טלקאר תשווק בישראל את SERES, מותג הרכב החשמלי מסין • Car Blog | מגזין רכב, חדשות רכב, ביקורות רכב.
loader image

טלקאר תשווק בישראל את SERES, מותג הרכב החשמלי מסין

קריאה

המתח עולה

נמשכת האינפלציה במותגי הרכב הסיניים שעושים את דרכם לארץ. לאחר שקבוצת יוניון הודיעה כי תייבא את המותג Geely, חברת טלקאר יבואנית קיה וסאנגיונג בישראל תתחיל לשווק את מותג הרכבים החשמליים SERES.

כבר ברבעון הראשון של 2021 צפויות להגיע לכאן 100 מכוניות מדגם E3 שלכבודן הסינים ערכו מסיבת פרידה ואפילו השקיעו בשלט. ה-SERES E3 שמתהדר בטווח של כ-320 ק״מ בין טעינות, כולל טעינת DC מהירה, הוא קרוסאובר קומפקטי שצפוי להתחרות בדודים שלו מסין, ה-GAC GE3 ו-MG ZS EV. הוא גם מזכיר בנתונים את המתחרים: מנוע חשמלי בהספק 161 כ״ס הניזון מסוללת ליתיום יון בקיבולת 53.6 קוט״ש, מומנט מיידי של 30 קג״מ, ו-8.9 שניות מעמידה ל-100 קמ״ש.

Image may contain: car, text that says 'SERES " E SERES3'
SERES E3

במהלך הרבעון השני עתידה לעלות ארצה גם ספינת הדגל של המותג, ה-SF5, שלפיתוח שלה היה שותף לא אחר מאשר מרטין אברהרד שברזומה שלו יש שורה שבה כתוב ״מייסד שותף, טסלה מוטורס״. המספרים של ה-Midsize SUV הזה: 3.5 שניות מ-0 ל-100 קמ״ש עד ל-250 קמ״ש וטווח של כ-500 ק״מ בין טעינות.

בא לכם לצלול קצת אל אילן היוחסין של תעשיית הרכב הסינית ב-30 שניות? קדימה: ב-2019 טלקאר חתמה הסכם לשיווק רכבים בישראל מול ״סוקון״, קבוצת רכב שנמצאת בבעלות חלקית של ״דונגפנג״, קבוצת הרכב שנייה בגודלה בסין (אחרי SAIC הענקית) שמוכרת כשלושה מיליון רכב מדי שנה. SERES היא למעשה חטיבת הרכב החשמלי של ״סוקון״, בדומה לוולוו שמחזיקה את פולסטאר. SERES נוסדה רק בינואר 2016 בקליפורניה ושנה לאחר מכן קיבלה את האישור לייצר רכבים חשמליים בסין.

״מקצות הארץ באנו הבאנו ביכורים״

תמונות: SERES

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו