מבחן דרכים: פיג׳ו e-2008 חשמלי ⚡ מתחרה נוסף לטסלה
loader image

מבחן דרכים: פיג׳ו e-2008 חשמלי ⚡

קריאה
🔍 מבחן דרכים > פיג׳ו e-2008 חשמלי (דגם ראשון אי פעם בגרסה חשמלית)

האריה השקט


👍 יתרונות: עיצוב, בטיחות, אבזור, טווח, מנוע
👎 חסרונות: חווית משתמש, מחיר, מרווח

באוגוסט 2020 קבוצת לובינסקי השיקה בישראל את פיג׳ו e-2008 בגרסה 100% חשמלית, הראשונה אי פעם של הדגם שהוצג לראשונה בגרסת הבנזין שלו ב-2013. למעשה מדובר באח תאום לפיג׳ו 2008 בגרסאות הבנזין והדיזל, ומבחינת נראות ועיצוב, הוא זהה לו כמעט לחלוטין, מלבד שבכה קצת שונה בחזית, עיטורי e והיעדר מפלטים מאחור.

מבחן דרכים
פיג׳ו e-2008 חשמלי

טווח וסוללה

כשיצאתי מהמטה של קבוצת לובינסקי בראשל״צ, הטווח עמד על 297 ק״מ, לא רחוק מנתון ה-320 ק״מ שאיתו הוא משווק בישראל. למעשה, מדובר באח הגדול של הפיג׳ו e-208, שאיתו הוא חולק פלטפורמה, סוללה בקיבולת 50 קוט״ש (שעושה שימוש בפועל רק ב-45 קוט״ש) ויחידת הינע המפיקה 136 כ״ס ומומנט מיידי של 26.5 קג״מ שעוברים לגלגלים הקדמיים בלבד. היתרון שלו אל מול חלק מהמתחרות, הוא תמיכה בטעינת DC מהירה בהספק של עד 100 קילוואט היודעת להטעין כ-80% סוללה בתוך כ-25 דקות בלבד. באופן מפתיע, נתון הטווח בין טעינות לא רחוק מזה של WLTP, ובנהיגה ממוצעת נטו על מצב B המאפשר נהיגה עם דוושה אחת והאטה באמצעות המנוע המטעינה את הסוללה עם עזיבתה, הצלחתי להשיג נתון של 17 קילוואט ל-100 ק״מ. הנתון הזה טיפס אל סביב ה-20 קילוואט ל-100 ק״מ כשעברתי למצב ספורט.

פיג׳ו e-2008 חשמלי
פיג׳ו e-2008 חשמלי

עיצוב ואבזור

כאמור, פיג׳ו e-2008 החשמלי מתבסס על אחיו הקטן והמוצלח, הפיג׳ו e-208. אורכו 430 ס״מ, רוחבו 177 ס״מ וגובהו 155 ס״מ. הוא נעים לעין, נראה עדכני עם פנסי הלד בחזית וצמד ״טפרי״ הלד בחלק התחתון של הפגוש מלפנים מוסיפים לו הרבה אופי. אני אהבתי את הבליטות בצדדים, יש כאלה שפחות. דווקא החלק האחורי שלו די סולידי ולא הצליח להתחקות אחר האח הקטן. חישוקי ״17 משלימים את ההופעה החיצונית. את פיצ׳ר הפתיחה והנעילה ללא מפתח שנדרך כשמתקרבים או מתרחקים ממנו, הקיים גם ב-e-208, אהבתי מאוד (ניתן לשינוי). בפנים, רשימת האבזור ארוכה ומפנקת וכוללת לוח מחוונים בתלת מימד עם תמיכה בעברית; שלושה מצבי נהיגה Sport, Eco, Normal; בלם יד חשמלי; מצלמת רוורס עם מבט 180 מעלות; 4 שקעי USB; מושבים משולבים בד ועור סינטטי; בלם יד חשמלי; מראות מתקפלות חשמלית ועוד.

פיג׳ו e-2008 חשמלי
פיג׳ו e-2008 חשמלי

סביבת הנהג דורשת תקופת הסתגלות קצרה, כמו בכל דגמי פיג׳ו: 1. ידית בקרת השיוט עדיין נמצאת בחלק השמאלי התחתון של ההגה בצורה שלא מאפשרת לראות היטב את הכפתורים, כך שתצטרכו ללמוד בעל פה מה עושה כל כפתור, בדיוק כמו בקורס טייס. 2. ההגה הקטום למעלה ולמטה של פיג׳ו גם כן דורש הסתגלות, אבל אחרי 20 דקות של שימוש דווקא מתחילים לחבב אותו. 3. פקדי בקרת האקלים אמנם נמצאים בתוך צג המולטימדיה, אבל את הכפתורים החשובים שלה כמו הפעלה, סירקולציה ועוצמה מקסימלית הכניסו ככפתורים פיזיים מתחתיו.

מה שפחות אהבתי בהגה (עטוף עור), זה שבפיג׳ו בחרו ״לערבב״ בין כפתורי המולטימדיה ואלו המפעילים את התכונות השונות בלוח המחוונים, במקום להגדיר בצורה ברורה שצד שמאל זה מולטימדיה והצד הימני עבור ההגדרות האישיות של הנהג. לא דרמה, אלא רק עניין של הסתגלות.

פיג׳ו e-2008 חשמלי
פיג׳ו e-2008 חשמלי

תא הנוסעים קיבל גם הוא השראה מה-208 החדשה והמוצלחת, עם חיפויים דמוי סיבי פחמן מלפנים, לא מעט שימוש בשחור פסנתר, יש גם שקע USB רגיל וגם אחד Type C ומתחת ל״כפתורי הפסנתר״ יש תא סופר שימושי המאפשר להניח את הסלולארי בצורה יציבה כשהוא מחובר לטעינה.

המושבים מלפנים נוחים, הם אמנם לא מתכווננים חשמלית וחסרי תמיכה לגב התחתון, אך ביחס לקטגוריה אי אפשר להתלונן. אלו שמאחור עלולים להשמיע צלילים של תלונות מצד מבוגרים, אך שני ילדים או נכדים ירגישו בנוח למרות בסיס גלגלים העומד על 260.6 ס״מ. קופצים לסופר? 405 ליטרים יספיקו בהחלט, רק קחו בחשבון שכבל הטעינה גוזל ליטרים בודדים של ספייס.

על הכביש

פיג׳ו e-2008 החשמלי מגיע עם הבטחה לחווית נהיגה דינמית, שקטה ואולי גם פה ושם ספורטיבית, והוא מספק את הסחורה. למרות משקל של כ-1.5 טון, דוושת ההאצה עונה על הציפיות מרכב עם הנעה 100% חשמלית, ההגה מדויק ורמת בידוד הרעשים בסדר גמור, מלבד רעשי רוח. התנהגות הכביש טובה וניכר כי משקל הסוללה הנמצאת ברצפה תורמת לבטחון העצמי של הנהג בכניסה לפניות וביציאה מהן.

בקרת השיוט האדפטיבית פועלת כהלכה, בשילוב מערכת השמירה על נתיב הנסיעה, אם כי עדיין דורשת השגחה בעיקר בפקקים, בגלל ישראלים נחמדים שמנסים להשתחל אל נתיב הנסיעה שלה, מה שגורם לה לעיתים לתגובה קצת מאוחרת ודרמטית.

פיג׳ו e-2008 חשמלי
פיג׳ו e-2008 חשמלי

כאחד שנוהג ביום יום ברכב חשמלי, אני בהחלט יודע להוקיר רכבים המאפשרים נהיגה באמצעות דוושה אחת, כמו במקרה של הפיג׳ו e-2008. העברה למצב B (שכבר יש כאלה הטוענים שמקור האות B היא מהמילה ״בחילה״) מאפשרת להפחית באופן משמעותי את השימוש בדוושת הבלם ולבלום באמצעות המנוע. למי מכם שעובר לנהיגה חשמלית מרכב דיזל או בנזין, כדאי בהחלט לתת צ׳אנס לפיצ׳ר הזה, שפגשתי לראשונה בניסאן ליף, ואני שמח מאוד שהיצרנית היפנית לא רשמה על זה פטנט.

כאמור, צריכת החשמל של הפיג׳ו e-2008 לא רחוק מנתון היצרן, ובנסיעה על מצב B קל יותר להתקרב אליו.

שורה תחתונה: ☆★★★★

לונג סטורי שורט: שווה נסיעת מבחן. פיג׳ו e-2008 הוא קרוסאובר חשמלי וסופר לגיטימי. הגנים הטובים של אחיו הקטן והמוצלח, המאמץ שעשו המעצבים בתא הנוסעים, השקט והביצועים יגרמו ללא מעט לקוחות פוטנציאליים לעלות לרגל אל אולמות התצוגה ולהכיר אותו מקרוב. יש לו גם חסרונות כמו איכות הרכבה, איכות חומרים, ממשק משתמש שדורש הסתגלות וגם תג מחיר של כ-165,000 ש״ח שגורם למחשבות כמו ״היי, אני מוסיף עוד 15,000 ש״ח וקונה טסלה״ לצוץ. מצד שני, בתמורה למחיר הזה תוכלו לחוות תהליך רכישה לפי הספר, כפי שישראלים אוהבים, ולקבל גם עמדת טעינה (ללא התקנה) ואחריו של 8 שנים או 160,000 ק״מ על הסוללה ו-3 שנים או 100,000 ק״מ של אחריות מלאה על שאר החלקים.

פיג׳ו e-2008 חשמלי
להורדת מפרט טכני

תודה לאלעד לין על הסיוע במהלך המבחן

תמונות: פיג׳ו ורונן טופלברג

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *