מרצדס משחררת הצצה אל תא הנוסעים של ה-EQS, ספינת הדגל החשמלית
loader image

מרצדס משחררת הצצה אל תא הנוסעים של ה-EQS, ספינת הדגל החשמלית

קריאה
🌎 חדשות רכב > תא הנוסעים של מרצדס EQS

השינוי מתחיל מבפנים

מרצדס ממשיכה לחשוף את ספינת הדגל החשמלית שלה, ה-EQS, תחת הקונספט של שמעון פרנס: ״סבלנות, היא הדרך המהירה ביותר״. הפעם, היא משחררת הצצה רצינית אל תא הנוסעים המפואר, העתידני ומפיל הלסתות של הדגם שבאופן לא מפתיע קיבל הרבה מאוד השראה מהמקבילה שלו עם מנוע הבעירה הפנימית, המרצדס S-Class החדשה. החשיפה המלאה אגב, תתקיים ב-15 באפריל 2021, לקראת תחילת שיווק בחצי הראשון של 2022.

הדבר הראשון שרואים בתא הנוסעים החדש, הוא מסך ה-Hyperscreen העצום, OLED בגודל ״56 המשתרע מצד לצד וכולל לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ״12.3, צג מולטימדיה בגודל ״17.7 ומסך עבור הנוסע, שמתעמעם באופן אוטומטי ברגע שהוא רואה שהנהג מביט לעברו. אה, ויש גם את פתחי האוורור בצורת טורבינה או מנוע סילון, מה שמצית לכם את הדמיון. במרצדס מספרים שמלבד העובדה שהמסך הענך הוא סופר מתקדם, הוא גם עמיד מפני שריטות והשתקפויות. צג המולטימדיה מתחבר למערכת סאונד פסיכית של Burmester עם 15 רמקולים והספק של 710 וואט. הקטע הקריפי הוא, שה-EQS כל כך חכמה, שהיא משתמשת במצלמות, במד הטמפרטורה וחיישני התאורה, כדי לדעת מה מצב הרוח שלכם ורמת הסטרס, כדי להתאים את תא הנוסעים כך שירגיע אתכם. עייפים? היא תדע להרדים אתכם ע״י הגדרה מתאימה של הכסא, הסאונד, התאורה בתא הנוסעים ועוד.

צג המגע המתקדם נותן גם פידבק האפטי למשתמש, וע״י עוצמת הלחיצה אפשר לנבור בתפריטים בצורה אינטואיטיבית יותר. מערכת המולטימדיה החדשה היא לא רק יפה, היא גם מריצה את גרסת ה-MBUX העדכנית ביותר, שהופכת את העוזרת האישית ברכב, "Hey Mercedes" שהיא בת הדודה הרחוקה של סירי לחכמה עוד יותר ומאפשרת לה להשתמש בבינה מלאכותית כדי להפוך את החיים שלכם להרבה יותר יותר קלים, תוך שהיא יכולה להפעיל כמות שיא של פיצ׳רים ביחס לדגמים קודמים. ה-EQS צוידה, איך לא, גם בתצוגת נתונים עילית HUD וגם כאן ניתן לבחור מבין שתי אופציות, כשהגדולה מבין השתיים מקרינה על פני שטח בגודל של ״77 באמצעות שימוש במציאות רבודה (Augmented Reality).

למי שעבורו כל הטכנולוגיה הזאת היא קצת טו מאץ׳, יש לי חדשות טובות: אפשר לקבל את ה-EQS עם סביבת הפנים המוכרת מה-S-Class החדשה, עם השינויים הנדרשים בין רכב בעירה פנימית לרכב חשמלי, כשההבדל המהותי הוא כמובן המקום שנחסך בשל היעדר בתיבת הילוכים. פתחי האוורור הצרים עלו אל מעל לוח המחוונים העצום ונעשה שימוש מאסיבי בתאורת אווירה חכמה, המתאימה את עצמה למצב הרוח של הנוסעים ברכב, לסגנון המוזיקה, או לפי בחירה אישית. כפי שזה נראה בתמונות, מדובר במקום מושלם לדייט רומנטי.

הלקוחות המאושרים שיזכו לקנות את ה-EQS יוכלו לבחור מבין שתי אופציות למושבים מלפנים, Comfort בגרסה הרגילה או מושב ספורטיבי יותר ברמת הגימור AMG Line. כאופציה, ניתן לקבל גם את המושבים מאחור כשהם מתכוונים חשמלית ואפילו מחוממים/מאווררים וכדי שלא יהיה משעמם גם לנוסעים שלכם, הם קיבלו צמד מסכים, אחד לכל נוסע. ואחרי שהוצאתם כ״כ הרבה כסף על רכב, אתם הולכים לקחת נשימה עמוקה, לא? אז מסנן חלקיקים מיוחד המותקן בתא הנוסעים יודע לסנן 99% מהחלקיקים באוויר, 86% מהוירוסים ו-90% מהבקטריות. איפה הם היו לפני הקורונה איפה?

מרצדס מספקת הצצה אל תא הנוסעים של ה-EQS, ספינת הדגל החשמלית החדשה

הנדיבות של מרצדס לגבי הפרטים בתוך תא הנוסעים, הסתיימה כשמדובר בחלק החיצוני. ממה שכן נודע עד עכשיו, זה מקדם הגרר 0.20 שהופך אותה למכונית בייצור סדרתי עם הנתון הטוב בעולם (חולקת את הפסגה עם טסלה מודל S החדשה וה-Lucid Air). כשהלקוחות יוכלו לבחור גם מבין חישוקי ״19 ועד ״22. דבר נוסף שגנב את ההצגה בתערוכות הרכב ובהצצות הדיגיטליות שסיפקה מרצדס, הוא הגריל בחזית, שהפך כמובן לשטוח כמו בכל רכב חשמלי ושם צפוי להיות שימוש במשולש של מרצדס, כפי שראינו לאחרונה ב-C-Class החדשה. בכל הנוגע לדברים החשובים, כמו הטווח בין טעינות, גודל הסוללה והספק המנועים החשמליים גם כן נרשמה קמצנות, אבל כפי שכבר פורסם בעבר, הטווח הריאלי שלה (לא WLTP, כן?) צפוי להיות בסביבות ה-500 ק״מ.

תמונות: מרצדס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו