סיטרואן C4 החדשה בישראל, לראשונה גם בגרסה 100% חשמלית⚡
loader image

סיטרואן C4 החדשה בישראל, לראשונה גם בגרסה 100% חשמלית⚡

קריאה
🇮🇱 השקה מקומית > סיטרואן C-4 החדשה בישראל, לראשונה גם בגרסה 100% חשמלית

הטריפל החדש

קצת יותר משנה לאחר שנחשפה בעולם, סיטרואן C4 החדשה מגיעה אלינו בגרסאות דיזל ובנזין, ולראשונה בדגם – בגרסה 100% חשמלית (BEV) ועם טווח פרקטי של 350 ק״מ לפי תקן WLTP, שקיבלה את השם הלא מפתיע e-C4. היא מבוססת על פלטפורמת CMP של סטלנטיס, עליה מתבססים גם דגמים רבים של אופל ופיג׳ו, כך שאם תקבלו תחושה של דז׳ה וו, הכל בסדר.

סיטרואן C4 החדשה 2021
סיטרואן C4 החדשה 2021

עיצוב ואבזור

סיטרואן C4 החדשה תשווק בישראל ברמת גימור אחת בלבד, Shine, והיא מגיעה עם עיצוב עדכני ומלוטש, תצורת קופה בחלק האחורי, חישוקי 18 אינץ׳, יחידות תאורה חדשות עם תאורת יום מלפנים וספוילר אחורי מושחר שמוסיף עוד קצת נקודות בחלק הזה.

בסיס הגלגלים של ה-C4 החדשה נפרש על פני 267 ס״מ, אבל עדיין שני מבוגרים שלא פותחים בחמישייה של נבחרת ישראל בכדורסל ירגישו שם די בנוח. שאר המידות: 435.5 ס״מ אורך, 180 ס״מ רוחב, 152.5 ס״מ גובה ו-15.6 ס״מ מרווח גחון. בתא המטען של כל גרסאות ההנעה, דיזל, בנזין וחשמל יש 380 ליטרים או 1,250 ליטרים עם קיפול המושבים האחוריים. בגרסה החשמלית בלבד יש תא נוסף עבור אחסון כבל הטעינה. גרסת החשמל שוקלת 1,636 ק״ג וגרסאות הבנזין והדיזל 1,353 ו-1,399 ק״ג בהתאמה.

סיטרואן C4 החדשה 2021
סיטרואן C4 החדשה 2021

גם בפנים התחוללה מהפכה רצינת, כשהאלמנט המרובע חוזר על עצמו בכמה מקומות, ולצד שימוש בלא מעט פלסטיק יש גם איזורים שבהם נעשה שימוש נכון בשחור פסנתר שנותן תחושת פרימיום.

מאחורי ההגה החדש יש לוח מחוונים קטן שעוצב ללא מסגרת ואפילו יש מאחוריו תאורת אווירה. הוא מציג בצורה מינימליסטית את נתוני הנסיעה ומעליו יש גם תצוגת נתונים עילית (Head Up Display).

במרכז הקונסולה יש לוח מחוונים דיגיטלי עם מראה חדש, תומך כמובן ב-Android Auto ו-Apple CarPlay, שניהם עם כבל בלבד. פקדי בקרת האקלים מסתתרים בתוך המסך אך את הכפתורים החשובים השאירו בחוץ מתחתיו וטוב שכך. יש גם משטח טעינה אלחוטי ומתחתיו תא אחסון שנפתח למעשה לשני תאים, בורר מצבי נהיגה וידית ״הילוכים״ קטנה שקיבלה הרשאה מזו של פורשה ודגמי פולקסווגן החדשים ושני שקעי USB (כולל אחד Type C).

סיטרואן C4 החדשה 2021
סיטרואן C4 החדשה 2021

בסיטרואן מספרים שהמושבים המשולבים בד ועור ב-C4 החדשה נוחים מתמיד בזכות טכנולוגיית "Advanced Comfort", שאם תהיתם, אז זה שם מפוצץ לספוג דחוס שמתאים את עצמו למבנה הגוף של הנוסע ואח״כ חוזר לעצמו. כמו כל ספוג אחר שפגשתי עד היום😉

רשימת האבזור של גרסת Shine (היחידה בשלב זה) כוללת כניסה והנעה ללא מפתח, חיישני חניה היקפיים, תאורת לד מלפנים ומאחור, בלם יד חשמלי, 6 רמקולים, מראות צד מתקפלות חשמלית וגם אפשרות לתזמן את המזגן כשהרכב חונה, אבל רק כשהוא מחובר לעמדת טעינה. בגרסה החשמלית בלבד יש גם חימום להגה.

בפינת הגימיק יש התקן מיוחד שיודע להחזיק טאבלט בצד של הנוסע, מבלי שהנהג יוכל לראות מה מוקרן בו, כדי שלא להסיט את תשומת ליבו. יש לטאבלט אפילו תא ייעודי משלו, שקיבל את השם ״תא-בלט״. סליחה, הייתי חייב.

לראשונה גרסה 100% חשמלית

כאמור, סיטרואן C4 החדשה תציע לראשונה שלוש אופציות להנעה: חשמל, בנזין ודיזל. המנוע החשמלי שהותקן מלפנים מוכר וידוע מדגמים אחרים שכבר נמצאים בארץ. הוא מפיק 136 כ״ס ומומנט של 26.5 קג״מ שעוברים לגלגלים הקדמיים בלבד ובתוך 9 שניות עגולות מזנק מעמידה ל-100 קמ״ש, עד למהירות מקסימלית של 150 קמ״ש (מוגבלת אלקטרונית).

המנוע ניזון מסוללת ליתיום יון בקיבולת של 50 קוט״ש (מנצלת בפועל 45 קוט״ש) הנמצאת ברצפת הרכב. הטווח לפי תקן WLTP עומד על 351 ק״מ, אך בנוהל, תפחיתו מהנתון הזה כ-15-20% ותגיעו לטווח בפועל, בנסיעה נורמלית עם מזגן פועל. כמו בכל הדגמים האחרים המבוססים על פלטפורמת e-CMP, גם הסוללה של הסיטרואן e-C4 מלווה במערכת שיודעת לאזן את הטמפרטורה שלה בזמן נסיעה וטעינה, כדי לאפשר ניצול אופטימלי שלה.

סיטרואן C4 החדשה 2021
סיטרואן C4 החדשה 2021

סיטרואן e-C4 החדשה צוידה במטען פנימי בהספק של 11 קילוואט, המאפשר לטעון אותה במשך 5 שעות בלבד מעמדת טעינה AC ביתית בהספק של 11 קילוואט (16 אמפר תלת פאזי). טעינת DC מהירה מתאפשרת בהספק של עד 100 קילוואט וזה אומר שהיא יכולה להטעין 100 ק״מ בתוך כ-10 דקות או מ-20 ל-80 אחוז סוללה בתוך כ-40 דקות.

ויש גם מנועי בנזין ודיזל

צמד מנועי הבעירה הפנימית גם כן מוכר לנו היטב. מנוע הטורבו בנזין (PureTech) בנפח 1.2 מפיק 130 כ״ס ב-5,500 סל״ד ומפיק מומנט מירבי של 23.4 קג״מ כבר ב-1,750 סל״ד. הוא שודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית של AISIN שמעבירה את כל הכוח לגלגלים הקדמיים בלבד. נתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ״ש עומד על 9.4 שניות, עד למהירות מירבית של 200 קמ״ש. נתון צריכת הדלק לפי תקן WLTP עומד על 6 ליטרים ל-100 ק״מ.

מנוע הטורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר מפיק גם הוא 130 כ״ס ב-3,700 סל״ד, אך המומנט שלו גבוה משמעותית מזה של הבנזין ועומד על 30.6 קג״מ כבר ב-1,750 סל״ד. 9.5 שניות ייקח לו להגיע מעמידה ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 206 ק״מ. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 4.7 ליטרים ל-100 ק״מ.

סיטרואן C4 החדשה 2021
סיטרואן C4 החדשה 2021

בטיחות

סיטרואן C4 החדשה קיבלה ציון בטיחות 7 (מתוך 8) מטעם משרד התחבורה, תוך שהיא מציגה רשימה מכובדת של מערכות כמו 6 כריות אוויר; התרעה מפני סטייה מנתיב הנסיעה כולל תיקון; בקרת שיוט אדפטיבית כולל בלימה עד למהירות של 140 קמ״ש; זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי; מניעת סינוור רכב המגיע ממול; התרעה על עירנות הנהג; התרעה על רכב הנמצא בשטח מת ועוד. דופקת נפקדות: מערכת להתרעה מפני שכחת נוסעים במושב האחורי.

צ׳ק אאוט

סיטרואן C4 החדשה נכנסת אל סגמנט C, כשעל הנייר יש לה את כל מה שצריך כדי להיות מתחרה ראויה בקטגוריה שנשלטת באופן דומיננטי ע״י הקוריאניות וצאצאיות תאגיד פולקסווגן על מותגיו. היא גם יכולה לתת מענה אמיתי לישראלים ששוקלים בחיוב לעבור לחשמל ולא ממש מתחברים ל״ואקום השירותי״ של טסלה, אך לאלו יש רשימה ארוכה של אלטרנטיבות חשמליות, כמו פיג׳ו 2008, יונדאי קונה וקיה נירו החשמלית שהושקה השבוע בארץ.

גרסהמחיר
סיטרואן C4 רמת גימור Shine (דיזל 1.5 ליטר) 146,990 ₪
סיטרואן C4 רמת גימור Shine (בנזין 1.2 ליטר)138,990 ₪
סיטרואן e-C4 רמת גימור Shine (חשמלית)164,990 ₪

המחירים כוללים 5 שנות אחריות/120,000 ק״מ לרכב ובגרסה החשמלית תקבלו גם 8 שנים/160,000 ק״מ של אחריות על הסוללה, עמדת טעינה (התקנה בסיסית) וכבל טעינה. נחמד מצידם.

להורדת מפרט טכני
סיטרואן C4 החדשה 2021
תכירו: התא-בלט. סיטרואן C4 החדשה 2021

תמונות: רונן טופלברג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו