מבחן דרכים: MG EHS PHEV, ה-SUV ההיברידי נטען החדש של MG
loader image

מבחן דרכים: MG EHS PHEV

קריאה

OMG

אחד מענפי הספורט האהובים על הישראלי הממוצע, הוא לקטר, לרוב בצדק, על התמורה הנמוכה שהוא מקבל לכסף שלו ביחס למדינות אחרות, כשהוא מגיע לרכוש רכב חדש, כשרוב האשמה מיוחסת למיסוי הגבוה שלא מאפשר להביא לכאן רכבים מאובזרים במחירים עממיים. אז כשסופסוף מגיע אחד כזה, אנחנו אוטומטית הופכים לחשדניים וסקפטיים ועם הגישה הזאת ניגשתי אל ה-MG EHS PHEV, רכב הפנאי החדש וההיברידי נטען שנחת אצלנו בתחילת השנה באמצעות קבוצת לובינסקי. על הנייר, צריך לשפשף את העיניים: ה-C-SUV שמשתייך לקטגוריה הלוהטת והצומחת ביותר בתחום הרכב, מגיע אלינו עם יחידת הינע היברידית נטענת, טווח נסיעה מוצהר על חשמל בלבד שעומד על 52 ק״מ, הספק משולב של 258 כ״ס, 6.9 שניות מעמידה ל-100 קמ״ש ובסיס גלגלים נדיב של 272 ס״מ. והתמורה: 158,888 ש״ח (משווק כרגע ברמת גימור אחת בלבד, Net-Up). היינו כחולמים? יצאנו לבדוק…

נתחיל בעיצוב החיצוני. ה-MG EHS PHEV ממשיך את קו העיצוב, אם אפשר לקרוא לזה כך, של ה-MG ZS שהפך לפופולארי בעיקר בגרסה החשמלית שלו, עם גריל הנקודות שמאפיין את שני הדגמים. בחזית יש לו צמד פנסי לד ובחלק התחתון צמד פנסי ערפל. הקווים הזורמים ממשיכים כל הדרך לאחור, שגם שם יש לו פנסי לד, צמד מפלטים בגימור כרום ודלת תא מטען חשמלית. חישוקי ״18 נאים וצמיגי מישלן (235/50R18) משלימים לו מראה נכון ועדכני. ובגלל שעיצוב זה משהו אישי, מזמין אתכם לשפוט לבד. אני אהבתי.

כשנכנסים אל תא הנוסעים, מתגלה התמורה האמיתית לכסף, עם רשימת אבזור ארוכה ונדיבה שלא מביישת רכב עם תג מחיר הגבוה ב-100,000 ש״ח מזה של ה-MG EHS PHEV. קחו את זה מאחד שפגש רכב ב-230,000 ש״ח בלי מצלמת רוורס. נתחיל כמובן בכניסה והנעה ללא מפתח. איכות החומרים מפתיעה לטובה, למרות שמדובר בדמוי עור, עדיין נראה כי התאמצו ליצור סביבה נעימה עם משטחים רכים, כולל תיפורים ועוד עור גם בדלתות. בקונסולה המרכזית השתמשו בנדיבות באלומיניום מוברש (גם כן לא אמיתי אבל עדיין עושה את העבודה) ובשעות החשכה תאורת האווירה משדרגת את השהייה ברכב.

צמד המושבים מלפנים מתכווננים חשמלית ומחוממים ובאלו שמאחור יש מספיק מקום לשלושה מבוגרים מבלי שייתפס להם הצוואר. מערך מצלמות די מרשים של 360 מעלות, אם כי לא ברזולוציה הכי טוב שתפגשו, הופך את תמרוני החניה לפשוטים יותר ויש גם אנימציה שמראה את הרכב ביחס למיקום שלו על גבי המצלמות. גימיק נחמד שעד היום פגשתי רק במותגים כמו לנד רובר, אאודי ומרצדס. לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל ״12.3 מציג בצורה יפה ואלגנטית את כל נתוני הנסיעה הרלוונטיים והניווט קל ואינטואיטיבי יחסית.

צג המולטימדיה בגודל ״10.1 אינץ׳ תומך ב-Android Auto ו-Apple CarPlay ואחראי על מרבית הפיצ׳רים של הרכב, אבל… הוא לא דובר עברית וחבל. במהלך השימוש בו, כשהתחברתי ל-Android Auto עם אותו כבל USB (איכותי כן? לא מסייל סוף שנה בעלי אקספרס וזה לא שיש לי משהו נגד סינים) שכבר ליווה אותי בכמה רכבי מבחן, היו כמה פעמים שבהן הוא הגיב קצת באיחור, או איך שקוראים לזה במיקרוסופט: ״זה לא באג, זה פיצ׳ר״. ואגב, שקעי USB, יש שניים מלפנים כולל שקע 12 וולט + שניים מאחור. כחובב UX מושבע, הדבר שהכי הפריע לי הוא היעדר כפתור ווליום סיבובי במקום שמצפים למצוא אותו: בפינה השמאלית התחתונה של המסך או במרכז הקונסולה. אבל הוא לא היה שם. במקומו, ובגלל שיקולי נהיגה בצד ימין, כפתור הווליום היה בעצם שני כפתורים: אחד מנמיך, אחד מגביר. כן, כן, מישהו ב-MG לא חשב שלחיצה למעלה להגביר ולמטה להנמיך זה משהו מספיק אינטואיטיבי ולכן החליטו ללכת על שני כפתורים. לך תבין. מצד שני, אם זה הדבר שהכי ביאס אותי ב-MG EHS PHEV, אז אני סולח להם. קצת מתחת לשורת הכפתורים תמצאו את ידית ההילוכים שקצת מזכירה את זו של BMW ולידה את כפתור בורר מצבי הנהיגה עם שני מצבים: חשמל בלבד או היברידי, כשיש אפשרות לשמור חלק מהאנרגיה בסוללה. ואם כבר התיישבנו, בואו נצא לדרך.

ה-MG EHS PHEV צויד ביחידת הינע המורכבת ממנוע 1.5 ליטר, טורבו בנזין, המפיק 162 כ״ס ו-25.5 קג״מ ב-1,700 סל״ד, כשלצידו מנוע חשמלי המפיק 122 כ״ס ו-23.4 קג״מ של מומנט, כשהוא יונק מסוללת ליתיום יון (קירור נוזלי) בקיבולת של 16.6 קוט״ש. ההספק המשולב של הצמד הזה עומד על 258 כ״ס מרשימים ומומנט של 37.7 קג״מ שיודע לקפוץ לכמה שניות (משיקולי סוללה) עד ל-48.9 קג״מ. צמד המנועים שודך לתיבת 10 הילוכים, 6 למנוע הבנזין ו-4 למנוע החשמלי. בשום שלב של המבחן לא הרגשתי שחסר ל-MG EHS PHEV כוח, ביציאה מהמקום או בתאוצת ביניים, אבל כמובן שכשעוד נותרה אנרגיה בסוללה, החוויה היתה מרשימה יותר, כי בכל זאת מדובר ברכב ששוקל כשני טון עם נוסעים. אגב, נתון התאוצה שלו מעמידה ל-100 קמ״ש, לפני הגדרות היצרן, עומד על 6.9 שניות. התנהגות הכביש של ה-MG לא רעה, אם כי יצא לי לפגוש SUVים יציבים יותר. פעולת המתלים יכולה להיות טובה יותר ופה ושם גם נשמעו רעשי מרכב. לא משהו דרמטי מדי, אבל בכל זאת. את בלימת הטעינה, ה-Regenerative Braking שמטעינה את הסוללה באמצעות החיכוך הנוצר מפעולת הבלמים, אי אפשר לכוון בשונה מה-MG ZS EV, אבל זו שקיימת כברירת מחדל מספיקה בהחלט, ותפגשו את היעילות שלה בנסיעה מירושלים לתל אביב או בכל כביש אחר עם הרבה ירידות. בסופ״ש שבילינו יחד, צריכת הדלק הממוצעת עמדה על כ-15 ק״מ/לליטר.

צמד שקעי USB מאחור לא ישאירו אף סמארטפון או טאבלט רעב!

ה-MG EHS PHEV דומה במידותיו לשאר המתחרות בקטגוריית ה-C-SUV שנשלטת ביד רמה ע״י הקוריאניות: 457.5 ס״מ אורך, 187.5 ס״מ רוחב, 166.5 ס״מ גובה וכאמור בסיס גלגלים של 272 ס״מ. בתא המטען תמצאו 463 בלבד, בעיקר בגלל הסוללות. במקום גלגל רזרבי תקבלו ערכת ניפוח.

בסעיף הבטיחות הוא קיבל את הציון 7 הגבוה, ופספס נקודה בגלל היעדר מערכת למניעת שכחת ילדים, התרעה מפני עייפות נהג ובלימה אוטונומית בעת נסיעה לאחור. כל שאר המערכות קיימות כסטנדרט: 6 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, דו גלגלי והולכי רגל, התרעה מפני רכב הנמצא בשטח מת (שנמצאת בתוך הרכב ולא היכן שבד״כ היא נמצאת – על גבי המראות עצמן). אגב, גרסת הבנזין שלו קיבלה חמישה כוכבי בטיחות ב-Euro Ncap.

מאחור יש גם משענת יד מתקפלת + מחזיקי כוסות ותא אכסון. דוז פואה בשימושיות.

צ׳ק אאוט

בשתי מילים: הפתעה נעימה. למרות החשדנות, ה-MG EHS PHEV עמד בגבורה בהבטחה שאיתה הגיע לארץ, הרבה מאוד אבזור, הקטגוריה הנכונה שישראלים מאוד אוהבים ועם תג מחיר אטרקטיבי ביחס לתמורה. ניכר שב-MG מתאמצים מאוד כדי לצמצם פערים מול היפניות והקוריאניות וגם מנהל המוצר ב-MG כנראה עשה עבודה לא רעה בכלל באפיון הדגם שהגיע לארץ, מתוך היכרות עם קהל היעד. נכון, ה-MG EHS PHEV רחוק מלהיות רכב מושלם ואולי גם התדמית הסינית קצת תרתיע אתכם. אבל זה המקום להזכיר שגם ה-iPhone שאולי יש לחלקכם מיוצר גם הוא בסין, כמו מותגי יוקרה נוספים. כדי להוריד חסמים, בלובינסקי יתנו לכם גם אחריות של 8 שנים או 150,000 ק״מ על הסוללה, אחריות של 5 שנים או 150,000 ק״מ על הרכב וגם טרייד אין במחיר מחירון אם וכאשר תקנו מהם את הרכב הבא שלכם.

תא מטען בנפח 463 ליטרים בגלל הסוללות

תמונות: רונן טופלברג ואני

2 תגובות

  • יניב הגיב:

    אחלה רכב שבעולם , שירות פצצה , נשארו צנועים וזמינים בכל שעה , הופתעתי לטובה , ממתין לקבל אותו כבר !!!!!!

  • סולומון ח. הגיב:

    יכול להיות שאין תגובות שליליות !!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו