כלמוביל משיקה בישראל את מרצדס C-Class החדשה, גם בגרסת פלאג-אין
loader image

עד 100 ק״מ על חשמל: כלמוביל משיקה בישראל את מרצדס C-Class החדשה, גם בגרסת פלאג-אין 🔋

קריאה
🇮🇱 השקה מקומית > עד 100 ק״מ על חשמל: כלמוביל משיקה בישראל את מרצדס C-Class החדשה, גם בגרסת פלאג-אין 🔋 (דור שישי)

קלאס משלה

המכונית הנמכרת ביותר של אחד ממותגי הרכב היוקרתיים בעולם, מתחילה את דרכה בישראל בדור השישי שלה (אם לוקחים בחשבון גם את דגם ה-W201), כשהיא חוגגת יום הולדת 39 ונראית טוב מתמיד, אפילו בגרסת הסטיישן שלא תגיע אלינו.

מרצדס C-Class החדשה בישראל
מרצדס C-Class החדשה בישראל

בהתאם למסורת של מרצדס, ה-C-Class החדשה ירשה הרבה מאוד מוטיבים עיצוביים מזו של אחותה הגדולה, מרצדס S-Class החדשה שהושקה בשנה שעברה. היא זכתה לכינוי W206 וממשיכה שושלת מפוארת של רכבי יוקרה קומפקטיים של יצרנית היוקרה משטוטגרט שמכרה עד היום כ-10 מיליון יחידות, אם לוקחים בחשבון גם את הסבתא-רבא שלה, מרצדס W201 שהוצגה לראשונה בתערוכת הרכב בפאריז ב-1982, למרות שהיא לא נחשבת לחלק ממשפחת ה-C-Class.

היא תשווק בישראל בשלוש רמות גימור: Avant Garde, Premium והגרסה הבכירה AMG Line.

עיצוב, מידות ואבזור

כאמור, מרצדס C-Class החדשה היא ״בייבי S-Class״ לכל דבר ועניין. העיצוב החיצוני עם הגריל בחזית ועליו הלוגואים הקטנים של מרצדס הוא חתיכת יציאה עיצובית שכדאי לראות מקרוב. מלבד זה היא התחדשה מפגוש לפגוש ביחידות תאורה חדשות, עם קווים אלגנטיים וזורמים ומכסה מנוע בעיצוב דינאמי חדש. העיצוב החדש זיכה אותה במקדם גרר של 0.24 Cd, בדיוק כמו של טסלה מודל S (בדור היוצא).

מרצדס C-Class החדשה מציגה בסיס גלגלים של 286.5 ס״מ, אורך של 457.1 ס״מ, רוחב של 182 ס״מ וגובה של 143.8 ס״מ. בתא המטען יש 455 ליטרים ועל המשקל היא מציגה 1,625 ק״ג בגרסת ה-C180 ו-50 ק״מ נוספים בגרסת ה-C300.

מרצדס C-Class החדשה בישראל
מרצדס C-Class החדשה בישראל

בתוך ה-C-Class החדשה גם כן התרחשה מהפכה אמיתית בהשראת ה-S-Class, עם חומרים איכותיים ועיצוב זורם ואלגנטי. את ההצגה גונב מסך המולטימדיה החדש שנלקח גם הוא, ניחשתם נכון, מה-S-Class. הוא מריץ את הגרסה העדכנית של ה-MBUX ותומך ב-Android Auto ו-Apple CarPlay וגם בעוזרת האישית של מרצדס שניתן לפנות אליה באמצעות צמד המילים Hey Mercedes. אגב, עברית היא עדיין לא דוברת. haven't the jewish suffered enough?

האבזור הסטנדרטי בכל רמות הגימור כולל גג פנורמי נפתח, תאורת אווירה, חלונות כהים מאחור ומושבים עם כוונון תמיכה צידי מלפנים.

בגרסת Premium תקבלו מסך ״11.9, משטח טעינה אלחוטי, ניווט באמצעות מציאות רבודה (פיצ׳ר קצת גימיקי הקיים גם ב-S-Class אבל מרשים), מצלמת 360 מעלות ומושבים קדמיים מתחממים.

גרסת הקצה, AMG Line מוסיפה בעיקר עיטורים וקישוטים של AMG המעניקים לה מראה שרירי וספורטיבי יותר. כאילו היא לא מספיק יפה.

מרצדס C-Class החדשה בישראל
מרצדס C-Class החדשה בישראל

מנוע

שתי יחידות הינע ילוו את דגמי מרצדס C-Class החדשים, כשבכולם יש תמיכה חשמלית. גרסת הבסיס C180 מונעת באמצעות מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בטור בנפח 1.5 ליטרים המפיק 170 כ״ס ב-5,500 סל״ד ומומנט מירבי של 25 קג״מ. הוא מעביר את הכוח לגלגלים האחוריים בלבד (יאיי!) ומזניק את ה-C-Class החדשה בתוך 8.6 שניות מעמידה ל-100 קמ״ש. המהירות המירבית עומדת על 231 קמ״ש וצריכת דלק ממוצעת של 14.2 ק״מ לליטר.

מעליה, גרסת C300 הבכירה יותר צוידה במנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בטור בנפח 2 ליטרים, המפיק 258 כ״ס ב-5,800 סל״ד ומומנט מירבי של 40 קג״מ שעוברים כולם לגלגלים האחוריים בלבד. 6 שניות לוקח לו להגיע מ-0 ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 250 קמ״ש. צריכת הדלק הממוצעת לפי תקן WLTP עומדת על 13.5 ק״מ לליטר.

שני הדגמים הללו מגיעים עם יחידת Mild Hybrid המספקת 20.5 כ״ס ועוד 2 קג״מ של מומנט ביציאה מהמקום ועקיפות.

גרסת הקצה המעניינת ביותר, C300e מציעה מערכת הנעה היברידית נטענת משקע עם טווח לחלוטין של 100 ק״מ בין טעינות. גם אם נפחית 25% שמסייע להגיע במהרה לטווח בפועל, עדיין נשארים עם טווח ריאלי ומרשים של 75 ק״מ עד שתפגשו שוב מטען. המנוע החשמלי שמפיק 132 כ״ס ויונק מסוללה בקיבולת של 25.4 קוט״ש, מסוגל להשיט את ה-C-Class החדשה עד למהירות של 140 קמ״ש לפני שמנוע הבנזין, 4 צילינדרים בנפח 2 ליטרים המפיק 197 כ״ס ו-32.6 קג״מ של מומנט מיידי, נכנס לעזור. ההספק של הצמד הזה עומד על 304 כ״ס ו-51 קג״מ שהולכים לגלגלים האחוריים בלבד.

כל המנועים שודכו לתיבת 9 הילוכים אוטומטית.

הסוללה אגב, תומכת בטעינת DC מהירה בהספק של עד 55 קילוואט שמטעינה אותה בתוך 30 דקות בלבד, וטעינת AC ביתית בהספק של 11 קילוואט (קצת פחות משלוש שעות). הנהג יכול לבחור בין שלושה מצבי נהיגה: חשמלי בלבד, היברידי ו-Battery Hold השומר על החשמל בסוללה לשימוש בכבישים עירוניים.

מרצדס C-Class החדשה בישראל
מרצדס C-Class החדשה בישראל

בטיחות

כל הגרסאות של המרצדס C-Class החדשה מגיעות עם מפרט בטיחות זהה, מלבד מערכת Pre-Safe Impulse Side collision שלא זמינה בגרסת C180. המערכת החכמה הזאת מרימה את המרכב ב-80 מ״מ ומרחיקה את הנוסעים מהדלתות, במקרה של פגיעת צד מתקרבת, כדי להפחית את הסיכוי לפגיעה קשה בקרב נוסעי הרכב. מלבדה, תקבלו כסטנדרט 8 כריות אוויר, בלימה אוטונומית כולל זיהוי תנועה חוצה, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, התרעה על רכב הנמצא בשטח מת כולל התערבות בהיגוי כדי למנוע תאונה, זיהוי רוכבי אופניים והולכי רגל ועוד. כל הגרסאות קיבלו ציון בטיחות 7 מטעם משרד התחבורה.

מרצדס C-Class החדשה בישראל

צ׳ק אאוט

מרצדס C-Class החדשה נכנסת לנעליים גדולות מאוד של שושלת גדולה וקטנה בו״ז, אך נמצאת בעידן שהולך יותר ויותר לכיוון של רכבי פנאי. למרות שאין לה מתחרות בכל הקשור להנעה חשמלית וטווח בין טעינות, היא מגיעה לסגמנט שכמות המתחרות בו גדלה עם כניסתה של ג'נסיס G70 ולקסוס IS החדשות, כך שהאיום העיקרי עשוי להגיע בעיקר מכיוון מתחרותיה מבית שעלו על עקבים כמו ה-EQA וה-EQC.

גרסהמחיר החל מ-
מרצדס C-Class C180329,900 ₪
מרצדס C-Class C300369,900 ₪
מרצדס C-Class C300e פלאג-אין399,900 ₪

המחירים אינם כוללים אגרת רישוי.

להורדת מפרט טכני

תמונות: מרצדס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו