ספינת הדגל החשמלית הושקה: מרצדס EQS ⚡ שוברת שיאים
loader image

ספינת הדגל החשמלית הושקה: מרצדס EQS ⚡

קריאה
🌎 השקה עולמית > מרצדס EQS ⚡

שיא השיאים

לאחר ציפייה ארוכה ואינספור טיזרים ששוחררו, מרצדס השיקה רשמית את ה-EQS, הדגם החשוב ביותר שלה לשנת 2021, ואחד החשובים בהיסטוריה של המותג. לצד ההתרגשות הגדולה מהטכנולוגיות שטרם פגשנו (פרטים בהמשך), חשוב לזכור שאתם קרוב לוודאי רואים לראשונה את המכונית שתסיים את דרכה של האמא המיתולוגית שלה, המרצדס S-Class שמחזיקה בכינוי ״המכונית הטובה בעולם״.

המרצדס EQS בהחלט עונה על רשימת הציפיות הארוכה שהיא יצרה, החל מרגע חשיפת דגם הקונספט. נתחיל בטווח שפורסם עוד טרם ההשקה, שם מרצדס מטפסת אל ראש הטבלה ומדיחה משם את טסלה, עם נתון רשמי של 770 ק״מ בין טעינות לפי תקן WLTP. גם אם נעשה את החישוב הרגיל ונפחית 20% מהנתון הזה, עדיין מגיעים למספר בלתי נתפס במונחים של היום: למעלה מ-600 ק״מ. חכו עם הלסת, יש עוד בהמשך.

העיצוב החיצוני קצת מאכזב אותי באופן אישי, ולו מהסיבה שסדרות ה-S-Class תמיד הציגו את העתיד של דגמי מרצדס בקטגוריות נמוכות יותר שיבואו אחריה. כאן, במרצדס הלכו על הכלאה בין שפת העיצוב שראינו ב-EQC לבין ה-S-Class החדשה. טוויסט מעניין או יציאה עיצובית אין כאן ממש וחבל. מה גם שדגמי הקונספט שהוצגו יצרו ציפיות לא קטנות בכל הקשור לנראות החיצונית שלה. ועדיין, החלק העליון של החזית החדשה זהה כמעט לחלוטין ל-EQC, ממנו הגיעו גם החישוקים הקלים (״19-״22), והחלק התחתון זהה למה שיש ב-S-Class החדשה, כמו גם הידיות הצצות שמסייעות לאוירודינמיות. הצביעה הדו גוונית מזכירה את המייבאך S-Class החדשה ובחלק האחורי אותה הכלאה בין ה-EQC ל-S-Class נראית הרבה יותר טוב עם פס הלד לרוחב כל הזנב. אגב, בזכות העיצוב החלק לחלוטין, גם בעיצוב היא שוברת שיא חדש עם מקדם גרר של 0.20 Cd.

ה-EQS היא עצומה מבחינת מידות: 521.6 ס״מ אורך, 192.6 ס״מ רוחב, 151.2 ס״מ גובה והנתון הכי מרשים: בסיס גלגלים של 321 ס״מ, 4.5 ס״מ יותר מה-S-Class הרגילה. זה מתאפשר כמובן בזכות הפלטפורמה החשמלית והחסכון במקום שנדרש עבור המנועים החשמליים ביחס למנועי הבנזין והדיזל. בתא המטען תמצאו 610 ליטרים, 60 יותר מה-S-Class הרגילה, ו-1,770 ליטרים כשהמושבים מאחור מקופלים. היא גם צוידה במתלי אוויר שיכולים להנמיך ולהגביה אותה בהתאם לצורך, מתבקש במכונית ששוקלת 2,585 ק״ג.

פיצ׳ר נחמד וגימיקי נוסף הוא האופציה לפתוח את הדלת, ממש לפתוח אותה פיזית, כשמתקרבים ל-EQS. זה משתפר כשתגלו שאפשר לסגור את הדלת באמצעות תנועת יד או לחיצה על דוושת הבלם, ולא ע״י לחיצה על כפתור כמו המסכנים הללו שנוסעים במייבאך. ללחוץ על כפתור? הצחקתם. בפנים היא כמובן מבוססת על תא הנוסעים של ה-S-Class, כשגם לנוסעים מאחור יש צמד מסכי ״12.3 שהותקנו מאחורי משענות הראש של הנהג והנוסע מלפנים. כאופציה תוכלו לקבל גם עיסוי וחימום למושבים מאחור. יש גם שתי אופציות להגה עם החדש והמוכר מה-S-Class או אחד קטום עם לוק ספורטיבי יותר ברמת הגימור AMG.

שיא נוסף נשבר עם גודל מסך המולטימדיה העצום, ה-MBUX Hyperscreen העצום בגודל ״56 עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ״12.3, צג מולטימדיה בגודל ״17.7 ומסך נוסף עבור הנוסע מלפנים בגודל ״12.3 שזמין רק במידה ומישהו יושב ליד הנהג וחיישן מיוחד שיודע לכבות אותו במקרה שהנהג יעיף אליו יותר מדי מבטים. ראו הוזהרתם. הוא גם עשוי מזכוכית עמידה במיוחד שמונעת כאבי לב מיותרים במקרה של שריטות. כאופציה תוכלו לקבל את ה-EQS גם עם הדשבורד של ה-S-Class הרגילה אם כל הטכנולוגיה הזאת גדולה עליכם.

במרצדס טוענים שה-EQS היא גם המכונית השקטה ביותר שלהם. מעבר לשקט של המנועים החשמליים, הותקנו שמשות עם בידוד כפול וגם מערכת השמע של Burmester, עם 15 רמקולים והספק של 710 וואט, יודעת לסייע בהפחתת הרעשים.

סוללת הליתיום יון במרצדס EQS היא בקיבולת 108.7 קוט״ש (שיא נוסף) בשתי רמות הגימור: 450 ו-680 4MATIC. ניחשתם נכון, בדגם ה-450 יש מנוע אחד בלבד בסרן האחורי שמפיק 330 כ״ס ומומנט מיידי של 55 קג״מ. גרסת הקצה עם ההנעה הכפולה, ה-EQS 580 מגיעה עם צמד מנועים, אחד בכל סרן, המפיקים יחד 516 כ״ס ומומנט מיידי של 83 קג״מ. כל הטוב הזה מזניק אותה בתוך 4.1 שניות מעמידה ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 210 קמ״ש.

דווקא בכל הקשור למהירות הטעינה לא נרשמה פריצת דרך. במטען AC ביתי בהספק של 11 קילוואט ייקח לכם לילה שלם וקצת, משהו כמו 11 שעות כדי להטעין את הסוללה במלואה. כדי לקצר את הזמן בחצי, היא גם תומכת בטעינת AC של 22 קילוואט. באמצעות מטען DC מהיר בהספק 110 קילוואט תוכלו להגיע מ-10% ל-80% סוללה בתוך 35 דקות בלבד. אם תמצאו מטען מהיר שיודע לתת 200 קילוואט, תוכלו להטעין 300 ק״מ בתוך 15 דקות בלבד. ה-EQS גם מצטיינת בכל הקשור לבלימת טעינה (Regenerative Braking) המטעינה את הסוללות ומעמידה את הנתון של הספק הבלימה על 290 קילוואט. לצורך השוואה, בטסלה מודל S הנתון הזה עומד על 60 קילוואט ו-150 קילוואט באאודי e-tron. תוסיפו עוד שיא לרשימה.

וככה היא נראית בלילה

ה-EQS מגיעה עם שלל פיצ׳רים, גאדג׳טים וטכנולוגיות, כשהניווט מבוסס מציאות רבודה שמציג את הדרך בצורה מרשימה במיוחד, מגיע הפעם כסטנדרט. על תצוגת הנתונים העילית Head Up Display תצטרכו כבר להוסיף עוד כמה לירות. מלבד זה יש בפנים את כל מה שראינו ב-S-Class, כולל היגוי אחורי ורדיוס סיבוב קטן מזה של ה-A-Class, את כל מערכות הבטיחות שרק אפשר לדמיין (בלימה אוטונומית מלפנים ומאחור, בקרת שיוט חכמה, מערכת המגביהה אותה ב-2.8 אינץ׳ במקרה ועומדת להתרחש פגיעה כדי שהשלדה תספוק את האנרגיה של המכה ועוד ועוד.

החדשות הכי טובות הן שישראל צפויה להיות אחת המדינות הראשונות בעולם שבהן ישיקו את ה-EQS החדשה, כשהשיווק יחל כבר במחצית השנייה של 2021.

תמונות: מרצדס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו