MG4 במבחן דרכים
loader image

MG4 במבחן דרכים

קריאה

נותן פור למתחרים

👍 יתרונות: תג מחיר, הנעה אחורית, מרווח פנים, תמורה לכסף

👎 חסרונות: טווח מוצהר, אין אפשרות לנהיגה עם דוושה אחת, אין תא מטען מלפנים

בימים שבהם יוקר המחייה ממשיך לפתוח מהדורות, רכישת רכב חדש הופך לתהליך מורכב ורגיש עוד יותר, ברקע מבול המותגים הסיניים שנחתו כאן במהלך השנתיים האחרונות, והאנומליה בכל הקשור למעבר לרכבים חשמליים, שהצליחו לבלבל לא מעט לקוחות פוטנציאליים.

MG4
הזווית הכי מחמיאה שלו

מתחרים

אז ברקע כל הרעש, דווקא המותג הסיני הראשון שהגיע אלינו אי שם לפני כעשור, MG מבית SAIC הענקית הסינית, הנחית כאן במאי האחרון את MG4, דגם שיצר לא מעט סקרנות עוד כשנחשף לראשונה ביוני 2022 עם כל הנתונים להפוך ללהיט מכירות. החלק האחרון בפאזל היה תג מחיר אטרקטיבי, ואת זה הוא קיבל מהיבואנית לובינסקי, עם מחיר התחלתי של 144,888 ש״ח, כשהמטרה ברורה: לסיים את ההגמוניה של ג'ילי גיאומטרי C שממש השבוע השיקה בארץ את גרסתה החדשה.

MG4 החדש, או שמא צריך לומר הראשון, הוא סוג של ייצור כלאיים מוצלח ש״משחק״ בכמה קטגוריות. מצד אחד הוא סוג של האצ׳בק, שיכול להתחרות בגולף, עם אורך זהה לחלוטין של 428 ס״מ, אבל בכל הקשור למרווח פנים הוא נותן לו נוק אאוט ומנצח אותו בכ-9 ס״מ עם 270.5 ס״מ מול 261.9 ס״מ בגולף. מצד שני, עם אותו בסיס גלגלים, הוא מיישר קו עם טויוטה קורולה ויכול להתחרות גם בסגמנט המשפחתיות.

MG4
אוקי, גם זאת זווית לא רעה בכלל למרות הצלם הגרוע

בואו נזיז לרגע את הגולף ונכניס אותו ראש בראש אל מול מלכת הקטגוריה (אם שמים בצד את טסלה מודל 3 לכמה דקות), ג'ילי גיאומטרי C. בסיס הגלגלים זהה, אבל בגלל ההבדל במרכב ביניהם, שכן הג׳ילי תוכנן כקרוסאובר הגבוה ממנו ב-10 ס״מ (158.2 לעומת 150.4), הוא מפסיד לו בנפח תא המטען עם 417 ליטרים לג׳ילי לעומת 363 ליטרים. אבל לפחות בעיניי, הוא מנצח את הג׳ילי כמעט בכל פרמטר אחר. ואם כבר מדברים על תא המטען, אז אפשר היה לצפות מהחבר׳ה של MG לאחד נוסף מלפנים שהיה עוזר מאוד.

נתחיל מהעיצוב

MG4 מתייצב למבחן בגרסת הקצה, Luxury, בצבע אדום כובש ומוחצן. כן, עיצוב זה עניין של טעם אישי אז כמיטב המסורת לא ארחיב, רק אומר שלדעתי המעצבים של MG עשו עבודה נפלאה, כזאת שמתחילה מה-Splitter בחזית וממשיכה מראה עתידני משהו עד לחלק האחורי, עם לא מעט קימורים, כנף מעל השמשה האחורית ויחידות תאורה בעיצוב שמזכיר מאוד את טויוטה CHR. ה-MG4 נועל צמיגי 205/50 R17.

MG4
בשמלה אדומה וחלק אחורי שמזכיר קצת את טויטה CHR

בואו ניכנס פנימה

בתוך תא הנוסעים נעשה שימוש בחומרים באיכות טובה שניתן לצפות ברכב עם תג מחיר התחלתי של כ-145,000 ש״ח. הפלסטיק עדיין שולט ביד רמה, אבל מה שאפשר לראות מיד כשנכנסים פנימה, זה חלל עצום הודות לתכנון נכון של הקונסולה בין המושבים הקדמיים, וההחלטה (הנכונה) שלא לחלק אותה לשתי קומות כמו שלצערי ניתן לפגוש בלא מעט דגמים אחרים, כולל ה-MG מארוול R שהושק אצלנו בשבוע שעבר.

מאחורי ההגה יש מסך קטן עבור לוח המחוונים, המציג את כל המידע הנדרש בצורה אלגנטית, עם אפשרות להתאמה אישית. ההגה של ה-MG4 גם כן עוצב מחדש ועורך הופעת בכורה, עם שני חישורים וחלק תחתון קטום, כשבצדדים שני ג׳ויסטיקים קטנים לשליטה על המולטימדיה ומערכות העזר לנהיגה. צריך כמה דקות כדי להתרגל אליו ולהבין איזה כפתור שולט במה, ואז הכל בסדר.

MG4
קוקפיט מעוצב ומרווח

המרווח בשורה האחורית יאפשר נסיעה רגועה ומרווחת לשני נוסעים מבוגרים או שלושה ילדים. במקרה שלי, ילדה בת 6 על בוסטר ובנות 10 ו-13 נכנסו ללא שום בעיה, כשהמריבה היחידה שלהן היתה מי תטעין באמצעות השקע USB הבודד, פתחי אוורור מאחור גם היו תוספת מבורכת.

מערכת המולטימדיה היא לא מהטובות שפגשתי ומעבד חזק יותר היה עושה לה פלאים. העיצוב של הממשק קצת אנמי, אבל בכל מקרה תתחברו לאנדרואיד אוטו/אפל קארפליי, אז זה פחות חשוב. יש גם מעט מאוד פקדים פיזיים, כמו למשל שני כפתוריים ייעודיים עבור הגברה והנמכה של עוצמת השמע, במקום כפתור מסתובב שמאוד מקל על המשימה הפשוטה הזאת. שאר הכפתורים לא מאפשרים שליטה בבקרת האקלים, אלא רק הפעלה וכיבוי, ואת כל ההגדרה תיאלצו לבצע בתוך המסך. לא דרמה, אבל עדיין, לא כולם מתחברים לקונספט של טסלה…

MG4
מרווח נדיב גם ליושבים מאחור

מנוע, טווח, סוללה

ה-MG4 מבוסס על פלטפורמה חשמלית חדשה וייעודית, המאפשרת לו הנעה אחורית (יאיי!) או כפולה. כרגע, הדגמים המשווקים בישראל הם בעלי הנעה אחורית בלבד, ובהמשך צפויה להצטרף גם גרסת ההנעה הכפולה. בסרן האחורי מותקן מנוע טורבו דיזל המפיק… סתם נו, מנוע חשמלי המייצר 204 כ״ס ו-25.4 קג״מ של מומנט מיידי. הוא ניזון מסוללה בקיבולת 64 קוט״ש ומסוגל לזנק בתוך 7.9 שניות מעמידה ל-100 קמ״ש, לפי הגדרת היצרן.

צריכת החשמל הממוצעת בנהיגה עירונית וכביש מהיר, כולל פה ושם לחיצות בשביל הכיף (אוקי, הרבה לחיצות…) עמדה על 19.9 קוט״ש ל-100 ק״מ, מה שאומר שבחישוב מהיר הוא עושה בקלות למעלה מ-300 ק״מ ובנהיגה רגועה אפשר להגיע ל-350 ק״מ.

MG4
הדברים הקטנים שעושים את ההבדל? אז כיס לסמארטפונים של הנודניקים מאחור. סליחה, הילדים.

בתכל׳ס, איך נוסע?

מושב הנהג ב-MG4 בגרסת המבחן מתכוונן חשמלית וקל למצוא את תנוחת הישיבה האופטימלית. זווית הראיה החוצה

אז נכון שטסלה מודל 3 פרפורמנס והרבה רכבים חשמליים אחרים ינצחו אותו בקו ישר, אבל בגלל ההנעה האחורית, את חוויית הנהיגה בו אפשר לסכם במילה אחת: כיף! כי בזכות מארז הסוללות הנמצא בתחתית המרכב והמשקל שלה, יש לו חלוקת משקל של 50:50 וגם מרכז כובד נמוך. 

את הכיף הזה מרגישים בעיקר בפניות ובעקיפות, כשה-204 כ״ס הללו מרגישים הרבה יותר ולא ניכר ולו לרגע אחד מחסור בכוח, אלא להיפך: בגלל ההנעה החשמלית האחורית ולא קדמית כפי שיש ברכבים אחרים, הרבה מאוד כוח יורד לגלגלים בזמן אפס ודוחף את 1,740 הקילוגרמים של רכב המבחן בצורה מרשימה. מי שכבר נהג ברכב חשמלי עם הנעה קדמית, מכיר את הסחרור המעצבן של הגלגלים בזמן האצה או יציאה מהמקום בצורך חצי אגרסיבית, כאן זה פשוט לא קורה. אה, ומילה אחרונה שצריך לומר: דריפטים!

MG4
מערכת מולטימדיה שלא קיבלה את הגנים מיוסיין בולט

מי שתורם את חלקו זה ההגה שמבצע את דרישות הנהג בצורה זריזה ומדויקת ומשלים התנהגות מאוד דינאמית, זריזה ודי מרשימה מרכב ששוקל כמעט 2 טון. נקודת תורפה שלא כולם יאהבו, היא כיול מתלים קשיח משהו, אבל גם כאן לא מדובר בדרמה, שכן הם מגהצים היטב את האספלט הישראלי הלא איכותי. מילה לגבי הבלימה הרגרנטיבית: היא אמנם ניתנת להתאמה אישית ומגיבה היטב, אבל לצערי ולצערכם לא ניתן לנהוג ב-MG4 באמצעות דוושה אחת (iPedal) המביאה אותו עד לעמידה כשמורידים את הרגל מדוושת ההאצה. ואם כבר בלמים, כדאי לזכור את משקל הרכב ולתרגל את התגובה שלהם במקרה של עצירת חירום חלילה.

בטיחות

ה-MG4 שזכה בחמישה כוכבי בטיחות ב-Euro Ncap, מגיע עם כל מערכות הבטיחות שמצופה למצוא בשנת 2023, כמו בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, 6 כריות אוויר, התראה על רכב הנמצא בשטח המת, בלימה אוטונומית ועוד. בקרת השיוט עובדת בצורה טובה מאוד ומקרינה ע״ג לוח המחוונים את מה שהיא רואה, בדומה לטסלה. למערכת השומרת על ה-MG4 במרכז הנתיב צריך להתרגל, שכן היא אגרסיבית מאוד. מאוד מאוד. עד כדי כך שוידאתי לרגע שהנוסע לידי לא נוגע לי בהגה.

שורה תחתונה: ★★★★★

לדעתי, MG4 הוא העסקה המשתלמת ביותר כיום בסגמנט הרכב החשמלי ה״עממי״. הוא לא חף מחסרונות, אבל רשימת היתרונות שלו, בטח מול המתחרים, הופכת אותו לאחד הנחשקים, והעובדה שבזמן כתיבת שורות אלה הוא כבר צבר אלף הזמנות בתוך כחודש וחצי בלבד מההשקה, מצביעה על כך שאני לא היחיד שחושב כך. יתרה מכך, לצד המתחרות הישירות כמו BYD Atto 3 וג'ילי גיאומטרי C, הוא עשוי וצריך להטריד מתחרות מקטגוריות נוספות ויכול להוות בקלות תחליף ללהיטים כמו טויוטה קורולה (בסיס גלגלים זהה, 108 ליטרים יתרון לקורולה בנפח תא המטען). נותר רק לקוות שהמחיר האטרקטיבי יחסית לשוק ולתקופה יישמר (זוכרים שעד לפני כמה שנים משפחתית החזירה עודף מ-130,000 ש״ח…?) ושהחבר׳ה ב-MG ישקלו בחיוב סוללה גדולה יותר.

תמונות: עמוס 6. סתם נו, אני.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו