רובר

חיי סוללה

הדיפנדר ההיברידי נטען מבוסס על פלטפורמת D7x החדשה של לנד רובר עם שלדת אלומיניום אחודה (בשונה ממרכב על שלדה), שתוכננה להכיל יחידת הנעה היברידית. כשתרצו להיות ירוקים, תוכלו לנסוע על חשמל בלבד לטווח של עד 43 ק״מ על מצב ״EV Mode״, או לשמור את האנרגיה בסוללה לכשתרצו, באמצעות מצב "Save Mode". בלנד רובר טוענים לצריכת דלק הזויה של 3.3 ליטרים ל-100 ק״מ. נכון לעכשיו, הדיפנדר ההיברידי נטען יהיה זמין רק בגרסת ה-110 הארוכה, עם חמישה מושבים בלבד, כי צריך לאחסן את הסוללה איפשהו…

ויש גם דיזל

בנוסף, בלנד רובר השיקו גרסאות דיזל נוספות של מנוע האינג׳יניום, 6 צילינדרים בטור, בהספקים של 200, 250 ו-300 כ״ס, יחד עם תמיכה היברידית (Mild Hybrid) שעוזרת עוד יותר לחסוך בדלק, מנתקת את המנוע במהירויות שיוט ונותנת כוח ביציאה מהמקום. הדגם הקצר יותר, 90, הושק לראשונה בגרסת Hard Top עם שישה מושבים כאופציה ושלושה מנועי דיזל לבחירה.

הדיפנדר ההיברידי נטען צפוי להגיע לישראל במחצית הראשונה של 2021, אבל לכו תדעו מה יהיה עם הקורונה הזאת…

תמונות: לנד רובר

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו